Hundepsykolog
Fra : Helle Nielsen

Dato : 15-01-02 01:14

Hejsa.

Er der nogen her inde der ved hvordan man uddanner sig til hundepsykolog? og
professionel hundetræner? - jeg bor på Fyn.

Hilsen Helle

Fra : Alex Linaa

Dato : 15-01-02 11:42

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Er der nogen her inde der ved hvordan man uddanner sig til hundepsykolog?
og
> professionel hundetræner? - jeg bor på Fyn.

Hej Helle

Du kan ikke uddanne dig til hundepsykolog, idet denne titel ikke er
beskyttet, og der findes ingen anerkendt uddannelse på området.
Du kan tage en masse kurser hos diverse mennesker der ved en masse om hunde,
bl.a. Roger Abrantes, og på den måde blive klogere på de kære kræs psyke.
Hundepsykolog er du derimod i din fulde ret til at titulere dig allerede nu,
idet titlen som sagt ikke er beskyttet.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : sabrina

Dato : 15-01-02 14:15

Hej Helle!

Som før sagt er titlen ubeskyttet, men du kan ret faktisk godt uddanne
dig til hundepsykolog!
Jeg har været i praktik på etologisk institut, hvor de uddanner
DAT-elever - dyreadfærdsterapeter! i enten hunde eller heste.
Dette foregår hos Roger Abrantes, som dog ikke selv underviser men er
sensor ved de praktiske eksamener! Da uddannelsen er privat er den
rimelig dyr og tager tre år. som tillæg til den kan du samtidig tage en
HF på Høng gym.

Hilsen
Sabrina

http://www.kandu.dk/

Fra : Karin

Dato : 15-01-02 17:00

Helle Nielsen wrote:

> Hejsa.
>
> Er der nogen her inde der ved hvordan man uddanner sig til hundepsykolog? og
> professionel hundetræner? - jeg bor på Fyn.
>
> Hilsen Helle

Hej Helle.

Du kan også tage en uddannelse som træner/adfærdsbehandler hos PAFF
(Praktiserende Adfærdsbehandlere For Familiedyr)

Læs evt. mere her:
http://www.paff.dk/uddannelse/uddannelse.htm

Hilsen Karin

Fra : Torkil Halvorsen

Dato : 15-01-02 18:11

Hej.
Nu du direkte skriver hundepsykolog, - som jo ikke er en beskyttet titel -
så er de foregående indlæg nok ganske dækkende..
Jeg kender kun een enkelt, som med "rette" kan bruge betegnelsen,
da vedkommnede er uddannet "rigtig" psykolog og samtidig mangeårig
hundeinstruktør / problemløser kombineret med mange af Roger
Abrantes kurser m.m. samt andre.
Efter vedkommendes udtalelser er det vist meget givende at have den
menneskelige psykologbaggrund, dels letter / udbygger det forståelsen
af den hundemæssige del og dels arbejder en "Hundepsykolog" mange gange
lige så meget på hundens mennesker som direkte på hunden, da det jo
mange gange er i samspillet problemerne ligger / er opstået.
Pøj-pøj.. Hvis du går i gang med uddannelsen, - det er et udfordrende
og givende arbejde du ser i møde.
Med venlig hilsen
Torkil

Fra : RHR

Dato : 16-01-02 14:07

Hej Helle

Jeg mangler selv kun at skrivespeciale for at kunne kalde mig eksamineret
Dyreadfærdsterapeut. Jeg er uddannet hos Roger Abrantes i Høng. Jeg bor selv
på fyn, og det har været 3 lange år da jeg har hus og kæreste her på fyn.
Man kan bo på skolen og hvis man væler det tage uddannelsen derover koster
det 66000. Man kan også vælge at tage uddannelsen via internettet der
hjemmefra, så koster det 44000. Du kan kontakte dem på tlf: 70201919
Mvh RHR

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 18-01-02 01:56

Hej Helle

Jeg vil anbefale dig at tage en hundeuddannelse gennem PAFF (www.paff.dk)

Eller Turid Rugaas (kendt norsk hundedame (dæmpende signaler)), som starter
en ny omgang af hende uddannelse her i DK op til august. Den tager et år og
er VIRKELIG god. Du kan maile til Turid på: turidrug@frisurf.com

KH
Søs
Helle Nielsen <helle@jirty.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c43741b$0$221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-01-02 20:02

hvis titlen ikke er beskyttet ville det så ikke være lidt risikabelt at
give penge for en "uddanelse" ?der er jo sikkert mange fuppere der gerne vil
have dine penge !

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-01-02 23:59

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:0cF18.1354$XA5.143154@news000.worldonline.dk...
> [...]
risikabelt at
> give penge for en "uddanelse" ?der er jo sikkert mange fuppere der

Man vælger selvfølgelig et af de steder der er en vis garanti for er
godt .. jeg ville f.eks ikke være spor bekymret for at lade mig
uddanne hos f.eks Abrantes eller anden anerkendt hundepsykolog som
f.eks A. Hallgren .. ligesom jeg også gerne tog en
instruktøruddannelse hos Irene H. Jarnved .. ...mvh Ami

Fra : Max Larsen

Dato : 18-01-02 16:11

Du kan også gøre, som en enkelt (Bente Iversen/BIO dyreadfærdsklinik)
har gjort, først tage en dyrlæge uddannelse (som er en beskyttet
tittel) og så læse/uddanne dig videre til hundepsykolog. Det giver dig
mulighed for at vurdere et adfærdsproblem ud flere forskellige
synsvinkler.

Hvis du overvejer en af de kendte uddannelser i danmark, vil jeg da
anbefale at snakke med nogle af dem der har prøvet dem.

Kærlig hilsen

Max Larsen