Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg vover det ene øje
Fra : Bjarne

Dato : 15-01-02 19:17

Hej alle i gruppen

Med risiko for at få nogle bank igen, lægger jeg adressen på min hjemmeside
ud til bedømmelse.
Men både ris og ros modtages. Siden er laver i Dreamweaver og javaen i
menuen som blev brugt før er væk, og lavet direkte i Dreamweaver.
Jeg vil mene at den kan ses i både Netscape 6.0 og Opera og selvfølgelig i
IE, men ingen garanti for MAC brugere idet jeg ikke kender nogen der har en
MAC.

MVH
Bjarne

http://neposweb.hjem.wanadoo.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-01-02 22:45

Bjarne wrote:

> IE, men ingen garanti for MAC brugere idet jeg ikke kender nogen der
> har en MAC.

Nu er dit site tilgænglig for alle på word wide web, og det fortjener
det også, for der er jo masser af gode billeder.

Fra : Clark Kent

Dato : 15-01-02 23:23

Hvor er det dejligt at se..................gode billeder, ingen fortænkthed,
ingen klamme grå intetsigende danske himle.
Hvad kan man lære af det.?
Jo, skal man have rigtig gode billeder med FARVER og LYS skal man sgu
desværre til udlandet!

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-01-02 08:17

Hej Bjarne

Når du nu har gjort dig så stor umage, med en umiddelbar flot side, skulle
du lige slå et smut forbi www.w3c.org og få rettet de sidste småfejl.
Der skal ikke mere til før du med god samvitighed kan sige "Nu har jeg gjort
hvad jeg kan", og formentlig gjort din hjemmeside anvendelig for 10 procent
flere.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : J@N

Dato : 16-01-02 08:28

"Henrik Pedersen" <henrik.pedersen@rigtigmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gjort
> hvad jeg kan", og formentlig gjort din hjemmeside anvendelig for 10

Hej

Hvis Bjarne skal have rettet "de sidste småfejl", må du venligst gøre
opmærksom på disse.

Jan

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-01-02 09:05

> Hej
>
> Hvis Bjarne skal have rettet "de sidste småfejl", må du venligst gøre
> opmærksom på disse.
>
> Jan

Pointen ligger i at han selv smutter forbi www.w3c.org og bruger validatoren
til at finde ud af hvad der er galt.

Henrik

Fra : J@N

Dato : 16-01-02 08:10

> [...]
> IE, men ingen garanti for MAC brugere idet jeg ikke kender nogen der har

Virkelig flot site !!! Især dine billeder fra West Papua er fremragende...

Jan

Fra : Claus Persson

Dato : 16-01-02 11:17

Hej
udemærket
jeg syntes at dine west papuga billeder er de mest spændende
Mvh. Claus

Fra : Ole

Dato : 16-01-02 11:41

Hej Bjarne

Jeg synes at du har lavet en supergod hjemmeside, overskuelig, interessant
og med gode billeder.

Du adskiller dig fra mange ved at turde skrive tekst om fotografering og
rejser, det er tit det der
mangler, når man besøger fotohjemmesider.

Flot.

Ole
http://www.atomb.dk/foto

Fra : René Sørensen

Dato : 16-01-02 23:05

Hej Bjarne,

Intet at frygte ! Rigtig flot hjemmeside med nogle rigtige gode billeder.
Her vil jeg nok kikke lidt mere i fremtiden...

Mv
René

Fra : Bjarne

Dato : 17-01-02 14:42

Hej alle i gruppen

Jeg vil sige mange tak for alle ris/ros i har givet min hjemmeside, både her
i gruppen og de mail der er sendt til mig.

Der er nu tilføjet forskellige ting, samt rettet nogle af de småting, som
forskellige mennesker har berettet om. Jeg håber hermed at siden nu er
seværdig, og der kun skal opdateres med ny tekst og billeder, efterhånden
som tingene bliver færdige.

Jeg kan desuden fortælle at alle fotosiderne er genereret med Fotostation
4.5, og thumbssiderne er konverteret fra tabel til layer - kun for at få et
lidt anderledes design.

MVH
Bjarne Dam

Fra : SMF

Dato : 17-01-02 23:04

> [...]
> IE, men ingen garanti for MAC brugere idet jeg ikke kender nogen der har

FLOT! Jeg synes siden ser rigtig godt ud...
Jeg kiggede på dine billeder, især et par stykker fra Borneo. Har du
efterbehandlet billederne af bavianerne eller hvordan har du lavet
effekterne? De ser brand godt ud nemlig!!

MVH
Steen

Fra : Bjarne

Dato : 18-01-02 01:56

Hej Steen

Jeg har faktisk ikke efterbehandlet nogle af mine billeder, de har kun fået
een gang skærpning i Photoshop og så ellers fået en ramme omkring. Nu kan du
lige prøve på at kalde dem bavianer een gang til - det er sgu da næseaber,
nå spøg til side, de findes kun på Borneo og er totalt fredet. Det siges at
der kun er mellem 2000-3000 tilbage, og de er lidt vanskelig at finde i
regnskovene og noget sky. De er alle taget med Minolta 9 og en 500mm
spejltele på et lille let rejsestativ.

MVH
Bjarne

Fra : SMF

Dato : 18-01-02 15:49

> [...]
> der kun er mellem 2000-3000 tilbage, og de er lidt vanskelig at finde i
> regnskovene og noget sky. De er alle taget med Minolta 9 og en 500mm

Hej igen Bjarne

Imponerende! Ang. bavia... nej, næseaberne(!), hvad har du lavet i
Photoshop? Skærpning? Kan du præcisere denne funktion lidt mere?
Jeg synes lyset på netop disse billeder er helt fantastisk. Jeg troede (uden
at fornærme), at det var en effekt som var sat på bagefter!

MVH
Steen

Fra : Bjarne

Dato : 18-01-02 20:08

Hej igen Steen

Jeg har bare brugt komandoen skarpere 1 gang på alle billeder, komandoen
ligger i filter menuen i Photoshop. Kommandoen skærper alle pixel i billedet
så det virker lidt skarpere. Det er problemet når man scanner et billed ind,
det virker ikke så skarpt som det er i virkeligheden. Men denne kommando
retter op på dette.

Fra : SMF

Dato : 19-01-02 17:49

> [...]
ind,
> det virker ikke så skarpt som det er i virkeligheden. Men denne kommando

Dette er hermed noteret!
Slutteligt... kan du huske hvad du har brugt af lukkertid og blænde??

MVH
Steen