And the winner is...
Fra : Jakob Madsen

Dato : 14-01-02 20:05

Så er resultaterne klar

http://zoidberg.dk/film/film2001.asp

Skulle der (mod forventning) være fejl på siden eller i resultaterne så råb
højt!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-02 21:09

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
> Så er resultaterne klar
>
> http://zoidberg.dk/film/film2001.asp

Cool.

Jeg skriver lige resultatet (vinderne) her. Så kan folk selv
gå ind og se, hvis de vil have flere detaljer. Med kommentarer:

Bedste film Moulin Rouge
- Rimeligt valg, men meget tæt med Ringenes Herre: Eor.

Bedste danske film En kort en lang
- Den må jeg jo hellere få set så.

Bedste skuespiller Benicio Del Toro - Traffic, Løftet, Snatch
Bedste skuespillerinde Nicole Kidman - Moulin Rouge
- Rimelige valg.

Bedste instruktør Peter Jackson - Ringenes Herre
- "Peter Jackson" sammen med ordene "bedste instruktør". For
fem år siden havde mange grinet, og jeg havde sagt "hvem?". Men
det er fortjent.

Bedste musik Moulin Rouge
- Det er vel ikke helt urimeligt, at en musical vinder musikkategorien.

Bedste action The Mummy Returns
- Jeg havde knap set en eneste film fra kategorien, så jeg må hellere
lade være med at kommentere.

Bedste tegnefilm/animation Shrek
- Klar sejr, og der var vel ingen tvivl fra starten.

Bedste anmelder Ole Michelsen - Bogart
- Andet år i træk, det er der vist ikke nogen, der kan slå.

Værste film Pearl Harbor
- Hæhæ.

Bedste manuskript Memento
- "Lad os skrive et middelmådigt manuskript og så tabe papirerne på
gulvet og sætte dem sammen på en helt anden måde." Eureka!

Hvad skal filmprisen hedde dk.kultur.film prisen
- Tja. Logisk nok. Hvis jeg har noget at gøre med det i fremtiden, så
vil jeg dog insistere på en bindestreg.

Navn til "Værste film" prisen Warming
- Er det mon at lege med ilden? Det er vist længe siden, Warming har
været forbi filmgruppen, men... Nå, men det er sgu sjovt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 14-01-02 21:30

To spørgsmål:

Får vinderne af de forskellige kategorier tilsendt nogen som helst (via
agent velsagtens)? Et diplom el. lign?

Hvem dælen er Warming?

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 14-01-02 22:53

C.H.Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c433fba$0$80540$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> To spørgsmål:
>
> Får vinderne af de forskellige kategorier tilsendt nogen som helst (via
> agent velsagtens)? Et diplom el. lign?

Jeg mener jeg kunne da godt tænke mig at den kære Jerry what's-his-face fik
tilsendt et fint telegram fra dk.kultur.film med beskeden om at hans Pearl
Harbor er blevet tildelt årets Warming, vel at mærke UDEN at nævne at det er
en hadepris. Se hvad der sker.

> Hvem dælen er Warming?

Igen: Hvem er han og hvad har han gjort?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-01-02 23:27

C.H.Engelbrecht skrev:

> Igen: Hvem er han og hvad har han gjort?

Kig fx på FAQ'en om Bo Warming. Men vær opmærksom på, at den ikke er
helt upartisk: http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 15-01-02 01:19

Ingen yderligere kommentarer fra min side. Lad ham dø i stilhed...

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-02 22:59

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk>
> Får vinderne af de forskellige kategorier tilsendt nogen som helst (via
> agent velsagtens)? Et diplom el. lign?

Det var selvfølgelig en idé. Om ikke andet så til bedste danske
film og bedste anmelder (danskere). Er der nogen, der har lyst til
at lave et diplom (i papirform) og sende det? Ellers kan jeg da
bikse e-mails sammen, uden at jeg dog ved, hvor jeg skulle
sende dem hen... Kommentarer ønskes.

> Hvem dælen er Warming?

Han hedder Bo til fornavn. Udover at have været folketings-
kandidat for Fremskridtspartiet er han en af dansk usenets større
trolls og pestilenser. Excellerer i meget lange indlæg om politik.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-02 23:22

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> [...]
> at lave et diplom (i papirform) og sende det? Ellers kan jeg da
> bikse e-mails sammen, uden at jeg dog ved, hvor jeg skulle

Hm, der står en Helle Joof fra Nyborg i telefonbogen.
Der skal vi nok undlade at sende noget hen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-01-02 23:36

Peter Brandt Nielsens skrev:

> Det var selvfølgelig en idé. Om ikke andet så til bedste
> danske film og bedste anmelder (danskere).

God ide! Lad os gøre det! Og måske endda sende en kort pressemeddelelse
til relevante medier. Bare for sjov.

> Er der nogen, der har lyst til at lave et diplom (i papirform)
> og sende det?

Ja, jeg har lyst, men er en skodklovn til design, så jeg må hellere
overlade jobbet til nogen, der kan.

> Ellers kan jeg da bikse e-mails sammen, uden at jeg dog
> ved, hvor jeg skulle sende dem hen... Kommentarer ønskes.

"En kort en lang" er produceret af Angel Films' Thomas Gammeltoft, der
har mailadressen tg@angelfilms.dk. Deres adresse er Angel Production,
Rentemestervej 2, 2400 København NV. Han vil nok være behjælpelig med at
videregive "prisen" til Hella Joof.

Ole Michelsen har mailadressen omic@dr.dk, og ellers har Bogart adressen
Bogart, DR, TV-Byen, 2860 Søborg (den kunne de fleste nok).

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 15-01-02 02:02

> Ja, jeg har lyst, men er en skodklovn til design, så jeg må hellere
> overlade jobbet til nogen, der kan.

Har forsøgsvis flikket et Word-dokument sammen, formuleringen lyder pt.
således:

(DANSK)

Internet, 2002-01-15
Dk.kultur.film-prisen 2002 går til:

Kære ___________________,

De er blevet tildelt dk.kultur.film-prisen for året 2002 i kategorien
___________________ for deres arbejde på produktionen _____________________.

Dk.kultur.film-prisen tildeles årligt efter internet-afstemning blandt
brugerne på Usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film.

På vegne af dk.kultur.film's brugere ønsker vi dem tillykke med prisen.

(ENGLISH)

Internet, 2002-01-15
The Dk.kultur.film Award 2002 goes to:

Dear ___________________,

You have been awarded the Dk.kultur.film Award for the year 2002 in the
category ___________________ for your work on the production of
_____________________.

The Dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film, which resides in the
Kingdom of Denmark.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the
award.

---

Forslag til ændringer i formuleringen modtages hjertens gerne. Jeg har bare
slynget det ud.

Hvem er for øvrigt webmaster på afstemningen?

Mvh Chris

Fra : Mads Tilst

Dato : 15-01-02 14:56

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse

> Har forsøgsvis flikket et Word-dokument sammen, formuleringen lyder
pt.
> således:

[klippetiklip]

Godt nok!

Rettelsesforslag:
1. Skal den ikke hedde prisen for *2001*?
2. Og måske det ville være en god ide at skrive en kort bekrivelse af
hvad dk.kultur.film er, brugerne er filmentusiaster, uafhængigt forum
for filminteresserede, bla bla?

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Mads Tilst

www.group7.dk - a cappella

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 17-01-02 01:10

> 1. Skal den ikke hedde prisen for *2001*?

Øh, nåh ja.

> 2. Og måske det ville være en god ide at skrive en kort bekrivelse af
> hvad dk.kultur.film er, brugerne er filmentusiaster, uafhængigt forum
> for filminteresserede, bla bla?

