Har du lyst til at skrive filmnyheder?
Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 14:40

Jeg har en hjemmeside www.theource.dk . Den har kørt som en IT nyhedsside,
men stor stort set stille pga. af manglende skribenter. Er nogen friske på
at skrive filmnyheder, så laver jeg den om til en filmnyt-side. Det handler
ikke om at jeg vil tjene noget på det, for der er ingen bannere eller noget
på side, men tænk hvis bare et par af de mange film-entusiaster i denne
gruppe ville bidrage. Så burde det kunne blive en god nyhedsside. Jeg har
selv bikset nyhedsscriptet sammen og gået efter at gøre siden overskuelig og
simpel. Tag et kig og sig til hvis du syntes det lyder spændene. Der vil
ikke være nogen form for forpligtelser og du må skrive om alt muligt (DVD,
Video, generelle filmnyheder m.m.). Det eneste det kræver er at jeg opretter
dig i admin systemet og så kan du gå i gang. Designet på siden kan altid
ændres hvis nødvændigt.

Hvad mener du, er det en tåbelig idé, eller kunne det være fedt? Siden kunne
evt. få undertitlen TheSource.dk - drevet af dk.kultur.film

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 15:41

Ups adressen er altså www.thesource.dk

Fra : Niclas Dahl

Dato : 15-01-02 21:26

Jeg er med på den, hvis du kan bruge mig.. :)

Mail mig lige hvis du er interesseret...

Vh Niclas - http://www.hwain.subnet.dk

Fra : Casper

Dato : 15-01-02 21:40

Jeg er bestemt også med på idéen, så hvis du kan bruger flere er jeg også
med !!!
Ang. siden hvor mange besøgende om dagen, og er den voksende ?

MVH Casper

Fra : Max Møller

Dato : 15-01-02 22:04

Ja, vi kunne da også godt bruge en hjælpende hånd på www.filmibiffen.dk

Max

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 08:39

"Max Møller" <max@dogme98.dk> wrote in message
> Ja, vi kunne da også godt bruge en hjælpende hånd på www.filmibiffen.dk

> Max

Hey, copycat, opret din egen tråd ;!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-02 08:47

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> writes:

> Hey, copycat, opret din egen tråd ;!

nænænæ, lad os blive i denne tråd: Enhver, der kan skrive i hele
sætninger, stave pænt, kommatere nogenlunde korrekt og præsentere sin
opfattelse af en given film på en grundig måde, er særdeles velkommen
til at sende en prøveanmeldelse til Geek Cultture via mig, så skal jeg
gerne tage vedkommendes muligheder op med redaktionen.

Ja, vi stiller krav.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 11:04

> [...]
> til at sende en prøveanmeldelse til Geek Cultture via mig, så skal jeg
> gerne tage vedkommendes muligheder op med redaktionen.

Ja, men jeg tilbyder alle her i gruppen en chance.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-02 12:25

> Ja, men jeg tilbyder alle her i gruppen en chance.

Det gør vi da også.

Men ganske som jeg finder det usmart at tilbyde en 15-årig knægt, der
aldrig har siddet bag et rat, job som taxa-chauffør, synes jeg, at man
som website-holder bør sikre en vis kvalitet i det man "udgiver".

(Og det siger jeg ikke, at du ikke gør. Men jeg har set mange sites,
som "udgiver" ting, der er så katastrofalt ringe, at det er til at
tude over. Det er der ingen, der er tjent med. Folk gider ikke læse
det og vender ikke tilbage.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 16-01-02 09:41

15/01/02 14:40pzk@crayon.dkPer Kristensen

> [...]
>
> Hvad mener du, er det en tåbelig idé, eller kunne det være fedt? Siden kunne
> evt. få undertitlen TheSource.dk - drevet af dk.kultur.film

Ja men det bliver nok nogle lidt skæve og ret anderledes anmeldelser af
anderledes ikke så tilgængelige film, "sange fra anden sal" ligger lige for
eller "heftig og begejstret", men giv mig et vink Dommedag nu revideret
udgave kunne det også være
kærlig H kevin

Tilslut dig attac

http://www.attac.org/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-01-02 11:24

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk>
> Hvad mener du, er det en tåbelig idé, eller kunne det være fedt? Siden kunne
> evt. få undertitlen TheSource.dk - drevet af dk.kultur.film

Kunne folk så ikke bare skrive deres anmeldelser her i gruppen?

Blot et forslag.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-02 12:33

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> Kunne folk så ikke bare skrive deres anmeldelser her i gruppen?

Og et godt forslag.

Noget, der taler imod det er, at det er trist at skrive en god
anmeldelse, når den så hurtigt går i glemmebogen. Jeg er stadig ganske
stolt af mine anmeldelser af Billy Elliot og Almost Famous, selv om de
snart er et år gamle, og det ville jo være fjollet, hvis ikke de var
til rådighed, når DVD'erne udkommer, eller for den sags skyld om tre
år, når en eller anden leder efter en god film.

Der er meget tidsafhængigt støj på dk.kultur.film og mere varige ting,
som anmeldelser, er derfor upraktiske at have her.

Skulle nogen lave et dk.kultur.film-site, så ville der være ræson i
både at poste anmeldelsen i gruppen og "lagre den" på sitet.

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 13:14

> Skulle nogen lave et dk.kultur.film-site, så ville der være ræson i
> både at poste anmeldelsen i gruppen og "lagre den" på sitet.
> --
Yup! Desuden lå jeg mere op til en side med filmnyheder, men skam også
anmeldelser

Fra : Max Møller

Dato : 16-01-02 14:43

> Yup! Desuden lå jeg mere op til en side med filmnyheder, men skam også
> anmeldelser

Hej Per

Ked af, hvis jeg stjal din torden. Det var nu mere ment som en udstrakt
hånd. Det er et stort arbejde at stable på benene, så hvorfor ikke udnytte
noget, der allerede er?

Max
www.filmibiffen.dk