Antenneforening Internet kontra BredBånd
Fra : Søren H. Wind

Dato : 14-01-02 12:48

Har lige læst i den lokale sprøjte at vores antenneforening nu indfører
internet til kunderne, men hvad kan man forvente ?

Har Bredbånd 1024/256 idag, og er meget tilfreds med hastigheden og
stabiliteten, kan man forvente samme ydelse på sådan en fælles tilkobling,
eller kommer det helt an på hvad antenneforeningen opsætte af udstyr ?
--
Med venlig løvehilsen
Søren HDI' Wind - www.peugeotklubjylland.dk

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-01-02 12:54

"Søren H. Wind" <s.wind@adslhome.dk> writes:

>Har Bredbånd 1024/256 idag, og er meget tilfreds med hastigheden og
>stabiliteten, kan man forvente samme ydelse på sådan en fælles tilkobling,
>eller kommer det helt an på hvad antenneforeningen opsætte af udstyr ?

....og hvor meget kanalplads der afsættes. Jo mere internetbåndbredde
via kabelnettet, jo færre TV-kanaler. Sådan groft sagt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens

Dato : 14-01-02 19:51

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> ...og hvor meget kanalplads der afsættes. Jo mere internetbåndbredde
> via kabelnettet, jo færre TV-kanaler. Sådan groft sagt.

Ja, for den holder ikke rigtigt vand. Såfremt kabel-TV nettet er blevet
opgraderet med returvej og lysleder i hovedstrækningerne er der rigeligt
plads til rigtigt mange kanaler og masser af plads til Internet.

Jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-02 23:07

"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> Ja, for den holder ikke rigtigt vand. Såfremt kabel-TV nettet er blevet
> opgraderet med returvej og lysleder i hovedstrækningerne er der rigeligt

Og hvis der ingen returvej er, så er der heller ikke internetforbindelse...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-01-02 08:24

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

>Og hvis der ingen returvej er, så er der heller ikke internetforbindelse...

Mjoh, den første udgave af Tele Danmark Kabel-TVs WebSpeed...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens

Dato : 14-01-02 20:05

"Søren H. Wind" <s.wind@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige læst i den lokale sprøjte at vores antenneforening nu indfører
> internet til kunderne, men hvad kan man forvente ?

Svært at sige!

> Har Bredbånd 1024/256 idag, og er meget tilfreds med hastigheden og
> stabiliteten, kan man forvente samme ydelse på sådan en fælles tilkobling,
> eller kommer det helt an på hvad antenneforeningen opsætte af udstyr ?

Det kommer an på mange faktorer. Bla. hvilken backbone leverandør der
vælges, hvilken størrelse forbindelse, udstyr hos medlemmet, på centralen
osv.
Nogle antenneforeninger indgår samarbejde med firmaer, som f.eks. Stofa,
Dansk Kabel-TV, ArrowNet osv. om at levere Internet. Andre står selv for det
som f.eks. http://www.dsa-net.dk/
De har, ved jeg at ganske velkørende net, hvor ca. 600 medlemmer deler en
4-6 Mbit/s forbindelse.

Hvad hedder din antenneforening, har du evt. et link til deres side ?

Jens

Fra : Søren H. Wind

Dato : 15-01-02 11:35

> Hvad hedder din antenneforening, har du evt. et link til deres side ?

Løsning Antenneforening, men jeg tror ikke de har en side på nettet....
Jeg må bare vente til de kommer med flere informationer, og formode at jeg
ønsker at beholde min 1024/256 ADSL

Fra : Anders S...

Dato : 14-01-02 22:38

generelt er det vist meget stabilt har kun været uden Internet en
eftermiddag siden juni pga at et fjols gravede et kabel over nede i byen
udbyder er dansk kabel tv. hastighed 512/256 er ok ligger tit på ca. 70 kb/s

Anders

--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

Fra : Peter Tirsek

Dato : 15-01-02 00:35

Fra : Peter Tirsek

Dato : 15-01-02 00:36

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 15-01-02 00:41

"Peter Tirsek" <usenet-spamtrap@tirsek.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Joo ... returvejen er bare lidt langsommere (ca. 33.6 kbps) og koster
> minuttakst. :)

Det produkt eksisterer ikke mere - så vidt jeg ved.

Hr. Bjørn