God ide. Ny formulering herunder:

(DANSK)

Internet, 2002-01-15

Dk.kultur.film-prisen 2001 går til:

[...]

brugerne på Usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film, et uafhængigt forum som
samler alle filmentusiaster i Kongeriget Danmark og tilstødende lande.

På vegne af dk.kultur.film's brugere ønsker vi dem tillykke med prisen for
godt arbejde.

(ENGLISH)

Internet, 2002-01-15

The Dk.kultur.film Award 2001 goes to:

Dear ___________________,

You have been awarded the Dk.kultur.film Award for the year 2002 in the
category ___________________ for your work on the production of
____________________.

The Dk.kultur.film Award is the result of an annual Internet poll amongst
the users on the Usenet newsgroup dk.kultur.film, an independent forum that
gathers all film enthusiasts within the kingdom of Denmark as well as
bordering nations.

On behalf of the users of dk.kultur.film, we congratulate you with the award
on a job well done.

Flere forslag?

Mvh Chris

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 17-01-02 01:31

Spørgsmål:
Hvem skal have tilsendt prisen for bedste film og bedste danske film?
Produceren eller instruktøren?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-01-02 01:50

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmål:
> Hvem skal have tilsendt prisen for bedste film og bedste danske film?
> Produceren eller instruktøren?

Normalt hører 'bedste film'-kategorierne faktisk til producenterne. De har
jo ikke så forbandet mange andre muligheder for at blive indstillet til
noget. Et eller andet sted, så synes jeg dog, at i hvert fald den danske bør
gå til begge. Men hvad synes I andre?

MVH
Jens

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-01-02 09:47

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk>

> Normalt hører 'bedste film'-kategorierne faktisk til producenterne.

I USA ja, men kun sjældent i Europa. Bodil, European Film
Awards f.eks. giver dem til instruktørerne, svjh. Jeg synes,
dkf-prisen skal gå til instruktørerne og adresseres til dem,
hvis muligt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-01-02 06:43

On Thu, 17 Jan 2002 01:10:20 +0100, "C.H.Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>På vegne af dk.kultur.film's brugere ønsker vi dem tillykke med prisen for
>godt arbejde.

Der er lige et par stavefejl der bør rettes: Der er ingen apostrof før
s på dansk, og Dem er med stort.

På vegne af dk.kultur.films brugere ønsker vi Dem tillykke med prisen
for godt arbejde.

Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-01-02 06:45

<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>De er blevet tildelt Dk.kultur.film-prisen for året 2002 i kategorien
>___________________ for deres arbejde på produktionen _____________________.

___________________ for Deres arbejde på produktionen ____

Der var lige én stavefejl mere. Deres skal med stort.

Kurt Brixen

Fra : Wertigo

Dato : 17-01-02 08:32

C.H.Engelbrecht <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c46164c$0$80465$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Øh, nåh ja.

[snip]

> De er blevet tildelt Dk.kultur.film-prisen for året 2002 i kategorien

Skal dette så ikke også være for året _2001_ ?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-01-02 10:06

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk>
> De er blevet tildelt Dk.kultur.film-prisen for året 2002 i kategorien
> ___________________ for deres arbejde på produktionen __

Jeg synes ikke, der er nogen grund til at bruge "De", "Dem" og "Deres"
i en skrivelse fra en i øvrigt ganske uformel nyhedgruppe.

Desuden synes jeg, at hvis navnet optræder midt i en sætning og ikke
efter punktum, skal det skrives "dk.kultur.film-prisen".

> Dk.kultur.film-prisen tildeles årligt efter internet-afstemning blandt
> brugerne på Usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film, et uafhængigt forum som
> samler alle filmentusiaster i Kongeriget Danmark og tilstødende lande.

Det er jo ikke rigtigt. "Alle filmentusiaster"? Og det med "Kongeriget
Danmark" synes jeg måske er lidt vel "posh".

Desuden synes jeg, det kunne være sjovere at skrive en anelse mere
personligt til dem. Her er f.eks. mit forslag til brev/mail til Ole
Michelsen (som jeg var lige ved at sende for lidt siden):

Kære Ole Michelsen.

På vegne af usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film har jeg den ære
at overbringe dig meddelsen om, at du er blevet valgt til Bedste
anmelder i 2001 af gruppens brugere.

Øvrige nominerede var Bo Green Jensen, Christian Monggaard-
Christensen, Niels Frid-Nielsen, Niels Lind Larsen og Søren Høy.

dk.kultur.film er et hyggeligt debatforum om film på internettet,
nærmere bestemt usenet. Vi er, som afstemningsresultatet antyder,
mange der er meget glade for Bogart og dine fine anmeldelser,
så tak for det.

Jeg kan endvidere oplyse, at gruppen valgte "Moulin Rouge" til
bedste film 2001 og "En kort en lang" til bedste danske film.
Enhver nævnelse af afstemningen og dens resultat i Bogart ville
være yderst attråværdigt, omend ikke obligatorisk.

Yderligere detaljer om afstemningen kan findes på denne adresse:
http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Eventuelle tilbagemeldinger kan sendes til dk.kultur.film eller til
undertegnede.

Med venlig hilsen

Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 17-01-02 10:47

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personligt til dem. Her er f.eks. mit forslag til brev/mail til Ole
> Michelsen (som jeg var lige ved at sende for lidt siden):

[SNIP]

Den kan jeg utroligt godt lide. Men den egner sig nok mest til de danske
prismodtagere (anmelder+bedste, danske film). Den personlige tone kunne
virke en smule useriøs, hvis man sender meddelelsen til f.eks. Moulin Rouges
udlejer.

MVH
Jens

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 17-01-02 11:56

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev
> Jeg synes ikke, der er nogen grund til at bruge "De", "Dem" og "Deres"
> i en skrivelse fra en i øvrigt ganske uformel nyhedgruppe.

Det synes jeg stadig er passende på dansk. På engelsk er det jo fløjtende
ligegyldigt.

> Desuden synes jeg, at hvis navnet optræder midt i en sætning og ikke
> efter punktum, skal det skrives "dk.kultur.film-prisen".

Mjah, ikke uenig, men det var for at give prisen et egennavn (stort bogstav
Dk.kultur.film-prisen).

> Det er jo ikke rigtigt. "Alle filmentusiaster"? Og det med "Kongeriget
> Danmark" synes jeg måske er lidt vel "posh".

Jeg kan stadig godt lide tilføjelsen 'Kongeriget' (måske mest til
amerikanerne), men har slettet ordet 'alle' (du har ret: overdrivelse).

> [...]
>
> På vegne af usenet-nyhedsgruppen dk.kultur.film har jeg den ære
> at overbringe dig meddelsen om, at du er blevet valgt til Bedste

Udtrykket 'os en ære' er tilføjet, lyder godt.

> Øvrige nominerede var Bo Green Jensen, Christian Monggaard-
> Christensen, Niels Frid-Nielsen, Niels Lind Larsen og Søren Høy.

Selvfølgelig skal de øvrige nominerede nævnes, også for de øvrige.

> [...]
> nærmere bestemt usenet. Vi er, som afstemningsresultatet antyder,
> mange der er meget glade for Bogart og dine fine anmeldelser,

Lyder måske lidt FOR hyggeligt. Ville gerne få det til at lyde
professionelt, men det kan måske gå i Danmark.

> [...]
> Enhver nævnelse af afstemningen og dens resultat i Bogart ville
> være yderst attråværdigt, omend ikke obligatorisk.

Synes jeg lidt er unødvendigt, især sidste afsnit. En kort oversigt over
vinderne på de forskellige ark er dog måske ikke af vejen.

> Yderligere detaljer om afstemningen kan findes på denne adresse:
> http://212.242.50.253/film/film2001.asp

Selvfølgelig skal linket med. (Hvorfor glemmer jeg sådan noget?)

