Hvilket MB til AMD Athlon XP 1600+
Fra : Torben Ravnkilde

Dato : 15-01-02 14:24

Hej alle i denne NG.

Vil gerne have nyt grej, og overvejer AMS XP1600+

Hvilket MB er det bedste hvis jeg:

1: Vil bruge alm. PC133 sdram
2: Vil investere yderlige og benytte DDR-ram

Hvad med chip-sæt ?

Sælger ville gerne af med et KT7-Turbo MB, men efter at have læst mange
indlæg i denne gruppe, er jeg stadig i tvivl.

Hjælp ønskes venligst.

Mvh

Torben Ravnkilde

Fra : Torben Ravnkilde

Dato : 15-01-02 14:26

Sorry mener AMD XP 1600+

Fra : Torben Larsen

Dato : 15-01-02 19:26

"Torben Ravnkilde" <torben.ravnkilde@dk.wilsonlog.com> wrote in message
> Hej alle i denne NG.
>
> Vil gerne have nyt grej, og overvejer AMS XP1600+
>
> Hvilket MB er det bedste hvis jeg:
>
> 1: Vil bruge alm. PC133 sdram

Tjah, har selv købt ECS K7S5A til en ven - det fungerede fint, men der er
vist rigtig mange problemos med det har jeg nu læst mig til. Men det er
røvbilligt, og skulle - hvis det virker - være rigtig godt.

> 2: Vil investere yderlige og benytte DDR-ram

Jeg selv er Epox-mand, så 8KHA (8KHA+ - med RAID) er rigtig gode kort. Selv
har jeg 8K7A+ og er vildt begejstret for det.

> Hvad med chip-sæt ?

VIA KT266A eller AMD 761, hvis jeg skulle vælge. SiS' nyeste (736 ?) skulle
også være rigtig godt.

Håber du kan bruge mine 25 øre....

Torben

Fra : Ravnkilde

Dato : 15-01-02 22:10

"Torben Larsen" <tdlarsen@fjerndette.dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har jeg 8K7A+ og er vildt begejstret for det.

> VIA KT266A eller AMD 761, hvis jeg skulle vælge. SiS' nyeste (736 ?)

Hej Torben, tak for dine råd. Jeg vil foreligge dette til forhandleren og se
hvad prisen bliver.

Mvh Torben

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-01-02 22:45

"Torben Ravnkilde" <torben.ravnkilde@dk.wilsonlog.com> wrote in message
> Vil gerne have nyt grej, og overvejer AMD XP1600+
>
> Hvilket MB er det bedste hvis jeg:
>
> 1: Vil bruge alm. PC133 sdram

Abit KT7A (KT133A)

> 2: Vil investere yderlige og benytte DDR-ram

Soltek SL-DRV2 (KT266A) IDE100