60 GB Seagate / MS-5169 Kan man det ?
Fra : Leif Poulsen

Dato : 14-01-02 13:21

Hej Gruppe

Jeg har en Fujitsu-Siemens 733 MhZ

Bundkortet er et MS-5169 (ATX AL9)

Bios'en er Award Modular BIOS v.4.51

Jeg har nu sat en 60 GB Seagate Barracuda HD i.

Det går meget godt med at partisionere den med små 30 GB på hhv drev c: og drev
d:

Jeg kan formattere og indlæse Windows 98 2. udg.

Når jeg så har fyldt data på både C og D-drev ( under 10 GB på hver)går det
galt ( foreløbigt 2 gange !). Den melder fejl og beder mig geninstallere
Windows.

Jeg får samtidig en melding om at operativsystem mangler.

Når jeg så booter op på Win 98 CD'en kan jeg ikke komme på C:drev idet den
siger ugyldig medie-type.

Jeg kan til gengæld godt komme på D:drevet hvor mine date satdig er indtakte !

Mit spm. er nu flg.:

- Er det en bios-update der skal til ??

- Hvordan gøres dette evt.?

- Kan man forholdsvis nemt skifte fra Award bios til Ami ?

- Kan jeg nøjes med at lave et mindre boot-drev ( f.eks. under 8 GB)

Til orientering sad der en 20 GB harddisk i før som var partisioneret med et
c:drev på 6 GB og D:drev på resten !

Alle råd er meget velkomne

Hilsen

Leif

Fra : Leif Poulsen

Dato : 14-01-02 17:31

> [...]
>
> - Kan jeg nøjes med at lave et mindre boot-drev ( f.eks. under 8 GB)
>
> Til orientering sad der en 20 GB harddisk i før som var partisioneret med

Hej Igen

Der havde insneget sig en lille fejl. Det er ikke et MS5169, men et MS 6156
mobo.

Leif

PS Der er flg oplysninger om Bios'en:

Award modular bios v4.51 PG W61vf1 v2.1 02.03.00

01/01/2000 - 692 - 596 - W977 2a6lgm4bc-00

Hva' betyder dette ??