Filen er blevet ret pæn, hvis jeg selv skal sige det. Jeg sender
efterfølgende en (lang) oversigt i en post.

Mvh Chris

Fra : Tenzel Kim

Dato : 17-01-02 12:41

C.H.Engelbrecht wrote:

> Mjah, ikke uenig, men det var for at give prisen et egennavn (stort bogstav
> Dk.kultur.film-prisen).

Jamen, nu hedder det da vist så vidt jeg ved dk.kultur.film og ikke
Dk.kultur.film så hvorfor ændre det. Desuden syntes jeg det ser totalt
mærkeligt ud med stort D men det er så en anden diskussion

Tenz.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 17-01-02 12:56

Mjaah, ok jeg er overbevist. -chris

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C46B83F.3050306@hotmail.com...

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-01-02 15:49

[...]

Det synes jeg er rigtig godt skrevet!

Kurt Brixen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-01-02 18:13

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>

> God ide! Lad os gøre det! Og måske endda sende en kort pressemeddelelse
> til relevante medier. Bare for sjov.

Nu da det er usenet, så synes jeg, vi gør det på e-mail. Så sparer
vi også portoen. Gode forslag fra Chris, jeg tror, jeg vil indarbejde
dem i e-mails og sende dem ud selv.

Tak for adresserne, Peter, jeg sender til dem. Og så gør jeg lige
en indsats for at finde adresser til produktionsselskaberne bag de
øvrige vindere, for vi kan jo lige så godt prøve at nå igennem til
dem. Jeg vil lige overveje Chris' forslag vedrørende Warming-
prisen!

Og jeg sender også lidt pressemeddelser ud. Så må vi jo se, om
de danske medier lever op til deres ansvar som seriøse nyheds-
formidlere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jakob Madsen

Dato : 14-01-02 21:36

> Bedste film Moulin Rouge
> - Rimeligt valg, men meget tæt med Ringenes Herre: Eor.

Den må jeg vist hellere få set (MR!)

> Bedste skuespiller Benicio Del Toro - Traffic, Løftet, Snatch

Hmm... ja, ikke min favorit, men slet ikke dårlig!

> Bedste skuespillerinde Nicole Kidman - Moulin Rouge
> - Rimelige valg.

Endnu engang, må hellere få den set!

> Bedste danske film En kort en lang
> - Den må jeg jo hellere få set så.

Der er mange af de nominerede film jeg ikke havde set, men denne står ikke
øverst på listen!

> Bedste instruktør Peter Jackson - Ringenes Herre
> - "Peter Jackson" sammen med ordene "bedste instruktør". For
> fem år siden havde mange grinet, og jeg havde sagt "hvem?". Men
> det er fortjent.

Du er vist ikke alene...

> Bedste musik Moulin Rouge

well... you know...

> Bedste action The Mummy Returns

Tjaaa... nu har jeg prøvet at se 1'eren 2 gange, og begge gange er jeg
faldet i søvn...

> Bedste tegnefilm/animation Shrek
> - Klar sejr, og der var vel ingen tvivl fra starten.

NEJ, en sikker vinder

> Bedste manuskript Memento
> - "Lad os skrive et middelmådigt manuskript og så tabe papirerne på
> gulvet og sætte dem sammen på en helt anden måde." Eureka!

Tjaaa... når du siger det på den måde så...

> Hvad skal filmprisen hedde dk.kultur.film prisen
> - Tja. Logisk nok. Hvis jeg har noget at gøre med det i fremtiden, så
> vil jeg dog insistere på en bindestreg.

Mon så den går ind hos Jubii næste år *g*

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-01-02 21:43

On Mon, 14 Jan 2002 21:08:44 +0100, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

snip

>Navn til "Værste film" prisen Warming
>- Er det mon at lege med ilden? Det er vist længe siden, Warming har
>været forbi filmgruppen, men... Nå, men det er sgu sjovt.

Jeg synes såmænd også det er ganske ok resultat.
Men den Warming-pris er jo _ret_ indforstået! Og mener måske heller
ikke man opkalde en pris efter en person med negativ karakter.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Wolfgang

Dato : 14-01-02 21:54

"Morten Bowman Hansen" <bowman@stofanet.dk> wrote in message

> Men den Warming-pris er jo _ret_ indforstået! Og mener måske heller
> ikke man opkalde en pris efter en person med negativ karakter.

Hvorfor ikke? Det er jo trods alt en negativ pris. Det er dog muligt, at Bo
ser anderledes på det, men han får nok svært ved at kommentere det.

/w

Fra : Wolfgang

Dato : 14-01-02 21:52

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message

> Bedste film Moulin Rouge
> - Rimeligt valg, men meget tæt med Ringenes Herre: Eor.

Er det mig, der er tosset? Jeg er _næsten_ sikker på, at Moulin Rouge og
Ringenes Herre stod med hver 29 stemmer tidligere på aftenen (ca. 20:20).
Eller har der været en fintælling?

/w

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-02 23:02

"Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet>

> Er det mig, der er tosset? Jeg er _næsten_ sikker på, at Moulin Rouge og
> Ringenes Herre stod med hver 29 stemmer tidligere på aftenen (ca. 20:20).
> Eller har der været en fintælling?

Se Jakob Madsens svar andetsteds. Det er selvfølgelig uheldigt,
men hvis der er en, der er blevet set bort fra, som ikke burde
være det, er det vel rimeligt nok.

Hvis det ikke var så længe siden, det amerikanske valg var der,
kunne vi have fået mange jokes ud af det. Hvis I forstår.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Wolfgang

Dato : 14-01-02 23:47

20:20).

> Se Jakob Madsens svar andetsteds.

Så det et ohno-sekund efter min post...

> Det er selvfølgelig uheldigt,
> men hvis der er en, der er blevet set bort fra, som ikke burde
> være det, er det vel rimeligt nok.

Ja, selvfølgelig - undrede mig bare.

> Hvis det ikke var så længe siden, det amerikanske valg var der,
> kunne vi have fået mange jokes ud af det. Hvis I forstår.

Well, jeg indser det futile i at skrige "recount", da jeg selv stemte på
Snatch.

/w

Fra : Wertigo

Dato : 15-01-02 00:14

Peter Brandt Nielsen <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1ve02$3ai$1@sunsite.dk...
> "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>

Først og fremmest en stor ros til alle dem, der har arbejdet med dette. Det
virkede meget professionelt.

> Bedste film Moulin Rouge

Tjaa. Stemte selv på Traffic, der helt urimeligt kun fik 4 stemmer. er det
ligesom ved Oscar-showet, at film, der udkommer tidligt på året, bliver
glemt? MR er dog fremragende og et ganske acceptabelt valg (nr 3 på min
liste)

> Bedste danske film En kort en lang
> - Den må jeg jo hellere få set så.

Det var faktisk den eneste film, jeg havde set. Pinligt. Derfor stemte jeg
ikke i denne kategori. Filmen er dog meget underholdende.

> Bedste skuespiller Benicio Del Toro - Traffic, Løftet, Snatch

Stemte selv på ham. Han var formidabel i Traffic - en præstation klassser
over alt andet, jeg har set i år.

> Bedste skuespillerinde Nicole Kidman - Moulin Rouge

Igen svarer det til min egen stemme. Som førnævnt er MR formidabel, og
Kidman er nærmest ufatteligt charmerende. Håber hun vinder en Oscar...

> Bedste instruktør Peter Jackson - Ringenes Herre

Well, den skulle jo vinde for et eller andet. Al respekt for mandens
engagement og evne til at styre projektet (og ydermere lave en glimrende
film), men jeg stemte på manden bag Amores Perros. Se, det var en debutfilm
af rang... Tro mig Alejandro Gonzales Inirratu (eller noget lignende) er et
navn I vil høre igen. Hvem mon den anden person, der stemte på ham var?

