Criterion's The Vanishing
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-01-02 00:10

Har andre haft problemer med Criterion's The Vanishing / Spoorlos ?

Fra kapitel 10, fryser billedet, og så er der ikke mere film for den 25 øre.

Har prøvet 2 eksemplarer, og det er samme fænomen.

Der er faktisk en lille fure i selve pladen, yderst på skiven.......på begge
plader jeg har været igennem. Det kan ikke tegne godt.

Har dog snakket med en ven, og hans version fejler intet...

Weird....

Thomas

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-01-02 00:26

Thomas Mouritsen skrev:

> Har andre haft problemer med Criterion's The Vanishing /
> Spoorlos ?

Ja, Ole Kofoed har. Han har skiven til salg i
dk.marked.privat.tv+video.dvd med følgende brødtekst:

|The Vanishing (Criterion) 70,-
|Muligvis defekt, stopper ca. midt i filmen på min Pioneer 444, jeg
|kan så vælge at hoppe til næste kapitel men der mangler så ca. 5
|minutter. Køb på eget ansvar uden "brok" mulighed.

Men det kan han nok selv fortælle mere om.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 11:40

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, Ole Kofoed har. Han har skiven til salg i
> dk.marked.privat.tv+video.dvd med følgende brødtekst:

Det er vist den, som Thomas har købt.

Jeg har fundet et andet indlæg om emnet ved at søge på googlegroups:
http://groups.google.com/groups?q=criterion%2Bthe+vanishing%2Bproblem&hl=da&
selm=vjel1ush53oaanlurja0r51iahq8usq126%404ax.com&rnum=1

Jeg kan ikke huske at have haft problemer med min egen, men hvis du lige
angiver det nogenlunde tidspunkt, Thomas, så skal jeg fluks checke efter.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 15-01-02 14:08

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske at have haft problemer med min egen, men hvis du
lige
> angiver det nogenlunde tidspunkt, Thomas, så skal jeg fluks checke
efter.

Den Thomas købte af mig gik i stå på min Pioneer i kapitel 10 41:20,
jeg kunne så starte op i kapitel 11 og spole tilbage i kapitel 10 til
45:20 hvor den begyndte at brokke sig igen, altså 4 minutter der
manglede

Mvh.

Ole

Fra : Ole Kofoed

Dato : 15-01-02 14:21

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg kunne så starte op i kapitel 11 og spole tilbage i kapitel 10 til
> 45:20 hvor den begyndte at brokke sig igen, altså 4 minutter der

En ekstra sidebemærkning, jeg købte den í Canada
(http://www.dvdimport.com/), og de var over 8 uger om at få den afsendt
fra udgivelsesdatoen hvor jeg bestilte den (og de trak pengene). De kom
med flg. begrundelse til min forespørgelse på orderen:

"We're sorry about the delay but the dvd was sent to you on the canadian
release date. The studio couldn't provide us with the requested title on
the general release date."

Passer dette, har Criterion en canadisk afdeling? I såfald kan dette
mulige fejltryk være den canadiske udgivelse.

Mvh.

Ole

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 15:07

> [...]
>
> Passer dette, har Criterion en canadisk afdeling? I såfald kan dette
> mulige fejltryk være den canadiske udgivelse.

Jeg mener kun, at Criterion har en lokal distributør - ikke en decideret
afdeling i Canada. Jeg har før læst, at udgivelserne skulle komme lidt
senere hos dem, så den er sikkert god nok.

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 15:08

> [...]
> fra udgivelsesdatoen hvor jeg bestilte den (og de trak pengene). De kom
> med flg. begrundelse til min forespørgelse på orderen:

Hvorfor købte du den i Canada?

Fra : Ole Kofoed

Dato : 15-01-02 15:28

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor købte du den i Canada?

Jeg vælger altid den billigste forhandler 160,- kr. incl. porto, selv
hvis der var kommet moms/gebyr oveni tror jeg ikke den kunne findes
billigere andre steder.

Mvh.

Ole

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 11:13

> Jeg vælger altid den billigste forhandler 160,- kr. incl. porto, selv
> hvis der var kommet moms/gebyr oveni tror jeg ikke den kunne findes
> billigere andre steder.

Ok, ja jeg fatter ikke folk gider købe ved diverse skumle steder hvor man
aldrig kender levering eller noget.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-01-02 12:51

Per Kristensen skrev:

> Ok, ja jeg fatter ikke folk gider købe ved diverse skumle steder
> hvor man aldrig kender levering eller noget.

Muligvis fordi der ingen risiko er ved det overhovedet. Bliver man
snydt, koster det kun en tur i banken, og så får man pengene tilbage.

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 13:34

> Muligvis fordi der ingen risiko er ved det overhovedet. Bliver man
> snydt, koster det kun en tur i banken, og så får man pengene tilbage.

Ja, men når jeg bestiller en film, så vil jeg have den næste dag.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 13:44

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> Ja, men når jeg bestiller en film, så vil jeg have den næste dag.

Og det får du så lov til at betale for. Andre prioriterer anderledes. Man
har måske så mange film i sin smaling som manendnu ikke har fået set, eller
bestiller så mange at man ofte modtager mere end en film ad gangen, at det
er mere væsentligt at spare penge og så købe endnu flere film, end om man
har den dagen efter elelr næste uge, eller om en måned.

Joakim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 14:29

> [...]

> jeg kunne så starte op i kapitel 11 og spole tilbage i kapitel 10 til
> 45:20 hvor den begyndte at brokke sig igen, altså 4 minutter der

Jeg checkede min igennem. Ingen problemer udover de manglende frames, som
blev omtalt i det link, jeg postede. Framehoppet stammer dog sandsynligvis
fra selve filmkopien og ikke fra overførslen.

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 15:10

Det undrer mig egentligt at Criterion laver en udgave af en så almindelig
film?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-01-02 18:30

> Det undrer mig egentligt at Criterion laver en udgave af en så almindelig
> film?

Mja, personligt synes jeg nu ikke ligefrem, man kan kalde George Sluizers
'Spoorloos' for "almindelig". Men bortset fra det, så har Criterion jo også
udgivet Life of Brian og ikke mindst The Rock og Armageddon.

Du tænker måske på det amerikanske remake (som også hedder The Vanishing)?

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 11:14

> Du tænker måske på det amerikanske remake (som også hedder The Vanishing)?

Ehm, ja for nu stod der jo altså The Vanishing som topic?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 16-01-02 11:53

Vanishing)?

> Ehm, ja for nu stod der jo altså The Vanishing som topic?

Jep. Men nu er der TO film med det navn. Det er dels den engelske titel for
den fransk/hollandske original (som Criterion altså har udgivet). Og så er
det titlen på Sluizers håbløse, hollywoodiserede remake af sin egen film.

The Vanishing (alias Spoorloos) er en lille perle. Bestemt værd at se. Det
er remaket egentligt ikke.

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 16-01-02 13:36

> [...]
>
> The Vanishing (alias Spoorloos) er en lille perle. Bestemt værd at se. Det

Hehe ja der kan man jo bare se. Jeg kunne sgu heller ikke forstå at den
amerikanske version skulle være noget særligt ;)