HTML kode for [ og ] ?
Fra : Rapper

Dato : 14-01-02 22:37

Hey

Nogle der kender HTML koden til at lave [ og ] ?
Altså ligesom at < kan skrives med koden "&lt;", så man kan vise koden på en
side...

På forhånd tak!

--
Glædelig jul og godt tub'år *<
Regards Rasmus aka Rapper

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-01-02 22:41

"Rapper" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle der kender HTML koden til at lave [ og ] ?
> Altså ligesom at < kan skrives med koden "&lt;", så man kan vise koden på

&amp;

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-02 22:45

Mon, 14 Jan 2002 22:40:58 +0100, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

>&amp;

Jeg tror ikke, det var & der mentes, men [ ].
Dem kan man da bare skrive direkte, så vidt jeg ved.
En hurtig test i fire browsere, viste det da korrekt (incl.
Netscape 4).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rapper

Dato : 16-01-02 07:39

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke, det var & der mentes, men [ ].
> Dem kan man da bare skrive direkte, så vidt jeg ved.
> En hurtig test i fire browsere, viste det da korrekt (incl.

Skal bruge koden til UBB board hvor den laver forskellige koder (fx indsæt
billede, URL m.m.). Fx [URL]

--
Glædelig jul og godt tub'år *<
Regards Rasmus aka Rapper

Fra : Knud Westdorf

Dato : 15-01-02 00:30

"Rapper" <dont@spam.me> wrote in message
> [...]
>
> Nogle der kender HTML koden til at lave [ og ] ?
> Altså ligesom at < kan skrives med koden "&lt;", så man kan vise koden på

Hejsa

http://jirty.dk/html

Her har jeg en liste over koderne.

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Rapper

Dato : 16-01-02 07:40

"Knud Westdorf" <knud@westdorf.dk> wrote in message
> "Rapper" <dont@spam.me> wrote in message

> en
> >
> http://jirty.dk/html
>
> Her har jeg en liste over koderne.

Mange tusind tak!
Service

--
Glædelig jul og godt tub'år *<
Regards Rasmus aka Rapper

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 16-01-02 14:14

> http://jirty.dk/html
>
> Her har jeg en liste over koderne.

....men da ikke '[' og ']'?

Anyway, jeg synes det lyder som om man prøver noget forkert når man gerne
vil oversætte lovlige HTML-tegn til koder?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 16-01-02 15:10

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev

> ...men da ikke '[' og ']'?

Jo det er disse:

%5B &#91; [ Left square bracket
%5D &#93; ] Right square bracket

> Anyway, jeg synes det lyder som om man prøver noget forkert når man gerne
> vil oversætte lovlige HTML-tegn til koder?

Jeg kan ikke helt præcist se, hvilke komplikationer der skulle opstå? Når
Rasmus bruger UBB, hvor man laver koder i tekstfeltet omkranset af [] tegn
kan du jo være en nødvendighed.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 18-01-02 00:08

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> wrote in message

> Jo det er disse:
>
> %5B &#91; [ Left square bracket
> %5D &#93; ] Right square bracket

Ups, undskyld, jeg kiggede kun under entities.

> Jeg kan ikke helt præcist se, hvilke komplikationer der skulle opstå? Når
> Rasmus bruger UBB, hvor man laver koder i tekstfeltet omkranset af [] tegn
> kan du jo være en nødvendighed.

Det er selvf. rigtigt, jeg må have været helt bevidstløs da jeg skrev det
indlæg, beklager! :(
--
Mvh. Mogens