> Bedste musik Moulin Rouge

Året havde flere utroligt gode eksempler inden for denne kategori. Både
scores (ex LOTR) og regulære soundtracks (Almost Famous). Selv stemte jeg på
MR, der på forbilledlig vis udnyttede en række klassiske sange til
perfektion.

> Bedste action The Mummy Returns

Så denne i weekenden - bortset fra enkelte sekvenser (fx i en bus) var den
himmelråbende elendig. Da jeg ikke havde set nogle af de andre, undlod jeg
at stemme.

> Bedste tegnefilm/animation Shrek

Fuldt fortjent.

> Bedste anmelder Ole Michelsen - Bogart

Stemte ikke på ham, da han ikke har været specielt aktiv i 2001. Men han er
blandt DK's bedste anmeldere (hvis ikke den bedste).

> Værste film Pearl Harbor
> - Hæhæ.

Nu bliver Thomas Mouritzen sur. For vi har tydeligvis ikke forstået filmen:)

> Bedste manuskript Memento
> - "Lad os skrive et middelmådigt manuskript og så tabe papirerne på
> gulvet og sætte dem sammen på en helt anden måde." Eureka!

Ellers "lad os skrive et genialt manuskript på en anderledes, nytænkende
måde"...

Igen en stor ros til folkene bag afstemningen. Det er i øvrigt sjovt at se,
hvor meget vores mening afspejler en så stor pris som Oscar. Del Toro vandt
sidste år, mens Memento vinder bedste originale manuskript i år (vil gerne
tage et væddemål på dette), Shrek vinder animationsfilm, og vinderne i de
resterende kategorier (MR for film, Kidman, Jackson) skal nok blive
nomineret. Så kan man betragte os en inspiration for Oscar-komiteen?

MvH Mikkel

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-02 00:25

> [...]
>navn I vil høre igen. Hvem mon den anden person, der stemte på ham var?

Moi)
Jeg glæder mig også til at se flere film fra hans hånd. En af de helt
store oplevelser i år!
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Wertigo

Dato : 15-01-02 14:29

Morten Bowman Hansen <bowman@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:43q64u8j6gpatip8vgbu618c7h9hhpd4e3@4ax.com...

> Moi)
> Jeg glæder mig også til at se flere film fra hans hånd. En af de helt
> store oplevelser i år!
> Morten
> bowman@stofanet.dk

Rart at se folk med smag :)
Jeg kan nu godt følge Nikolajs kritik af filmen (afsnittet med modellen var
filmens svageste), men jeg synes at det samlede indtryk var så godt, at
instuktøren fortjente al den anerkendelse, han kan få.

MvH Mikkel

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-02 16:47

On Tue, 15 Jan 2002 14:29:19 +0100, "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>filmens svageste), men jeg synes at det samlede indtryk var så godt, at
>instuktøren fortjente al den anerkendelse, han kan få.

Ja både og. Jeg er også meget til spanske "splatter-film" så scenen
passede mig fint. Men ok i sammenhængen kan jeg godt se at den kunne
være udeladt med held
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-02 00:28

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> writes:

> [...]
> ligesom ved Oscar-showet, at film, der udkommer tidligt på året, bliver
> glemt? MR er dog fremragende og et ganske acceptabelt valg (nr 3 på min

Jeg tænkte over det, men undlod at stemme på Traffic. Den holder
simpelthen ikke skruen hårdt nok i vandet til at vare den tid den
varer.

(Stærkt symboliseret af ham foran, der sad og snorkede, indtil Carsten
gik hen og drejede hans hovede, så han bare sov.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-01-02 00:31

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> wrote in message

> [...]
et
> navn I vil høre igen. Hvem mon den anden person, der stemte på ham var?

Det ved jeg ikke helt. Jo, Amores Perros (Love is a bitch, right? Apropos
tråden om oversættelser af titler) var en glimrende film, men den hang visse
steder, særligt i afsnittet med hende dersens dullen med hunden, der
fortjente at ryge i en blender (jeg hader små hunde). Men jo, det bliver da
spændende at se, hvad manden ellers finder på, for filmen var på ingen måder
ueffen.

> Igen en stor ros til folkene bag afstemningen.

Ditto. Det kan ikke gentages nok. Jeg foreslår, at vi arbejder sammen med de
andre kultur-grupper om et fælles arrangement næste år. Ville det være en
ide? Der er trods alt en del, der både følger med i .film og .musik

/Nikolaj

Fra : Wertigo

Dato : 15-01-02 00:38

Wertigo <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c436703$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> resterende kategorier (MR for film, Kidman, Jackson) skal nok blive
> nomineret. Så kan man betragte os en inspiration for Oscar-komiteen?

Skylder lige at nævne, at vi sidste år også kom Oscar-komiteen i forkøbet
med de to skuespillerpriser, som vi (og de) gav til Russell Crowe og Julia
Roberts. Akademiets valg af bedste film Gladiator blev nr 2 efter den
tidligere vinder af bedste film American Beauty...

MvH Mikkel

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 08:40

> Bedste action The Mummy Returns
> - Jeg havde knap set en eneste film fra kategorien, så jeg må hellere
> lade være med at kommentere.

Argh!

> Bedste anmelder Ole Michelsen - Bogart
> - Andet år i træk, det er der vist ikke nogen, der kan slå.

Folk kender vel ikke andre?

> Værste film Pearl Harbor

LOL! så dårlig var den nu ikke. Mummy Returns er da 10 gange dårligere!

Fra : Mikkel Winther

Dato : 15-01-02 15:05

> Værste film Pearl Harbor

Jeg forstår ikke helt folk her. Det var en overordentlig dårlig film, ingen
tvivl om det, og jeg ville også have stemt på den i en kategori som hed
"årets skuffelse", men den dårligste film var da uden tvivl KAT. Magen til
latterligt plot, billig CGI og dårligt skuespil skal man da lede længe
efter.

Jeg var så uheldig at se den til snigpremieren, og jeg var _SÅ_ tæt på at gå
fra biografen.

Den kat er bare ikke uhyggelig. Mon der kommer en to'er med en lille hund?

m.

Fra : N/A

Dato : 14-01-02 21:38

Fra : Piotr Duda-Dziewierz

Dato : 14-01-02 21:38

> Jeg skriver lige resultatet (vinderne) her. Så kan folk selv
> gå ind og se, hvis de vil have flere detaljer. Med kommentarer:
>
> Bedste film Moulin Rouge og Ringenes Herre - Eventyret om ringen
> - Delt! En diplomatisk løsning - hvem skulle have troet det?

Så vidt jeg kunne se vandt MR med 1 stemme, 30 mod 29?

Begge fantastske film men Memento.... kun sølle 16 stemmer? Suk.

Ellers bred tilfredshed med vinderne af resten af kategorierne herfra :)

P.

Fra : Jakob Madsen

Dato : 14-01-02 21:42

> Så vidt jeg kunne se vandt MR med 1 stemme, 30 mod 29?

Jeps, i første omgang stod der faktisk 29-29, men så var der en der brokkede
sig, da jeg havde glemt at tælle hans stemme med, sorry!

> Begge fantastske film men Memento.... kun sølle 16 stemmer? Suk.

Ja, den var jeg også MEGET tæt på at stemme på, en fed film, men Lord of the
Hype rykkede altså kraftigt i mig med sin massive reklame-kampagne... (nåh
ja, det er jo også en god film

> Ellers bred tilfredshed med vinderne af resten af kategorierne herfra :)

Jaaah, det kunne have været værre!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-01-02 22:02

"Piotr Duda-Dziewierz" <dziewierz@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ellers bred tilfredshed med vinderne af resten af kategorierne herfra :)

Jep. Også her. Selvom jeg nu stadigt gerne havde set Maggie Cheung få lidt
mere anerkendelse. Men In the Mood for Love appellerer tilsyneladende ikke
bredt nok, så det var vi kun tre, der mente (hej Ole og Anders).

Nåmen, endnu engang tak til drengene for det store og meget fine arbejde I
har lagt i det.

MVH
Jens

Fra : Ole Kofoed

Dato : 14-01-02 22:47

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> bredt nok, så det var vi kun tre, der mente (hej Ole og Anders).

Ja, vi må være de eneste stemmeafgivere der har set filmen

Mvh.

Ole

Fra : zman

Dato : 14-01-02 22:06

On Mon, 14 Jan 2002 20:05:01 +0100, "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
wrote:

>Så er resultaterne klar
>
>http://zoidberg.dk/film/film2001.asp
>
>Skulle der (mod forventning) være fejl på siden eller i resultaterne så råb
>højt!

jeg kan ikke se en pind!? - den siger hele tiden :Directory Listing
Denied This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

help

Fra : Jakob Madsen

Dato : 14-01-02 22:13

> jeg kan ikke se en pind!? - den siger hele tiden :Directory Listing
> Denied This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Uh??? Er der andre der har samme problem???

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : zman

Dato : 14-01-02 22:47

On Mon, 14 Jan 2002 22:12:40 +0100, "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
wrote:

>Uh??? Er der andre der har samme problem???

Nu er den der!
Mit navn (zman) står ikke på listen over Brugerene!,
så mine stemmer kom ikke med øv

Fra : Jakob Madsen

Dato : 14-01-02 23:08

> Nu er den der!
> Mit navn (zman) står ikke på listen over Brugerene!,
> så mine stemmer kom ikke med øv

Det må du undskylde, du stod ikke på den liste jeg fik, det ser dog ud til,
at dine stemmer kan tælles med uden at det ændrer på resultaterne!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : zman

Dato : 15-01-02 00:46

On Mon, 14 Jan 2002 23:08:29 +0100, "Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk>
wrote:

>Det må du undskylde, du stod ikke på den liste jeg fik, det ser dog ud til,
>at dine stemmer kan tælles med uden at det ændrer på resultaterne!

Så var det godt jeg ikke stemte på Ringenes Herre for bedste film!,
jeg stemte også på den der vandt

Jeg må bare være lidt før ude næste gang

....og lige en stor tak , det er et flot stykke arbejde du har lavet.

mvh
zman

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-02 23:04

"zman" <zman@hotmail.com>

Lige før kunne jeg ikke rigtig få kontakt med siden, men jeg
kan nu ikke sige med sikkerhed, at det var siden, der var
noget galt med.

> Nu er den der!
> Mit navn (zman) står ikke på listen over Brugerene!,
> så mine stemmer kom ikke med øv

Jeg husker dig heller ikke fra før - har du skrevet i gruppen
før denne tråd?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : zman

Dato : 15-01-02 00:35

On Mon, 14 Jan 2002 23:04:13 +0100, "Peter Brandt Nielsen"

ikke så meget - jeg kan se en fra d.12

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-01-02 12:25

wrote:

>Uh??? Er der andre der har samme problem???

Ja. Med Opera ver. 5, men det virker med MS Internet Explorer.

Kurt Brixen

Fra : zman

Dato : 15-01-02 12:30

On Tue, 15 Jan 2002 12:25:05 +0100, Kurt Brixen <nospam@to.brixen.as>
wrote:

>Ja. Med Opera ver. 5, men det virker med MS Internet Explorer.

Det var lige det problem jeg havde...åbenbart
men hvorfor...hmmmm

Fra : Zeki

Dato : 14-01-02 22:50

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message
> Så er resultaterne klar

....og de ser skam ganske fornuftige ud. Det luner mit filmhjerte at se at
'Pearl Harbor' blev stemt ind som 'værste film' og at 'Moulin Rouge' løb med
titlen for bedste film. Dog kan jeg undre mig over at der ikke var blevet
plads til Ted Demme's fremragende 'Blow' i nogle af kategorierne (fx bedste
mandlige skuespiller el bedste manus).

Zeki

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-01-02 23:18

Zeki skrev:

> ...og de ser skam ganske fornuftige ud.

Helt enig. Listen ser nærmest fuldstændig ud, som jeg stemte.

Bedste film var som ventet et tæt opgør mellem Moulin Rouge og Lord of
the Rings, og det var heldigvis min favorit, der løb med prisen.

Peter Jackson fik revanche som bedste instruktør, hvilket er fuldt
fortjent. Det er en helt utrolig opgave, han har løftet, og han har
bevist, at hans talent spænder mere vidt end kultagtige
splatterkomedier.

Memento, som virkelig gjorde indtryk, fik sin pris med bedste
manuskript. Igen fuldt fortjent. Jeg har i øvrigt manuskriptet i
Word-format, hvis nogen skulle være interesserede. Ellers kan det også
findes på nettet.

Bedste skuespiller vil jeg ikke kommentere, da jeg ikke har set nogen af
de film, Benicio Del Toro har været med i. Det må jeg have til gode.

Til gengæld glæder det mig, at søde Nicole Kidman vandt bedste
skuespillerinde.

Bedste musik var en klar sejr til Moulin Rouge - ganske som forventet,
selvom der ikke er et eneste originalt stykke musik med i den (bortset
fra den semi-originale Come What May).

I kategorien bedste action kan jeg ikke huske, hvad jeg stemte. 2001 var
et dårligt action-år, synes jeg.

Bedste animation - Shrek selvfølgelig. Kommentarer er overflødige.

Bedste anmelder blev Ole Michelsen. Forståeligt, men synd at Søren Høy
ikke fik en bedre score. Jeg synes også, han har klaret sig godt i år.
Han bliver en værdig aftager, når Michelsen engang går på pension.

Det glæder mig, at ingen syntes, at filmprisen skulle hedde "Sure
karklud"! Det siger lidt om seriøsiteten blandt stemmedeltagerne -
dejligt. Dk.kultur.film-prisen er et okay, men måske ikke så mundret
navn. Men husk for Guds skyld (eller for jeres egen) at smide en
bindestreg ind. Ellers får I Fiduso på nakken ...

Værste film blev herligt nok Pearl Harbor. Jeg synes egentlig, at Scary
Movie 2 var værre (og egentlig også Dude, Where's my Car), men den var
jo ikke nomineret, og det er fedt at udstille en storfilm som Pearl
Harbor som noget patriotisk juks. At prisen så hed Warming, er måske
lidt far-fetched, eftersom Warming ikke har en dyt med filmverdenen at
gøre. Men fair nok.

Eneste valg, jeg er ked af, er bedste danske film. Her synes jeg, at "En
sang for Martin" er noget af det bedste dansk-instruerede, jeg har set i
lang tid. Bevares, "En kort en lang" var da ganske fornøjelig, men havde
slet ikke den dybde og karakterskildring som Billes film. Men man kan jo
ikke få i både pose og sæk, så alt i alt har afstemningen været en
positiv oplevelse. Ikke mindst takket være de frivillige kræfter, der
har realiseret den på fornemmeste vis. Tak til jer - I ved selv, hvem I
er! :)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 14-01-02 23:26

Hej "Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>

>I kategorien bedste action kan jeg ikke huske, hvad jeg stemte. 2001 var
>et dårligt action-år, synes jeg.

