Epox Ep8KTA3+ Pro
Fra : Daniel Monin

Dato : 14-01-02 20:38

Hej,

jeg overvejer at købe ovenstående bundkort sammen med en t-bird 1133 Mhz.
Kan kortet anbefales? Det bliver rost meget på www.hardinfo.dk og det
interesserer mig mest med KBPO (KeyBoard Power On) funktionen.

mvh

Daniel Monin

Fra : Butch

Dato : 14-01-02 22:37

"Daniel Monin" <daniel.monin@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Kan kortet anbefales? Det bliver rost meget på www.hardinfo.dk og det
> interesserer mig mest med KBPO (KeyBoard Power On) funktionen.

Hej
Jeg har omtalte board og er meget tilfreds. Jeg køre med 512mb Kingston
pc133 ram og en TB1400@1650. Systemet er væskekølet med et hjemmelavet
system. Siden den første dag har systemet køret 150fsb cas222 uden problemer
over hovedet.
Hvis du i forvejen har meget pc133 ram i ordenlig kvalitet vil jeg klart
anbefale kortet. Hvis du derimod skal investere i alt fra bunden vil jeg
foreslå dig at købe et board med understøttelse af DDR ram.
Epox laver også et andet rigtig godt board
http://www.epox.nl/english/products/motherboard/ep-8kha+.htm
http://www.hardware-test.dk/asp/views.asp?id=243&table=reviews
Det er perfekt til hardcore overclocking da men kan sætte vcore på til 0.4v
højere end default. At øge den så meget kræver dog væskekøling eller bedre.
Jeg har samlet to systemer med dette board med meget godt resulteter. Med
den nyeste bios er det ikke noget problem at køre med den Athlon XP.

En rigtig fed ting med EPOX boardsne er at de har en dims på boardet som
viser hvor langt i boot sekvensen boardet er. Da jeg installerede det ene
8KHA+ board ville det ikke boote. Så kunne jeg se på indikatoren at booten
var stoppet ved ram testen. Det viste sig at den ene ram klods ikke sad helt
rigtigt. Det sparede mig for meget tid til fejlfinding. Da jeg med det samme
kunne se hvor problemet lå.

Som du kan se er jeg selv meget vild med EPOX board, de er rigtig gode til
prisen. Før var jeg mest til ASUS men nogle dårlige erfatinger med A7V og
A7V133 gjorde at jeg prøvede EPOX og det har jeg bastemt ikke fortrudt.

Jeg har ikke prøvet KBPO men mon ikke det virker lige så gnidningsfrit som
alt andet på boardet.

/Thomas alias Butch

Fra : Torben Larsen

Dato : 14-01-02 23:14

[snip]
> [...]
> prisen. Før var jeg mest til ASUS men nogle dårlige erfatinger med A7V og
> A7V133 gjorde at jeg prøvede EPOX og det har jeg bastemt ikke fortrudt.

Lyder præcis som min historie - blev jordet af et A7V, og købte så Epox
8K7A+, dejligt board !

Torben