Vores egen Grammy/Award
Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 15-01-02 21:39

Efter at have stiftet bekendskab med den skandale afstemning, som er omkring
Danish Music awards, hvor det nærmest er umulig at komme til at stemme, og
hvor det ikke er nogen der har nogen særlig interresse i musik der stemmer.
Kunne det så ikke være fedt nok at lave vores egen lille afstemning lige som
der var nogen der arangerede på dk.kultur.film???
Er der nogen der melder sig til at lave en side

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 15-01-02 22:43

Jakob Strandgaard Andersen <jakobsa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
som
> der var nogen der arangerede på dk.kultur.film???
> Er der nogen der melder sig til at lave en side

Jeg synes det er en god idé, men melder pas på at lave siden. dk.kultur.film
fik også en del opmærksomhed på jubii på baggrund af den afstemning, så lad
os ikke stå tilbage.

Fra : _dentro_

Dato : 15-01-02 23:24

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c449394$0$235$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Supergod idé! ....selvom jeg ikke kan lave hjemmesider.

Fra : Pianoman

Dato : 17-01-02 06:51

God ide med en kvalitets afsteming......Jeg kan dog ikke lave
hjemmeside.......................................

Fed Musik:
WWW.ODDMANS.DK

Fra : Martin Krat

Dato : 16-01-02 22:23

god idé kan heller ikke hit u af at lav hjemmesider

Fra : Torben Larsen

Dato : 16-01-02 23:28

> [...]
som
> der var nogen der arangerede på dk.kultur.film???
> Er der nogen der melder sig til at lave en side

Fin idé og alt det der. Jeg kan lave en amatørhjemmeside i ganske almindelig
html, der hverken ser prof ud eller noget som helst andet, og det er vel
ikke lige det fedeste - men jeg vil gerne hjælpe til hvis jeg kan.
Hvornår bliver DMA egtl afholdt - har vi tid nok til at nominere og alt det
der ?

Torben

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 16-01-02 23:43

> [...]
> ikke lige det fedeste - men jeg vil gerne hjælpe til hvis jeg kan.
> Hvornår bliver DMA egtl afholdt - har vi tid nok til at nominere og alt

Du er dermed valgt Nogen idéer til hvordan vi nominerer? Vi kan vel
stjæle kategorierne fra DMA og tilføje en dk.kultur.musik-pris, som pendant
til dk.kultur.film-prisen?

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 16-01-02 23:46

> [...]
> ikke lige det fedeste - men jeg vil gerne hjælpe til hvis jeg kan.
> Hvornår bliver DMA egtl afholdt - har vi tid nok til at nominere og alt

Det skal være de samme nomineringer som i den rigtige?

Jeg kan lidt asp, så jeg ser lige om jeg får tid til at stykke noget
sammen... Hvis andre går i gang så meddel det lige over tråden, ikk?

Rune

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-01-02 23:47

"Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote in
message news:3c460290$0$80536$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det skal være de samme nomineringer som i den rigtige?
>
> Jeg kan lidt asp, så jeg ser lige om jeg får tid til at stykke noget
> sammen... Hvis andre går i gang så meddel det lige over tråden, ikk?

Prøv evt. at høre zoidberg.dk, om du må låne hans kode fra
dk.kultur.film-prisen. Det vil vel spare lidt arbejde :)

/Nikolaj

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 17-01-02 00:07

> Prøv evt. at høre zoidberg.dk, om du må låne hans kode fra
> dk.kultur.film-prisen. Det vil vel spare lidt arbejde :)

Jeg kender ikke zoidberg.dk ??
Er du sikker på at deres afstemning blev kodet i asp?
Jeg har testet et gratis sted til det, friserverplads.dk som både
understøtter MySQL og ASP, perfekt, men det kører lige så langsomt som jeg
aldrig har set før.. Kender nogen til et gratis sted der tilbyder det samme?

Rune

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-01-02 00:37

"Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote in
message news:3c4607a6$0$80459$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kender ikke zoidberg.dk ??

Jeg kunne ikke lige huske hvad han hed. Jeg mener, han hedder Jakob Madsen.
Siden er vist taget ned. http://zoidberg.dk er domænet, hvor afstemningen
blev aholdt. Du kan nok finde ham på dk.kultur.film, jeg er ikke så vild med
at give folks e-mail adresser videre.

> Er du sikker på at deres afstemning blev kodet i asp?

Øh, siden hed noget med .asp, så jeg formoder umiddelbart at den var kodet i
> [...]

> understøtter MySQL og ASP, perfekt, men det kører lige så langsomt som jeg
> aldrig har set før.. Kender nogen til et gratis sted der tilbyder det

Jeg formoder ikke, at siden kommer til at kræve vildt meget plads, og kan
muligvis godt hoste den, hvis vi ikke kan finde noget bedre. Vi har asp, men
jeg tror ikke, at der er MySQL. Database koster ihvertfald ekstra hos
Struer-net :).