Det går over min forstand at mummy returns vinder. Jeg er åbenbart en
af de eneste her, men jeg synes faktisk at Jurassic Park 3 er
undervurderet og en, måske ikke nyskabende, men alligevel ret fed
actionfilm, der ikke forsøge andet end at underholde halvanden times
tid med en masse dinoer og fuld fart derudaf.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-01-02 23:39

Lars Kim Lund skrev:

> Det går over min forstand at mummy returns vinder.

Jeg præsenterede afstemningsresultatet for en af mine venner, og han var
også ved at gå bagover, da han hørte, at "Mummy Returns" vandt. Til
gengæld var han også ved at gå bagover, da han hørte, at vi havde stemt
"Pearl Harbor" ind som værste film, men så fik han også én på kassen, så
han gik bagover helt af sig selv! ;)

Jeg har desværre ikke fået set Jurassic Park 3 endnu - bl.a. på grund af
den dårlige modtagelse, filmen fik her i gruppen.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-01-02 17:27

Hej "Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk>

>Jeg har desværre ikke fået set Jurassic Park 3 endnu - bl.a. på grund af
>den dårlige modtagelse, filmen fik her i gruppen.

Fik den det? Det er meget muligt at den ikke er nyskabende på nogen
måde, men det er en action-film der er bedre skruet sammen end så
meget andet.

Smag og behag, jovist. Men Mummy Returns??!?!

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-01-02 17:34

Lars Kim Lund skrev:

> Smag og behag, jovist. Men Mummy Returns??!?!

Det må være Thomas Mouritsen, der har bestukket vennerne til at få den
til tops. ;)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-01-02 00:16

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> writes:

> Bedste anmelder blev Ole Michelsen. Forståeligt, men synd at Søren Høy
> ikke fik en bedre score. Jeg synes også, han har klaret sig godt i år.
> Han bliver en værdig aftager, når Michelsen engang går på pension.

Jeg måber.

Søren Høy var skyld i den værste gang studentikose filmsnobberi i de
sidste mange års Bogart, da han var "ferieafløser" for Ole
Michelsen. Jeg gruer for den dag Ole går på pension.

> [...]
> Harbor som noget patriotisk juks. At prisen så hed Warming, er måske
> lidt far-fetched, eftersom Warming ikke har en dyt med filmverdenen at

Jeg synes, at Pearl Harbor er mindre noget bras end meget af det andet
nominerede, men ganske som ved Oscar-uddelingen, er det jo det, som
folk har set, der får stemmerne.

> Eneste valg, jeg er ked af, er bedste danske film. Her synes jeg, at "En
> sang for Martin" er noget af det bedste dansk-instruerede, jeg har set i
> lang tid.

Se ovenfor.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Welcome to Usenet. Please don't feed the trolls."
The RockBear. ((^))

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-02 00:27

On 15 Jan 2002 00:16:17 +0100, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Jeg måber.
>
>Søren Høy var skyld i den værste gang studentikose filmsnobberi i de
>sidste mange års Bogart, da han var "ferieafløser" for Ole
>Michelsen. Jeg gruer for den dag Ole går på pension.

Jeg er ganske enig

>Jeg synes, at Pearl Harbor er mindre noget bras end meget af det andet
>nominerede, men ganske som ved Oscar-uddelingen, er det jo det, som
>folk har set, der får stemmerne.

>Se ovenfor.

Well jeg synes det er et ok valg, men havde hellere set Klappe med en
hånd.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-01-02 00:34

Morten Bowman Hansen skrev:

> Jeg er ganske enig

Kan I ikke give nogle eksempler på, hvad Søren Høy har gjort galt så?
Jeg har tit været uenig i hans kritik af filmene, men hans interview har
været mindst lige så kompetente som Ole Michelsens, og hans nyskabelse
med at have skuespillere og instruktører i studiet til en gang
menings-ping-pong er god.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-02 00:50

On Tue, 15 Jan 2002 00:34:07 +0100, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>været mindst lige så kompetente som Ole Michelsens, og hans nyskabelse
>med at have skuespillere og instruktører i studiet til en gang

Generelt synes jeg han siger zip om filmene. Jeg var især skuffet over
inslaget om LOTR. Han sagde næsten igenting om filmen og gav den 5
hatte??
"At klappe med en hånd er en dejlig film på alle niveauer. Godt
spillet, godt instrueret, godt humanistisk budskab – sådan noget kan
jeg godt lide." Det er Høy's grund til at give den 4 hatte.
Jeg mener han mangler dybde og bredde i hans anmeldelser.
Men det skal så siges at hvis man læser hans anmeldelse af LOTR på
dr's hp så er den faktisk glimrende.
For overfladisk og popsmart. Men han kan jo nå at blive bedre
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-01-02 13:24

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Bedste anmelder blev Ole Michelsen. Forståeligt, men synd at Søren Høy
> ikke fik en bedre score. Jeg synes også, han har klaret sig godt i år.
> Han bliver en værdig aftager, når Michelsen engang går på pension.

Hmm, Høy var mit forslag til årets værste anmelder så der er vi vist
rimelig uenige. Ja ja, jeg ved godt der ikke var en værste anmelder pris
men et eller andet skulle man jo bruge kommentar-feltet til

Tenz.

Fra : Martin Møller

Dato : 14-01-02 23:03

"Jakob Madsen" wrote:

> Så er resultaterne klar

Stor cadeau til arbejdet, der ligger bag siden samt timerne med optællinger
af stemmer.
Kort sagt: flot, flot, flot.

--
Mvh Martin

Fra : nikolaj borg

Dato : 14-01-02 23:06

"Martin Møller" <martin@NOGODDAMNSPAMsophusmedical.dk> wrote in message

> Stor cadeau til arbejdet, der ligger bag siden samt timerne med
optællinger
> af stemmer.
> Kort sagt: flot, flot, flot.

Jeg synes det samme som martin synes, selvom vi allesammen ved, at Memento
er årets film. Jeg formoder, at brugerne ligger under for rekvalmekampagner
m.m.

/Nikolaj

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-01-02 23:20

nikolaj borg skrev:

> Jeg synes det samme som martin synes,

Og jeg synes det samme, som Nikolaj synes, at Martin synes!

> selvom vi allesammen ved, at Memento
> er årets film.

Og selvom vi alle ved, at En sang for Martin var årets danske film.

> Jeg formoder, at brugerne ligger
> under for rekvalmekampagner m.m.

Jeg formoder, at brugerne ikke kan lide svenske skuespillere, der kommer
og tager de danskes roller!

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-01-02 13:26

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Og selvom vi alle ved, at En sang for Martin var årets danske film.

Nu var En Sang for Martin vel egentlig svensk når det kommer til stykket

Tenz.

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-01-02 13:35

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Nu var En Sang for Martin vel egentlig svensk når det kommer til stykket

Den er faktisk både nomineret til årets svenske og årets danske film pga.
forskellige definitioner

/Nikolaj

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 15-01-02 02:11

wrote:

>Så er resultaterne klar

Godt arbejde og lidt ros herfra til manden bag afstemningen. Nydeligt
arbejde, der gjorde det endnu mere attraktivt at sætte sit
fingeraftryk på denne afsemning. Man kan kun ærgre sig over at at der
går et år til næste gang.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 15-01-02 09:46

> [...]

> http://zoidberg.dk/film/film2001.asp
>
> Skulle der (mod forventning) være fejl på siden eller i resultaterne så råb

Øh, nogen grund til at mine stemmer ikke er tælt med? Jeg er måske ikke
gruppens mest aktive, men jeg har da skrevet nogle indlæg i tidernes
løb. Ja, jeg ville have stemt på LotR!

MVH ANR

"Guns aren't toys! They're for family protection, hunting dangerous or
delicious animals, and keeping the King of England out of your face.
-Homer Simpson

Fra : Jakob Madsen

Dato : 15-01-02 17:00

Har lige tilføjet et par brugere der brokkede sig, det er dog ikke gået ud
over det samlede resultat.

