ADVARSEL!!!
Fra : Morten DH

Dato : 14-01-02 23:53

Har lige set Inferno (http://us.imdb.com/Title?0282613) som oven i købet var
en premierefilm i Block Buster, det er ganske enkelt den dårligeste film jeg
nogensinde har set - og jeg samler endda på 'grade Z' film...

Der er film som er så dårlige at de er gode; men denne her burde være en del
af pensum på enhver filmskole - en 'sådan skal du ikke gøre' dokumentar!!!

Nåh skulle lige ha lukket lidt luft ud, men så er i advaret - den STINKER!!!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-01-02 00:00

Hej!

Morten DH wrote:

> Har lige set Inferno (http://us.imdb.com/Title?0282613) som oven i købet var
> en premierefilm i Block Buster, det er ganske enkelt den dårligeste film jeg
> nogensinde har set - og jeg samler endda på 'grade Z' film...

Ok, så skal du lige være sikker på at du har set flg. film!

Adrenaline: Fear the Rush
Crossworlds
The Punisher

Sidstnævnte er sej (hey, det er Dolphen!) mens de to første er - well - hamrende
elendige :)

> [...]
>
> Nåh skulle lige ha lukket lidt luft ud, men så er i advaret - den STINKER!!!

Ok, den vil jeg gemme til en regnfuld aften ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-01-02 01:22

Kim Voss Schrader wrote in dk.kultur.film

> Adrenaline: Fear the Rush
> Crossworlds
> The Punisher

Pinligt nok, har jeg de to sidstnævnte på DVD hehe. Det skyldes at ved
køb af det spanske ugeblad "Tiempo" giver de dig en DVD-film med i
købet. Det hele for 25 Dkr. Jeg har nu 50 af disse DVD-film der alle er
helt uhyggeligt ringe. En dag bliver det sikkert kult, men indtil da
har jeg uden tvivl nogle af de mest elendige film nogensinde indspillet
på DVD.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-01-02 00:26

Hej!

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> helt uhyggeligt ringe. En dag bliver det sikkert kult, men indtil da
> har jeg uden tvivl nogle af de mest elendige film nogensinde indspillet

The Punisher er da sej nok på sin egen måde! Men ok, jeg så den også første gang
sidst i firserne så vidt jeg husker. Og den gjorde STOOORT indtryk på mig

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-01-02 00:31

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac>
> [...]
> helt uhyggeligt ringe. En dag bliver det sikkert kult, men indtil da
> har jeg uden tvivl nogle af de mest elendige film nogensinde indspillet

Jamen, det er da allerede kult! Så vidt jeg er orienteret bliver
det ene og det andet bare den mindste smule dyrkede udråbt
som værende kult. Så hvorfor ikke dette. Sørg for at holde
fast på dem - de bliver mange penge værd. Det er helt vildt!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 15-01-02 11:09

> [...]
> helt uhyggeligt ringe. En dag bliver det sikkert kult, men indtil da
> har jeg uden tvivl nogle af de mest elendige film nogensinde indspillet

Hvor køber man så dette blad?

Jakob

Fra : Morten DH

Dato : 15-01-02 00:25

> [...]
> Crossworlds
> The Punisher
>
> Sidstnævnte er sej (hey, det er Dolphen!) mens de to første er - well -

Hmm har faktisk set dem alle og Punisher har jeg endda set fornylig i
tv og den er da egentlig ikke så ringe endda, husker kun Adrenaline som
dårlig (er det ikke den hvor han hænger på toppen af en skyskraber i
hænderne på et tidspunkt?) - men Crossworlds...uhhh... det er en af de
værste...

Inferno var ikke bare en dårlig b-film; den var bare helt igennem dårlig,
dårligt skuespil, dårlig historie, tåbelig dialog, CGI man skal drikke en
kasse whiskey før man kan more sig over; men det værste er nok
kamera-føringen... der prøves så hårdt at kopiere John Woo med slowmo
sekvenser og multi-vinkel klip og det er så generende at man tror det er
løgn... halvdelen af filmen foregår i slowmo ala 'musikvideoerne' i Baywatch
og actionscenerne får dig til at tælle de øl du har drukket for lige at
sikre det ik er dig den er gal med...

*****Mini-spoilers*****

Skovbranden opfører sig tåbeligt - det er vist ikke så tit man ser brændende
træer som nærmest eksploderer og de "12.000 hektar brændende skov" består
ofte af et par brændende træer og så lige lidt kviste med ild i lige forrest
i scenen... Personer som bliver enige om at løbe nedaf langs ilden og ikke
op fordi ild breder sig hurtigere opad - og derefter begynder at klatre pop
af bjerget... for slet ikke at snakke om en scene hvor man skal sprænge en
dæmning i luften, som udføres ved hjælp af et par eksplosioner midt på en
bakke (filmet fra mange forskellige vinkler) som udløses af en person som
sidder lige ved siden af eksplosionerne...

Det CGI som skal vise den sprængte dæmning slukke skovbranden er klassisk -
jeg har aldrig set noget lignende... jo måske på min C64 som knægt...

Nu håber jeg ikke det har gjort jer så nysgerrige at i skal se den...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-01-02 00:41

Hej!

Morten DH wrote:

> [...]
> dårlig (er det ikke den hvor han hænger på toppen af en skyskraber i
> hænderne på et tidspunkt?) - men Crossworlds...uhhh... det er en af de

Well, jeg så ca. ½time af Adrenaline, derefter kørte den på 3x gennem filmen! En
scene med en skyskraber kan jeg ikke huske... Damn! ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 08:34

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote in message
> [...]
> af pensum på enhver filmskole - en 'sådan skal du ikke gøre' dokumentar!!!
>
> Nåh skulle lige ha lukket lidt luft ud, men så er i advaret - den

Hvad havde du dog forventet af en film med Jeff Fahey i hovedrollen?

Btw. køb Kiss of the Dragon, den må lige være noget for dig hvis du samler
på å-film ;)

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 15-01-02 10:25

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> wrote:

> Btw. køb Kiss of the Dragon, den må lige være noget for dig hvis du samler
> på å-film ;)

Hvad er der nu galt med Kiss of the Dragon? Jeg syntes faktisk at det
var en god film, alene fordi der var fokuseret så lidt på
historie/skuespil - og så meget på martial arts. Det er den første
actionfilm i lang tid hvor jeg kunne slå hjernen fra, og bare nyde Jet
Lee's udfoldelser, og det har jeg altså respekt for.

MVH ANR

"I didn't get drunk, I just went to a strange fantasy world."
-Homer Simpson

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-01-02 10:31

Andreas N Rasmussen skrev:

> Hvad er der nu galt med Kiss of the Dragon? Jeg syntes faktisk at
> det var en god film, alene fordi der var fokuseret så lidt på
> historie/skuespil - og så meget på martial arts.

Helt enig. Men vi er desværre i kraftigt undertal.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse