TDC Adsl
Fra : Harald

Dato : 14-01-02 17:52

Hej

Jeg skal have lavet en nyinstall af TDC ADSL, der skal kobles 6 computtere
på nettet. Men jeg er lidt i tvivl om hvilke hardware der skal bruges, jeg
har tænkt på en router med indbygget firewall og 6 port switch, men hvilke
routere kan benyttes med TDC ADSL? Eller er der en anden løsning der er
bedere?

Mvh
HK

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-02 18:20

Mon, 14 Jan 2002 17:51:49 +0100, skrev "Harald"
<kroning@jyde.dk>:

> [...]
>har tænkt på en router med indbygget firewall og 6 port switch, men hvilke

Det afhænger bl.a. hvilken adslopkobling du har, men under alle
omstændigheder er det bedre at spørge om det i
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : alwresuihalert

Dato : 15-01-02 14:08

snip
> [...]
> routere kan benyttes med TDC ADSL? Eller er der en anden løsning der er

Du kan enten få 6 forskellige IP adresser fra TDC eg en switch/hub
eller
En router (evt. med firewall) der har 1 IP adresse (fra enten TDC, Tiscali
eller CC osv.) og kører NAT. Den tilsluttes en switch/hub og derigennem de 6
computere.

Fra : Harald

Dato : 15-01-02 14:21

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller CC osv.) og kører NAT. Den tilsluttes en switch/hub og derigennem de

Det bliver TDC BB, de sælger en router til ca. 1700,-, D-Link DI-804 hedder
den vist, den har 4 porte, kan man slutte en hub/switch til en af disse og
så på den måde komme op på de mindst 6 porte der er brug for?

Mvh
HK

Fra : Søren Bendesen

Dato : 15-01-02 15:55

Kan på det kraftigste anbefale routeren D.Link DI804, jeg har selv brugt
igennem noget tid til Stofanet, og det er uden nogen som helst form for
problemer!

Søren

Fra : Mark Petersen

Dato : 15-01-02 17:04

Det kommer meget an på hvad brugere i jeres Internet adgang til
hvis det er spil vil jeg anbefale en løsning med 6 dynamiske adresser
hvis det er til at surfe og mail vil jeg anbefale en ruter løsning, da den
giver støre sikkerhed

Mark