Det ser ud som om der er nogle problemer med dns'en for tiden, så hvis siden
er nede så prøv http://212.242.50.253/film/film2001.asp istedet.

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-01-02 00:02

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> skrev:

> Så er resultaterne klar

Begge film er godt nok elendige, men det er da useriøst
at Pearl Harbor for Warming-prisen, mens Mumien 2 løber
af med en pris for bedste action. Mumien 2 er da noget makværk,
også i forhold til Pearl Harbor.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 00:23

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Begge film er godt nok elendige, men det er da useriøst
> at Pearl Harbor for Warming-prisen, mens Mumien 2 løber
> af med en pris for bedste action. Mumien 2 er da noget makværk,
> også i forhold til Pearl Harbor.

Jeg synes faktisk at det er useriøst at stemme på PH som årets dårligste
film. Selvom det er lang fra at være en god film, så er den altså heller
ikke værre og lige så langt fra at være elendig, som den er fra at være et
mesterværk. Ja den er en time for lang, ja den er en tand eller to for
sukkersød og amerikansk patriotisk, "cheesy" om man vil. Men et eller andet
sted, så er det altså ganske ok filmhåndværk, og milevidt foran noget af det
andet lort der sprøjtes ud. Tænk på at meget af det jo kommer direkte på
video.

Ja det var muligvis årets skuffelse og ja det var den dyreste og bla bla
bla. Selvom smag åbenbart ikke kan diskuteres, så synes jeg ikke det er
seriøst at kalde PH for den dårligste film.

Faktisk så synes jeg at hele konceptet med at stemme på den "dårligste" film
er et problem. For man kan kun stemme på film man har set i det mindste en
del af. Man ser for det meste kun film man på forhånd har en forventning om
er pengene værd. Alle de film man på forhånd ved eller regner med er
dårlige, dem sorterer man fra uden at have set dem. ER de så pr. definition
ikke næsten dårligere? Eller i hvert fald burde der være en stor mulighed
for at der var i det mindste EEN af alle de mange film man fravælger at se,
der er ringere end den dårligste af den film man vælger at bruge penge på.

Joakim

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 16-01-02 00:56

Jeg tror at grunden til at så mange stemte på Pearl Harbor til årets Warming
er fordi filmen er blevet opfattet for lidt vel for meget
national-amerikansk propaganda, i en grad så mange blev dybt fornærmet på
filmbranchens vegne. Sådan havde jeg det i hvert fald selv med filmen, og
det kan aldrig opveje at filmen er gedigent håndværk, måske snarere
tværtimod. Når en film får så stor betydning (via salgskampagne, 60-året for
en vigtig historisk begivenhed, mv.) skal man ikke bare kunne slippe afsted
med at behandle målgruppen som små nikkedukker uden hjerne. Sådan noget må
straffes på en eller anden måde...synes jeg.
(Jeg kan virkelig ikke fordrage Pearl Harbor og den slags film, men jeg er
så tydeligvis ikke den eneste.)

Pointen med denne pris er IMHO at ganske almindelige filmgængere kan få
chancen til at sige 'Gider I lige...?'. Den må sgutte pilles ud fremover.

Chris

Fra : Jeppe Buk

Dato : 16-01-02 01:10

C.H.Engelbrecht wrote:
> Pointen med denne pris er IMHO at ganske almindelige filmgængere kan få
> chancen til at sige 'Gider I lige...?'. Den må sgutte pilles ud fremover.

Vi kunne kalde prisen "Årets fejlskud" - Joakim har en pointe i at vi vel
alle håber at kunne frasortere årets dårligste film inden vi ser dem.
--
mvh Jeppe
....film, bøger og musik: http://www.kultursnak.dk/

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 09:57

"Jeppe Buk" <jaybe@jaybe_nej_til_spam.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kunne kalde prisen "Årets fejlskud" - Joakim har en pointe i at vi vel
> alle håber at kunne frasortere årets dårligste film inden vi ser dem.

Lige præcis Jeppe. Årets kikser, bommert, skuffelse, you name it., men
"Årets dårligste film" ? Den holder altså ikke hvis man prøver at lave en
"seriøs" afstemning/pris. Men OK, jeg har svært ved at tage det seriøst, når
Almost Famous bliver nomineret, og at fire stemmer på den. Det kan igen godt
være at man ikke kunne lide filmen, men man kan ikke kalde det en dårlig
film, bare derfor imho.

Joakim

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 16-01-02 10:24

16/01/02 9:57agjo@li.isJoakim Lauridsen

> [...]
> være at man ikke kunne lide filmen, men man kan ikke kalde det en dårlig

Lige præcis denne del af diskussionen er interessant fordi den rammer noget
meget væsntligt, man kan vel godt synes at en film er OK eller mere uden
egentlig at bryde sig om den? Den kan jo være godt lavet eller godt skrevet
eller godt spillet, og så aligevel ikke rigtigt få fat i de følelser man har
lukket op lige den dag?
At kalde film dårlige fordi man ikke kan lide dem, er vel heller ikke helt
fair.
Når dette er sagt vil jeg lige pointere at "Sange fra anden sal" og
"Dommedag nu", begge fik 5 hatte, og alligevel vælger i Bogart til bedste
anmelder? eller er der noget jeg har misset? Er dette ikke et paradoks ?
Venlig hilsen Kevin

Tilslut dig attac

http://www.attac.org/

Fra : Wolfgang

Dato : 16-01-02 10:29

"kevin vilhelmsen" <kevintina@mail.tele.dk> wrote in message
> Når dette er sagt vil jeg lige pointere at "Sange fra anden sal" og
> "Dommedag nu", begge fik 5 hatte, og alligevel vælger i Bogart til bedste
> anmelder? eller er der noget jeg har misset? Er dette ikke et paradoks ?

Det forstår jeg ikke helt. Begge film er, efter min mening, glimrende. Da
jeg også synes godt om Bogart, kan jeg ikke få øje på et paradoks. Du synes
måske, at filmene er dårlige?

/w

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 10:41

> [...]
> anmelder? eller er der noget jeg har misset? Er dette ikke et paradoks ?

"Bedste Anmelder" går vel ikke ud på om man er enig eller ej, men om man kan
bruge mandens anmeldelser til at vurdere om filmen er værd at bruge tid og
penge på for en selv. Og det kommer ikke så meget an på antallet af hatte,
som hvad manden siger med ord. Er hans anmeldelser seriøse og holder de
samme niveau.

Joakim

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 16-01-02 15:41

16/01/02 10:41agjo@li.isJoakim Lauridsen

> [...]
> som hvad manden siger med ord. Er hans anmeldelser seriøse og holder de

Det er ikke så alvorligt ment.
men jeg har ikke deltaget i debatten længe så jeg ved ikke lge hvordan i er
blvet enige om en liste osv
Jeg mener bare at der er 3-5 film bogart har givet 5 hatte de 2 ovennævnte
er ikke med på jeres liste, men Bogart er valgt til bedtse anmelder eller?
Det hænger vel i alt godmodighed ikke helt sammen.
Og jeg er meget enig i dine øvrige betragtninger, men der er vel en eller
anden smmenhæng imellem hatte og ytringer?

Kevin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-01-02 16:30

kevin vilhelmsen <kevintina@mail.tele.dk> escribió en el mensaje de
noticias B86B4F8C.9107%kevintina@mail.tele.dk...

> [...]
eller
> anden smmenhæng imellem hatte og ytringer?

