Backup af BIOS ?
Fra : Óðin

Dato : 15-01-02 05:01

Kan man tage en backup .bin af sin nuværende BIOS i tilfælde af man
fortryder. Jeg overvejer nemlig K4 til Soltek SL-75DRV2, men den er da vidst
noget tvivlsom, såvidt jeg har hørt/set. Jeg vil gerne hvae K3.5 just in
case.

--
/Óðin

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-01-02 07:41

"Óðin" <grynheim@online.no> wrote in message news:a209hr$inq$1@sunsite.dk...
> [...]
vidst
> noget tvivlsom, såvidt jeg har hørt/set. Jeg vil gerne hvae K3.5 just in

Ja da, det kan man godt. Siden du ikke allerede kender svaret på dit
spørgsmål vil jeg gætte på at du ikke har læst Solteks "how to update",
hvilket ofte er en god idé at lige læse igennem. Du har nemlig ikke lyst til
at lave en fejl i opdateringen. Kik specielt efter parameteren /sn og hvad
den gør.
http://www.soltek.de/downloads/drivers/flash.txt

Kik evt også lige på http://www.abios.com/soltek/soltek-bios.html hvor du
kan læse hvad der sker uden /sn parameteren. (Pkt. 5)

Jeg har også det omtalte bundkort med 3.5 BIOS'en og en XP processor, men
jeg har nu ikke lige oplevet noget der tyder på problemer mellem de to ting.
Derfor lader jeg det køre som det er indtil vidre. Hvis du opdater, kan du
så ikke lige melde tilbage om du kan se/måle/mærke nogen forskel mellem de
to versioner?

--
- Lars

Fra : Óðin

Dato : 15-01-02 13:09

> [...]
> så ikke lige melde tilbage om du kan se/måle/mærke nogen forskel mellem de

Jo da, og tak for svaret. Jeg prøver den som sidste udvej, hvis alt andet
ikke virker. Lige nu er jeg igang med at prøve forskellige detonator-drivere
og VIA 4in1's kombinationer. Den vil meget gerne gå ned under 3D-spil. Især
Black&White (med 1.10-patchen), som højst kan køre 1 minut.

--
/Óðin

Fra : [SC] Muff Diver

Dato : 15-01-02 15:45

"Óðin" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
vidst
> noget tvivlsom, såvidt jeg har hørt/set. Jeg vil gerne hvae K3.5 just in

hvis du bruger Awardflash fra Soltek´s side skulle programmet spørge dig om
du vil gemme nuværende bios.
Det gjorde det på mit Soltek SL75-KAV.