Farvekoder
Fra : rondo

Dato : 14-01-02 15:26

Jeg er ved at lave en hjemmeside til en skole i FP 2000. I den forbindelse
skal jeg give nogle drop-down menuer en anden baggrundsfarve end hvid. Er
der i den forbindelse nohen der kan henvise mig til et sted, hvor man kan se
farvekoderne for de forskellige farver?

rondo

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 14-01-02 15:31

> [...]
> der i den forbindelse nohen der kan henvise mig til et sted, hvor man kan

Du kan se dem i FP.
Hvis du går ind i farvevælgeren og peger på en farve, så står farvekoden
i øverst til højre.

/Kasper K

Fra : rondo

Dato : 14-01-02 15:40

"Kasper Katzmann" <kasper@katzmann.dk> wrote in message
> [...]
> se
>
> Du kan se dem i FP.
> Hvis du går ind i farvevælgeren og peger på en farve, så står farvekoden

Problemet er, at de farvekoder jeg får, hedder noget som "00,CC,FF", og
indsætter jeg dette, sker der ikke en dyt. Hvis jeg derimod skriver f.eks.
"#00319C", som er baggrundsfarven i hele cellen, så skifter den farve.

rondo

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-01-02 16:19

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev...
> Problemet er, at de farvekoder jeg får, hedder noget som "00,CC,FF", og
> indsætter jeg dette, sker der ikke en dyt. Hvis jeg derimod skriver f.eks.
> "#00319C", som er baggrundsfarven i hele cellen, så skifter den farve.

Drop kommaerne mellem og skriv fx bare 00CCFF - det skulle gerne virke.

Mvh. Camilla

Fra : rondo

Dato : 14-01-02 16:37

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message
> "rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev...
>
> Drop kommaerne mellem og skriv fx bare 00CCFF - det skulle gerne virke.
>
> Mvh. Camilla

Det virker nu... tusind tak for hjælpen alle sammen :)

rondo

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 14-01-02 16:37

> Problemet er, at de farvekoder jeg får, hedder noget som "00,CC,FF", og
> indsætter jeg dette, sker der ikke en dyt. Hvis jeg derimod skriver f.eks.
> "#00319C", som er baggrundsfarven i hele cellen, så skifter den farve.

00,CC,FF er bare en venlig måde at skrive #00CCFF.
Grunden til at de er delt med kommaer er at koden tager tre
farver og mikser dem. Nemlig R, G og B (Red, Green, Blue)
og så for at gøre det mere overskueligt.
Disse farver angives i det hexadecimale talsystem.
Normalt har vi kun 10 tal at gøre godt med, men her
har vi 16. Nemlig 0-9 og A-F.
De tal kan så kombineres så vi tilsammen når op
på 16,7 mio. farver

Derfor:
00 = intet rødt
CC = En god potion grøn