Er der en der vil hjælpe mig med at finde ~
Fra : Jacob

Dato : 14-01-02 12:31

Hej
Min bios ser sådan ud!

Program: Unicore BIOS Wizard Version 1.5
Program: Unicore Chip Detect v0.72 2000.03.10
BIOS Date: 07/14/99
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 07/14/1999-MVP3-596-W877-2A5LEPAEC-00
BIOS Eval: 07/14/1999 For Apollo MVP3 AGP/PCIset
Chipset: VIA 82C597 rev 4
Superio: Winbond 877TF (use 87h) rev 0 found at port 3F0h
og så skal jeg vidst også lige finde et program til at flashe med!

Tak
Jacob

Fra : K E Nielsen

Dato : 14-01-02 12:44

Bundkort fabrikant/type??

Fra : Jacob

Dato : 14-01-02 13:27

Hjælper mig ikke
sorry
Jeg er ret ny hvad det her updatering angår

Fra : Torben Larsen

Dato : 14-01-02 13:33

hmmm
2A5LE: Via Apollo (M)VP3 Chipset
PA: Epox
Et gæt vil være Epox MVP3-G2 evt G2-M
Nyeste Bios er fra den 21/12-2000 - findes her
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/vp3c.htm
Skulle indeholde et flashutility.....Husk:
If it ain't broke - don't flash it, og vent lige til de rigtige eksperter
kommer hjem fra arbejde. Jeg kan tage grusomt fejl !

Torben

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-01-02 13:55

Torben Larsen wrote:

> [...]
> If it ain't broke - don't flash it, og vent lige til de rigtige
> eksperter kommer hjem fra arbejde. Jeg kan tage grusomt fejl !
<snip>

<beskedenhed off>
En af eksperterne er hjemme...
<beskedenhed on>

Det er enten C, C2, G2, G5 eller G-M, ud fra 877F'eren ville jeg
gætte på G2 eller G5, men jeg kan tage fejl

I dette tilfælde vil jeg nu sige: If it ain't broke - flash it!

Boardet har aldrig haft en seriøst b0rken BIOS

Der er så megen ydelse, og så mange nye features at hente her,
at det kan forlænge boardets liv, så det er en klar order to go
- hvis ellers han læser readme'en først.

Se i øvrigt <3c42d49f$0$17212$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Torben Larsen

Dato : 14-01-02 14:17

[snip]
> [...]
> <beskedenhed on>
>
> Det er enten C, C2, G2, G5 eller G-M, ud fra 877F'eren ville jeg
> gætte på G2 eller G5, men jeg kan tage fejl

Arh, helt galt på den var jeg da heller ikke......

Torben

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-01-02 14:24

Torben Larsen wrote:

<snip>
> Arh, helt galt på den var jeg da heller ikke......
<snip>

Nej, det var temmeligt godt ramt, ID'et passer bare på en
forbandet stor bunke forskellige planker

De sælges (solgtes) jo i øvrigt også under navnet 2TheMax, og
det gør det jo heller ikke nemmere...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende headers.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 14-01-02 13:38

Jacob wrote:

> [...]
> Superio: Winbond 877TF (use 87h) rev 0 found at port 3F0h
> og så skal jeg vidst også lige finde et program til at flashe
<snip>

Som altid laver jeg lige en disassembly af strengen:

07/14/1999 er BIOS date.

MVP3 er chipsættypen (North bridge).

596 indikerer en VIA 82C596 South bridge.

W877 er en Winbond super-IO/hardwaremonitor chip.

2A5LE er Award-ID for VIA MVP3

PA er manufacturer-ID for Epox

EC indikerer MVP3C, MVP3C2, MVP3G2, MVP3G5 eller MVP3G-M

Syntes nok den så bekendt ud, har selv et G5

Hovedsiden for support er her:

http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/default.htm

BIOS er her:

http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/vp3c.htm

En opdatering fra den du har, til nyeste (og sidste, der kommer
ikke flere...) giver blandt andre ting højere ydelse og support
for diske op til, men ikke over, 75GB. Flash-util er så vidt jeg
husker med i pakken, men læs lige readme.txt'en før du går i
gang.

Når ellers de har fået væltet databaseserveren om på den rigtige
side igen, kan du læse hvordan du flasher på:

http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/Get.asp?article=1302

Pas nu godt på, og god fornøjelse.

--
MVH