/Nikolaj

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 17-01-02 08:28

Jeg har hørt ham der lavede siden for dk.kultur.film, om man evt. kunne låne
hans kilde script, så ville det nemlig ikke være så svært at lave om med
vores egne kategorier osv.

Med hensyn til kategorier, og nomineringer, kunne vi jo starte en ny tråd,
hvor man kunne komme med forslag til kategorier, og hvem der skal være
nominerede.

Hvis jeg får fat i den kilde kode kan der være at der er nogen der vil
hjælpe med at strikke det til sammen, og evt. kan ligge noget server plads
til.

Lad også nu vise at vi også kan lave noget!!!!!!!

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 17-01-02 09:50

> [...]
>
> Med hensyn til kategorier, og nomineringer, kunne vi jo starte en ny tråd,
> hvor man kunne komme med forslag til kategorier, og hvem der skal være

Alletiders Jakob. Jeg har et lille forslag til en - måske lidt for -
alternativ kategori: I denne gruppe findes mange, som selv skriver musik, så
hvad med at kåre årets band/solist/sangskriver i dk.kultur.musik? Jeg synes
det kunne være meget sjovt at tjekke noget af jeres musik ud... Så kunne vi
jo bare lave en liste over links til sider, hvor man kan downloade en enkelt
eller to af vores sange? Hvad siger I til det? Er det for selvsvingsagtigt?

Ulrik

Fra : Torben Larsen

Dato : 17-01-02 14:27

"Jakob Strandgaard Andersen" <jakobsa@mail1.stofanet.dk> wrote in message
[snip]
> Hvis jeg får fat i den kilde kode kan der være at der er nogen der vil
> hjælpe med at strikke det til sammen, og evt. kan ligge noget server plads
> til.

Tjah, jeg går alligevel og leger hjemmegående husfar indtil 1/5, så det
skulle vel ikke være helt umuligt.

Torben

Fra : Troels

Dato : 17-01-02 17:14

> Med hensyn til kategorier, og nomineringer, kunne vi jo starte en ny tråd,
> hvor man kunne komme med forslag til kategorier, og hvem der skal være
> nominerede.

Jeg forslår at vi laver 4-5 nomineringer + et tast selv felt i hver
kategori, så folk selv kan komme med input. Jeg er sikker på at vi kan
diskuterer fra nu og et godt stykke ind i 2003 om hvem der skal nomineres
hvis vi skal blive enige om 5 stk. En kategori jeg med tænker på med gru er
årets danske band, hvor Åge sikkert vil nominerer kim og hallo mens jeg
hellere så Mew eller noget i den stil som vindere, så den feks. vil vi
sikkert aldrig ville kunne blive enige om....

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-01-02 17:24

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hellere så Mew eller noget i den stil som vindere, så den feks. vil vi
> sikkert aldrig ville kunne blive enige om....

Jeg foreslår, at vi - ligesom på dk.kultur.film starter en tråd, hvor folk
kan nominere lige hvem de vil. Så bliver afstemningen afholdt efterfølgende.

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 17-01-02 17:54

> Jeg foreslår, at vi - ligesom på dk.kultur.film starter en tråd, hvor folk
> kan nominere lige hvem de vil. Så bliver afstemningen afholdt
efterfølgende.

Så der der altså ikke er aftalt et bestemt antal nominerede pr kategori på
forhånd??

/Troels

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 17-01-02 18:09

> Så der der altså ikke er aftalt et bestemt antal nominerede pr kategori på
> forhånd??

Bliver det ikke noget rod?

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-01-02 18:11

"Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote in
message news:3c470549$0$62858$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Bliver det ikke noget rod?

Tjøh, der var vist et par kategorier med omkring 10 nominerede, men det vil
jeg ikke umiddelbart sige var decideret rod. Iøvrigt var der to
afstemningsrunder: En, hvor bands blev nomineret (foregik i gruppen), og
derefter selve afsteminingen, som foregik på en hjemmeside.

/Nikolaj

Fra : Torben Larsen

Dato : 17-01-02 23:02

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message

> Jeg foreslår, at vi - ligesom på dk.kultur.film starter en tråd, hvor folk
> kan nominere lige hvem de vil. Så bliver afstemningen afholdt
efterfølgende.

Jamen kategorierne, hvad med dem. Skal det være de samme som fx. Gaffa's
eller skal vi gå hele planken ud og nominere video'er, dansktop, soundtrack,
dance, rock, pop, sok, mok, pok osv osv ?

Torben

Fra : Torben Larsen

Dato : 18-01-02 00:01

Ups. Så lige kategoriforslagene længere nede - sorry

Torben