Kan mat display poleres op ?
Fra : Anders Nicolai Ander~

Dato : 14-01-02 19:29

Hej med jer!
Som håndværker er dette en klassiker: Støv og skidt kommer imellem displayet og
etui, og displayet bliver mat/ridset. Findes der noget at gøre ved dette?
Polering/middel/m.m???

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-01-02 19:38

In article
<75819b0dd530069c8134318e1564a6ff.22003@mygate.mailgate.org>,
"Anders Nicolai Andersen" <nic.pernille@email.dk> wrote:

> Findes der noget at gøre ved dette?

Hvad er displayet lavet af?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Devast8or

Dato : 14-01-02 19:45

www.thansen.dk har (eller havde) noget display polish snask der udglatter
mindre ridser, og det virker endda nogenlunde ok. Mener det hedder Displex
og koster noget i stil med 29,- (plus fragt)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Brian Pedersen

Dato : 14-01-02 21:40

ville bare lige sige at jeg også bruger t-hansen displex, det virker
glimrende!!!
Mvh Brian

Fra : Torbenth

Dato : 15-01-02 02:54

Brian Pedersen skrev i meddelelsen
<3c4345c8$0$80522$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>ville bare lige sige at jeg også bruger t-hansen displex, det virker
>glimrende!!!
>Mvh Brian

Jeg bruger tandpasta. Det virker glimrende. Og dufter godt bagefter.

Mvh.
Torben

Fra : Mickey

Dato : 15-01-02 15:45

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in

> Jeg bruger tandpasta. Det virker glimrende. Og dufter godt
> bagefter.

ka man ikke risikere flere ridser af det ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Torbenth

Dato : 15-01-02 16:41

Mickey <003@susie.dk> skrev i meddelelsen ...
>ka man ikke risikere flere ridser af det ?
>
>--

Det har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har brugt det på flere brugte mobiler
jeg har købt. På med lidt tandpasta og gnid det godt på displayet. Det
fjerner ikke alle ridser men det klarer gevaldigt op.

Mvh.
Torben

Fra : Mickey

Dato : 15-01-02 19:09

> [...]
> brugte mobiler jeg har købt. På med lidt tandpasta og gnid det
> godt på displayet. Det fjerner ikke alle ridser men det klarer

hmmm, tænkte bare på om ikke der var noget slibemiddel der kunne give
ridser - men det lyder det ikke til der er

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 11:16

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message
> hmmm, tænkte bare på om ikke der var noget slibemiddel der kunne give
> ridser - men det lyder det ikke til der er

Det er jo nok netop slibemidlet der sliber ridserne væk.

Joakim

Fra : Mickey

Dato : 16-01-02 15:44

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in

> Det er jo nok netop slibemidlet der sliber ridserne væk.

men på en bil giver det ridser... - hmm, jeg forstår ikke helt ;)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 16-01-02 17:39

> men på en bil giver det ridser... - hmm, jeg forstår ikke helt ;)

Ja sikekrt hvis du snakker om på lakken. Men det er jo heller ikke helt det
samme.

Joakim

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-01-02 13:01

> hmmm, tænkte bare på om ikke der var noget slibemiddel der kunne give
> ridser - men det lyder det ikke til der er

Hvis det var sådan ville jeg holde op med at børste tænder.

Tandpasta er iøvrigt glimrende til at polere små ridser væk fra CD'er.

Per

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-01-02 17:23

> Tandpasta er iøvrigt glimrende til at polere små ridser væk fra CD'er.
>
> Per

HAr du selv prøvet det med held ?

Jeg har en bekendt som prøvede at redde en cd på omtalte måde ved at slibe
let med tandpaste hvilket resulterede i at pladen slet ikke kunne afspilles
mere. Så jeg vil sige det skal gøres som sidste udvej.

Michael

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 16-01-02 18:01

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in message

> [...]
afspilles
> mere. Så jeg vil sige det skal gøres som sidste udvej.

Det har jeg også prøvet, det kan ikke anbefales! :(

Måske det gør et blankt diplay mat men ellers gennemsigtigt?

Men den helt store forskel på tænder og ting er jo at tænderne konstant får
tilført overflademateriale (via spyttet) til vedligeholdelse, så ridserne
forsvinder, det gør CDere og displays jo ikke... ;)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-01-02 11:51

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> tænderne konstant får
> tilført overflademateriale (via spyttet) til vedligeholdelse

Hvilket materiale snakker du om?

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 20-01-02 03:52

> Hvilket materiale snakker du om?

Tjah, det sagde en tandlæge en gang til mig, går ud fra at det er det der
protein vores knogler er lavet af ("kalk").

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-01-02 12:08

> Tjah, det sagde en tandlæge en gang til mig

Det minder bare ikke om noget jeg lærte da jeg læste vævslære...

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 20-01-02 13:32

> Det minder bare ikke om noget jeg lærte da jeg læste vævslære...

OK det kan også være han ikke helt har forklaret det rigtigt eller jeg ikke
har forstået det rigtigt, men det er hvad jeg husker han sagde... ;)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Henning

Dato : 16-01-02 19:19

>Jeg har en bekendt som prøvede at redde en cd på omtalte måde ved at slibe
>let med tandpaste hvilket resulterede i at pladen slet ikke kunne afspilles
>mere. Så jeg vil sige det skal gøres som sidste udvej.

Huskede han at skylle bagefter

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Bachelor®

Dato : 02-02-02 03:04

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in
news:zHh18.977$XA5.64489@news000.worldonline.dk:noget der ligner dette

> HAr du selv prøvet det med held ?

Det har jeg og det virker eller endnu bedre Brasso
eller Silvo.
Ku' det tænkes at den du prøvede med var en "hjemmelavet" ?
for så går det nemlig galt når den får vand da det ødelægger
belægningen som er en anden på en færdigkøbt.

Fra : GiWeo

Dato : 15-01-02 10:26

Hejsa

Forbi Matas og købe noget Wienerkalk - lav en grød af det med sprit -
så er det fint igen !

--
Engelhardt
ICQ: 4835755

Fra : Fischer

Dato : 15-01-02 10:34

> Forbi Matas og købe noget Wienerkalk - lav en grød af det med
> sprit - så er det fint igen !

Er du i familie med Flemming Leth?

*Fischer

Fra : GiWeo

Dato : 16-01-02 11:26

Hejsa

Nææ - men det virker sgu alligevel

--
Engelhardt
ICQ: 4835755

Fra : H3nrik V!

Dato : 20-01-02 21:33

Uanset hvad, så ridser et polérmiddel altid.... Man fjerner så at sige store
ridser ved at maskere dem med mindre. Afhængig af midlet er disse ridser så
større eller mindre...

/H3nrik!

Fra : GiWeo

Dato : 23-01-02 17:02

Og hvis ridserne er små npk kan man ikke se dem med det menneskelige
øje !!!

--
Engelhardt
ICQ: 4835755