Personligt er jeg sjaeldent enig i Ole Michelsens anmeldelser eller
antallet af hatte han giver film, men aligevel er han IMHO helt klart
den bedste anmelder. Han argumenterer godt for sine meninger, fortaeller
hvorfor han mener hvad han goer osv. At vaelge ham som bedste anmelder
betyder ikke at han er den anmelder der kommer naermest den smag vi
generelt har i gruppen, men derimod at hans anmeldelser er dem vi ser
som mest nyttige og interessante.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-01-02 18:19

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac>

> At vaelge ham som bedste anmelder betyder ikke at han er den anmelder
> der kommer naermest den smag vi generelt har i gruppen, men derimod at hans
> anmeldelser er dem vi ser som mest nyttige og interessante.

Enig. Og desuden: Dommedag Nu er ikke en ny film*, og derfor
er den ikke med nogen steder. Sange fra anden sal var med på
nomineringslisten til Bedste Film, men vandt bare ikke (2 stemmer).

* Hverken i vores definition ellers Oscars eller Bodils eller nogen
andre filmprisdefinitioner, jeg kender til.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-02 13:49

On Wed, 16 Jan 2002 10:23:38 +0100, kevin vilhelmsen
> [...]

>anmelder? eller er der noget jeg har misset? Er dette ikke et paradoks ?

Intet paradoks her. Men især Sange fra 2.sal, er ikke noget det brede
publikum gider. Men det var helt klart en af de store filmoplevelser i
2001.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : kevin vilhelmsen

Dato : 16-01-02 15:48

16/01/02 13:49bowman@stofanet.dkMorten Bowman Hansen

> Intet paradoks her. Men især Sange fra 2.sal, er ikke noget det brede
> publikum gider. Men det var helt klart en af de store filmoplevelser i
> [...]

Det er vel ikke et spørgsmål om det brede publikum gider se filmen? come on,
vi gider sku da heller ikke høre rollo og King alle sammen vel, og en del af
de film der bliver omtalt her er jo ikke set af det brede publikum.
Jeg kan derimod godt forstå at man kan synes bogart er en god anmelder uden
at bryde sig om filmene, det samme burde så bare gøre sig gældende når man
vælger bedste film.
Min pointe er bare hvad har i valgt til bedste film osv og hvorfor, det
kunne måske hjælpe lidt at diskutetre filmene på deres præmisser i stedet
for om de er bede end andre eller dårligste film?
Hilsen kevin

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-02 16:50

On Wed, 16 Jan 2002 15:47:51 +0100, kevin vilhelmsen
> [...]
>at bryde sig om filmene, det samme burde så bare gøre sig gældende når man

Min pointe var blot at det er sjældent at meget smalle film får de
store priser. Når det kommer til stykket tror jeg heller ikke mange
herinde har set Sange fra 2.sal.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 17-01-02 12:51

Morten Bowman Hansen wrote:

> Min pointe var blot at det er sjældent at meget smalle film får de
> store priser. Når det kommer til stykket tror jeg heller ikke mange
> herinde har set Sange fra 2.sal.

Jeg har set den men modsat Bogart og så mange andre ville jeg nok
hellere give den prisen for årets dårligste end årets bedste. Mage til
ligegyldigt prætentiøst pis skal man efter min mening lede længe efter.

Alligevel stemte jeg på Bogart som bedste anmelder da jeg er enig i at
man ike behøver være enig med anmelderen for at syntes han er god. Jeg
har en anden opfattelse af nogle af filmenen han anmelder men udfra hans
velformulerede og infomative anmelderser kan jeg meget let tage stilling
til om jeg tror jeg vil syntes om filmene eller ej. Mange andre
anmeldere er så overfladiske at jeg intet får ud af deres anmeldelser og
derfor ikke kan bruge dem til at finde ud af om en film vil være
interessant for mig eller ej.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-01-02 12:34

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> Almost Famous bliver nomineret, og at fire stemmer på den. Det kan igen godt
> være at man ikke kunne lide filmen, men man kan ikke kalde det en dårlig
> film, bare derfor imho.

Jamen, hov! Siger du, at der findes objektive kriterier for en films
kvalitet?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 13:31

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Jamen, hov! Siger du, at der findes objektive kriterier for en films
> kvalitet?

sheet, der fangede du mig godt nok. Jeg kan godt huske vores diskussion, men
kan desværre ikke huske præcist hvordan jeg formulerede mig. Men jeg mener
dog der er en hvis forskel alligevel. Bare fordi jeg ikek kan lide en film,
er altså ikke det samme som at den er dårlig, men hvis jeg synes den er god,
jamen så er den til gengæld god i min verden. Der er muligvis nogle
objektive kriterier for films kvalitet, men de er ikek alene nok til at
klasifisere det som en god eller dårlig film. Ikke at vi skal åbne den dåse
orm igen. Jeg mener atdig at en films kvalitet er langt mere subjektiv end
objektiv, men at fordi en film ikek falder i min smag, er altså ikek det
samme som at jeg subjektivt synes det er en dårlig film. Giver hvad jeg
siger overhovedet nogen menig? Jeg er ikek sikker selv

Joakim

Fra : Wolfgang

Dato : 16-01-02 10:03

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> Ja det var muligvis årets skuffelse og ja det var den dyreste og bla bla
> bla. Selvom smag åbenbart ikke kan diskuteres, så synes jeg ikke det er
> seriøst at kalde PH for den dårligste film.

Helt enig.

> [...]
se,
> der er ringere end den dårligste af den film man vælger at bruge penge på.

Glimrende pointe. Det kan ikke siges meget bedre, men sjovt nok har det ikke
afholdt dig fra at stemme på en film i kategorien.

/w

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 10:36

"Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> wrote in message
> "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
> Glimrende pointe. Det kan ikke siges meget bedre, men sjovt nok har det
ikke
> afholdt dig fra at stemme på en film i kategorien.

Nej og det har jeg faktisk også fortrudt en lille smule. En af grundene til
at jeg rent faktisk stemte, var at jeg gerne ville lave noget "modvægt" til
den massive "opbakning" til PH i kategorien som jeg vidste ville komme, og
en anden ting, så syntes jeg faktisk at Dude Where's My Car var
himmelråbende ringe, og jeg så den ikke færdig. Faktisk så jeg meget lidt af
den, måsk så lidt af det heller ikke er fair at bedømme den så dårligt.

Joakim

Fra : Tenzel Kim

Dato : 17-01-02 12:54

Joakim Lauridsen wrote:

> [...]
> den, måsk så lidt af det heller ikke er fair at bedømme den så dårligt.

Kan kun tilslutte mig at Dude burde ha vundet årets værste film, men kan
på den anden side godt se hvordan nogle måske vil have svært ved at få
sig selv til at indrømme at det rent faktisk ER en film selvom alle
beviser taler imod det

Tenz.

Fra : nikolaj borg

Dato : 17-01-02 13:01

> [...]
> på den anden side godt se hvordan nogle måske vil have svært ved at få
> sig selv til at indrømme at det rent faktisk ER en film selvom alle

Det er faktisk skræmmende så mange ringe film, jeg har set det seneste år.
Det slog mig, at jeg havde lige så mange film på listen over de ringeste som
på listen over de bedste. Jeg har ikke set Pearl Harbor, men efter hvad jeg
har hørt om den kan den umuligt være så ringe som Dut....

/Nikolaj

Fra : Torben Larsen

Dato : 16-01-02 23:34

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message
> Så er resultaterne klar
>
> http://zoidberg.dk/film/film2001.asp

Jeg kan ikke komme ind - er siden nede igen allerede ??

Torben

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-01-02 09:59

"Torben Larsen" <tdlarsen@fjerndette.dadlnet.dk>

> Jeg kan ikke komme ind - er siden nede igen allerede ??

Der er åbenbart serverproblemer, men prøv dette link,
som Jakob postede: