Netkort eller PCi slot stået af....? Nyt n~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-02 21:25

Hej

Jeg har ikke gjort mine store undersøgelser meen...

For et par dage siden,,, Virkede mit netkort ikke, da jeg startede maskinen
op. Der var ikke link i netkort, eller Switch.

Den har gjort det en gang før... Her virkede det med at tage kortet ud,,
starte op, lukke ned. Sætte i igen.. Og starte op.. Herefter virkede det...

Men det har jeg så prøvet igen.. Men det virker ikke. Der er godtnok link i
netkort, og switch nu... Men netkortet fungere ikke. Den vælger sin egen IP
adresse. Selvom der sidder en DCHP? server på netværket... Hvor netkortet er
låst til 192.168.1.2.

Det virker godtnok, hvis jeg sætter kortet i et andet PCI slot... Men her
for jeg så alvordelige IRQ sharinger... Og det gider jeg ikke...

Jeg har et Abit Kt7-raid bundkort...

Netkort, Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. Som plejer at sidde i
PCI slot1, set oppe fra... IRQ 10.

Det virker ved at sætte det i PCI-3. Her for netkortet IRQ 11. Og andre
enheder, for det samme....! Og det er ikke godt. Lydkortet kommer med meget
ubehagelige skrat. (højfrekvens, man bliver døv af)

Driller mit Netkort, eller kan det være mit PCI slot? Den kan sagtens
installere kortet igen. Og W Xp siger OK for netkortet.

Hvis jeg skal smide mit gamle skodnetkort UD... Som jeg købte for 120
Kroner, inkl. 5 meter kabel... Hvad skal jeg så vælge Nu?

Det skal være et Ordentligt Intel eller andet. Med kraftig CPU, og mulighed
for optimalt LAN....

Skal man måske vælge et 1 Gbit kort? godtnok for jeg ikke brug for det. Men
kunne være, det var mere overdimisoneret,, til at køre 100 Mbit ordentligt?

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-01-02 21:30

> [...]
IP
> adresse. Selvom der sidder en DCHP? server på netværket... Hvor netkortet

Sært...

> Det virker godtnok, hvis jeg sætter kortet i et andet PCI slot... Men her
> for jeg så alvordelige IRQ sharinger... Og det gider jeg ikke...

Må jeg spørge om hvilke EMC-mæssige forholdsregler du har taget? Det kunne
lyde som om at noget var futtet af på bundkortet. Er der andet HW der duer i
det nævnte PCI slot?

--
PeKaJe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-02 21:40

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:a1vf4d$amm$1@news.net.uni-c.dk...

> Må jeg spørge om hvilke EMC-mæssige forholdsregler du har taget?

EDB gruppe/Jording og UPS

> Det kunne
> lyde som om at noget var futtet af på bundkortet.

Tjaa?

>Er der andet HW der duer i
> det nævnte PCI slot?

Har jeg ikke prøvet...

Jeg har sådan set ikke andet end et Lydkort, at prøve med... Og der er ret
besværligt at flytte på.... SB Audigy EX.... Og så skal det ikke sidde op af
grafikkortet...

Men jeg forstår så ikke lige, hvorfor den indstallere, og siger OK for
kortet...

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-01-02 01:06

> EDB gruppe/Jording og UPS

Ja, men havde du selv jordforbindelse, da du tog kortet ud?

> Tjaa?

> Har jeg ikke prøvet...

Det er altid godt systematisk at eliminere fejlkilderne.

> [...]
> besværligt at flytte på.... SB Audigy EX.... Og så skal det ikke sidde op

Forbløffende, så lidt HW du har i din maskine...

> Men jeg forstår så ikke lige, hvorfor den indstallere, og siger OK for
> kortet...

HW der dør som følge af ESD kan sagtens se ud til at virke på nogle punkter.
I et netværksprojekt for nyligt havde vi nogle netkort der pludseligt ikke
lod trafikken passere, men ellers virkede korrekt. Fejlen blev sporet til en
hub uden jording.

P.S. Jeg havde ikke lige set at der var cross-posted... Jeg sætter FUT til
news:dk.edb.netvaerk, så alle svar på mit indlæg havner der.
--
PeKaJe

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 15-01-02 17:13

> [...]
>
> Jeg har et Abit Kt7-raid bundkort...
>
> Netkort, Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. Som plejer at sidde

Jeg havde de samme problemer.
Efter min PC var gået i standby, bibbede den ret højt og netkortet virkede
ikke.
Oki, over i en ny PCI slot, og et par dage efter kom jeg til at sætte PC'en
standby igen, og BIIIIB, det same skete.
Oki tænkte jeg, satte den tilbage i den originale PCI slot og der virkede
skidtet utroligt nok.

Bundkort: Abit KT7A-raid
netkort realtech, billig.

Måske er der noget med det bundkort og netkort ???
Ligesom der er problemer med det kundkort og Geforce 2 GTS, der ikke vil
poste ordentligt ???

Har ikke haft probler siden, dog siger sisoft sandra at der er høj PCI
latency.... Noget man kan gøre ved det ?

/Kristian