Firewall?
Fra : Dani Shapira

Dato : 15-01-02 23:16

Hej alle.
Så skal jeg snart få den lang ventet ADSL...
og så komme den store spørsmål: skal man have Firewall eller ej?

Jeg har kun 1 PC. Er det mulig at køre firewall på samme pc, eller skal den
på en anden?

Forslag til programmet?
Tak Dani

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-01-02 23:23

Dani Shapira wrote:

> [...]
> og så komme den store spørsmål: skal man have Firewall eller ej?
>
> Jeg har kun 1 PC. Er det mulig at køre firewall på samme pc, eller skal

Det er en god ide at have en firewall.
Du kan køre firewall på samme maskine (ZoneAlarm er populær), eller
du kan have en separat maskine der optræder som router og firewall.
Den sidste løsning er jo dyrere.

Martin.

Fra : Søren Blom

Dato : 15-01-02 23:26

"Dani Shapira" <dani@shapira.dk> skrev
> [...]
> og så komme den store spørsmål: skal man have Firewall eller ej?
>
> Jeg har kun 1 PC. Er det mulig at køre firewall på samme pc, eller skal

En firewall er altid en god idag (spørg ikke hvorfor jeg har skibbet min
*smil*).Du kan begynde med at bruge ZoneAlram, som findes i en gratis
version. Den dækker langt de flestes behov og den installere di bare på din
maskine som du også slutter din ADSL forbindelse til.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : JK

Dato : 16-01-02 10:05

"Dani Shapira" <dani@shapira.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og så komme den store spørsmål: skal man have Firewall eller ej?
> Jeg har kun 1 PC. Er det mulig at køre firewall på samme pc, eller skal

Ja du skal have Firewall på - god ting - brug f.eks. Tiny Personal
Firewall - eller ZoneAlarm (bruger selv førstnævnte) - begge er gratis for
private brugere.

Hvis du endelig ville have Firewall'en kørende på en anden PC, som så skal
fungere som 'dørmand' kræver det også at denne PC er tændt før du kan
anvende internettet på din almindelige PC - der er ikke noget i vejen for at
ha' en 'dørmand', men det er smartest hvis man har 2-3-100-mange PC'ere
bagved firewall-PC'en, årsagen er naturligvis at man så kun skal konfigurere
ét sted.

/JK