Keyboard-power-on på Soltek SL-DRV2
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-01-02 23:25

På mit gamle Abit BF6 kunne jeg let finde og slå keyboard-power-on til. Det
var så rart at tænde computeren med Ctrl+F1. På mit nye Soltek SL-DRV2 kan
jeg ikke finde den funktion. Mit keyboard er med PS/2 stik og bundkortets
BIOS er vist version 3.5. Jeg har været ved at kikke manualen igennem og i
indledningen står der "Supporting PS/2 Keyboard & Mouse power on" men hvor
slår man det til?
Længere nede i manualen (pdf fil) kan jeg sinde et punkt hvor der står:

USB Resume from S3
This item will enable you to wake-up the system by use keyboard when you
shut down the computer in S3 mode.
The choices: Enabled, Disabled.

Er det alligevel kun med USB keyboard-power-on fungerer eller er der noget
jeg har overset?

På forhånd tak...

- Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-01-02 06:19

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> [...]
> The choices: Enabled, Disabled.
>
> Er det alligevel kun med USB keyboard-power-on fungerer eller er der noget

Nå... jeg svarer lige for mig selv
Jeg skrev også til Soltek og spurgte om det samme. Svaret kom efter 2 timer
!!! (wow... god service). Svartet var meget klart.

[svar]
1:First of all.I thought that the SL75DRV2 could not support these
function(Power on by keyboard or Power on by Mouse).Because the
VT8233(the South bridge for the SL75DRV2) does not has this feature.

2:Secondly.I have been passed this error message to our company
technical writer and compiled another version of SL75DRV2 manual
[/svar]

Det vi vil jo nok sige at tiden er løbet fra mit gamle trofaste IBM PS/2
hakkebræt men det måtte jo ske. Det er en skam at den slags kram ikke laves
mere :-/

--
- Lars