Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dårlige papirkopier af digitalbilleder
Fra : Henrik Astrup

Dato : 15-01-02 21:39

Jeg har nu prøvet at få "fremkaldt" min digitalbilleder tre forskellige
steder, bl.a. Japanphoto her i Danmark og www.shutterfly.com på nettet.

Begge steder oplever jeg at naturbilleder og billeder af dyr og ting bliver
nogenlunde i farverne. Men det slår aldrig fejl: personer ser unaturligt grå
og kedelige ud i ansigtet. Tilsyneladende har fremkaldermaskinerne en anden
fortolkning af ansigtskuløren end computerskærmen. Er der nogen der kan
nikke genkendende til dette problem? Eller er problemet mit digitalkamera
(Olympus CL 860).

Fra : Klaus

Dato : 15-01-02 23:10

"Henrik Astrup" <piteraq@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
| fortolkning af ansigtskuløren end computerskærmen. Er der nogen der kan
| nikke genkendende til dette problem? Eller er problemet mit digitalkamera

Hvis du selv printer billedet ud, hvordan ser det så ud? I mange tilfælde er
det et spørgsmål, om skærmen viser de rigtige farver - inden du manipulerer
billedet.
Klaus

Fra : Henrik Astrup

Dato : 16-01-02 17:12

Hvis jeg selv printer billederne ud bliver farverne bedre. Men man skulle
tro at et "rigtigt" fotolaboratorie kunne gengive farverne bedre end en
billig inkjetprinter.

Fra : Clark Kent

Dato : 15-01-02 23:17

Nej, DU er problemet!
Gå til et proff-laboratorium og få lavet dine billeder.
Det koster det dobbelte, men man får sgu noget for
pengene......................der beskærer de heller ikke dine
billeder.........

Fra : Ivar Hansen

Dato : 17-01-02 17:51

> Gå til et proff-laboratorium og få lavet dine billeder.
> Det koster det dobbelte, men man får sgu noget for
Og hvor finder man sådan et? Er der nogen du specielt kan anbefale?

Fra : Ivar Hansen

Dato : 19-01-02 09:22

Hej Clark,
af en journalist at være er du ikke ret hurtig - eller du har måske
problemer med at dokumentere dine udsagn? Eller er du ude at flyve (den
trådløse kommunikation er opfundet så det er ikke nogen undskyldning)...

Mvh Ivar

Fra : hss

Dato : 15-01-02 23:18

Prøv Opasia - der fik jeg en rigtig god service.

De havde sendt nogle billeder der lignede l...! Inden jeg nåede at reagere
sendte de nogle nye fordi de selv nåede at erkende fejl - godt nok.

Deres billeder synes jeg er helt ok.

// Henrik

Fra : Henrik Astrup

Dato : 16-01-02 17:10

Var der også nogle billeder af personer imellem? Som sagt, det er først og
fremmest ansigtskuløren som det synes at være svært at gengive for
laboratorierne.

Fra : Ivar Hansen

Dato : 17-01-02 17:53

Opasia er OK, de bruger bl.a. Kodak Royal papir. Men de har problemer med at
modtage store filer +20 Mb, og det sætter nogle grænser for kvaliteten af
det endelige billede.

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 16-01-02 00:26

Hej

Du skal nok prøve at få calibreret din skærm, det vil kunne hjælpe på
problemet

--
Med venlig hilsen / Best regards

Arneche Photo Design

Fra : Langgaard

Dato : 16-01-02 09:29

Hej

Det hjælper s.. da ikke at kalibrere skærmen hvis det er Japfoto´s uduelige
laboratorie der igen ødelægger billederne !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Henrik Astrup

Dato : 16-01-02 17:12

Billederne er allerede pæne på skærmen, så der kommer vist ikke noget godt
ud af at pille ved den

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 18-01-02 00:08

Hej
Det kan s.. se nok så nydelig ud på skærmen, men det hjælper ikke en disse
hvis det er et andet farverum du arbejder i, eller kallibreret efter et
andet farverum

Fra : Martin Buhelt

Dato : 16-01-02 11:50

"Henrik Astrup" <piteraq@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fortolkning af ansigtskuløren end computerskærmen. Er der nogen der kan
> nikke genkendende til dette problem? Eller er problemet mit digitalkamera

Jeg har prøvet Japanphoto med nogenlunde samme resultat. Billederne er meget
kedelige i farverne i forhold til når jeg printer dem ud selv.

/Martin

Fra : lars

Dato : 17-01-02 08:11

har du prøvet fredgaard, jeg synes de billeder
jeg fik var helt ok
http://fotoalbum.fredgaard.dk/cgi-bin/Fredgaard

(billig her i januar 1 kr pr billede !!)

hilsen lars