Kat kaster op....
Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-01-02 10:20

Hej gruppe,

jeg skal bare lige checke at jeg ikke behøver at bekymre mig... Ce'Nedra
har kastet op et par gange i løbet af den sidste uges tid. Det ligner
nærmest vand med hårtotter i og en enkelt gang har der været et par hele
stykker tørkost med. Kan jeg ikke roligt stole på at det "bare" er
hårboller?

Hun virker ikke synderligt generet af det ud over at hun synes det er
enormt _pinligt_ og fortvivlet skraber og skraber for at grave "uheldet"
ned mens hun ser dybt ulykkelig ud....selvtillid er ikke det hun har
mest af og hun er vildt bange for at gøre noget galt! Jeg er begyndt at
give hende lidt kattemalt og en håndfuld Hill's "Hairball Control" hver
dag og det ser ud til at det virker (7-9-13 - det var mindre hyggeligt
da hun kastede op lige foran sengen kl. 01:30 så jeg måtte op og tørre
op...)

/Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-01-02 10:36

Det lyder som hårboller - det er ganske normalt. Du kunne prøve at tilbyde
noget kattegræs eller stuebambus også - til at begynde med vil hun foræde sig i
det (jeg kan iaf ikke tage noget med hjem uden mine katte går til angreb på
planterne inden jeg har pakket dem ud! *ggg*) og kaste op af den grund... men
du vil sikkert også se noget græs komme ud den anden vej og hårbollerne skulle
mindskes.
mvh Camilla

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-01-02 12:02

Hej Camilla,

> Det lyder som hårboller - det er ganske normalt.

Det syntes jeg også det lignede, jeg skulle bare checke at jeg huskede
rigtigt - så tak for det! Har købt kattegræs og venter bare på at det
kommer op *G* da urtepotter med jord i er uhyre spændende. Min anden
kat, Silk, tygger lystigt i en citronmelisse jeg har stående i
vindueskarmen, og han har heller ingen problemer med hårboller...men det
ville nu være rart hvis han gad gå over til kattegræs!

/Pernille

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-01-02 13:43

Mine katte rører ikke kattegræs (som jo ofte er spiret hvede) - de vil KUN have
stuebambus. Hvis din kat kan lide citronmelisse kan jeg ikke se nogle problemer
i det.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-01-02 13:53

> [...]
vil KUN have
> stuebambus. Hvis din kat kan lide citronmelisse kan jeg ikke se nogle

*hi hi* næh, lige bortset fra at man aldrig kan få lov at plukke et par
blade af til madlavningen fordi Silk skræller hele planten......måske
skulle jeg plante en ekstra til hans brug....

/Pernille

Fra : Kate

Dato : 14-01-02 17:52

> [...]
> et par blade af til madlavningen fordi Silk skræller hele
> planten......måske skulle jeg plante en ekstra til hans brug....

ja, mine har helleraldrig gidet kattegræs, men stuebambus, swosh så er
den væk. De krydderurter jeg køber til kaninerne rører kattene nu
heller ikke, men næsten alle andre planter jeg slæber hjem de bliver
spist.

Kate