For meget Ram til Win 98 ?
Fra : Kim

Dato : 14-01-02 19:59

Jeg havde lige købt 2 stk 256 Mb SD RAM til mit win 98, satte begge i, men
så blev min computer meget lang tid om at starte op og nogle spil kørte
dårligt. Så fjernede jeg den ene 256 Mb ram og det hele kørte godt igen..
Sorry min uvidenhed men er det i BIOS eller en af systemfilerne (win.ini ell
system.ini) man kan ændre eller tilføje en linie, så min win 98 kan køre med
512 Mb ram og hvordan gør man ?
Mvh Kim

Fra : Micky

Dato : 14-01-02 22:03

- prøv det her prog. http://www.m3dzone.com/files/Utils/cachem51.zip
det kan hjælpe dig.

Mvh Mio.

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 15-01-02 22:18

Hej,

Er du sikker på dit bundkort understøtter 512 Mb RAM? På at kigge her
http://www.wintip.dk/trimning/memtrim.htm

Har selv fået win98se til at køre med 768 MB uden ændringer - på et soltek
SL 75 KAV

mvh
Erik

Fra : Kim

Dato : 15-01-02 22:36

ja, men jeg forstår ikke alt det tekniske engelsk...
der står:" 16 MB to 768 MB memory using unbuffered DIMMs

Hvad betyder unbuffered DIMMs ?
Mvh kim

Fra : Lars

Dato : 16-01-02 01:37

On Tue, 15 Jan 2002 22:36:13 +0100, "Kim" <kio@e-box.dk> wrote:

>ja, men jeg forstår ikke alt det tekniske engelsk...
>der står:" 16 MB to 768 MB memory using unbuffered DIMMs
>
>Hvad betyder unbuffered DIMMs ?

Det er den almindelige type, så hvis du ikke specifikt har bedt
om noget andet er det det du har fået.

Hvilket bundkort har du iøvrigt?

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Kim

Dato : 16-01-02 10:40

På min Motherboards "User's Manual" står der :
" K6XV3 + /66 Rev. B + System Board "
Under afsnittet BIOS:"
* Award BIOS Windows 95/98 Plug and Play compatible
* Support SCSI sequential boot-up
* Flash EPROM for easy BIOS upgrades
* 2Mbit flash memory ACPI and SDMS functions

mvh kim

Fra : Lars

Dato : 16-01-02 17:00

On Wed, 16 Jan 2002 10:40:09 +0100, "Kim" <kio@e-box.dk> wrote:

>På min Motherboards "User's Manual" står der :
> " K6XV3 + /66 Rev. B + System Board "

Det er altså et DFI K6XV3+/66 og du har enten en K6-2 eller
K6-III processor.

Dit motherboard bruger VIA MVP3 chipsæt som kan cache mellem 128
og 512 MB RAM, alt efter hvor meget level 2 cache der er på, og
jeg gætter på dit så har 1MB level 2 cache og derfor kan det kun
cache 256MB RAM, hvorfor du kan opleve at maskinen kører
langsommere når du overskrider de 256MB RAM.

Så ja, dit bundkort understøtter 768MB RAM, desværre er det kun
de 256 første der bliver cachet. Det er der så vidt jeg ved ikke
noget at gøre ved (andet end at tage det ene modul ud igen, eller
skifte bundkort).

vh