Vanilla Sky - se den
Fra : Per Kristensen

Dato : 14-01-02 09:16

Wov Cameron Crowe har gjort det igen! Jeg så lige Vanilla Sky forleden, og
det er en rigtig fed film. Historien er total original (det er dog en
geninspilning af en spansk film hvis jeg husker rigtigt) og filmen er
mesterligt udført. Da filmen var slut kunne jeg blot sige WOV!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-02 09:37

Per Kristensen <pzk@crayon.dk> escribió en el mensaje de noticias
3c4293b9$0$89081$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> geninspilning af en spansk film hvis jeg husker rigtigt) og filmen er
> mesterligt udført. Da filmen var slut kunne jeg blot sige WOV!

Det lyder godt. Den spanske original er enormt god. Godt skuespil, god
stemning og god historie. Originalen hedder "Abre los Ojos" (aabne
oejnene), og er instrueret af Alejandro Amenabar, som ogsaa har
instrueret, The Others og Thesis. Da Abre los Ojos er udkommet paa DVD
med engelske undertekster og en ordentlig spandfuld extras (der dog nok
kun er interesante for spansk-talende personer) Er den absolut
sevaerdig. Dem der er interesseret kan laese mere om den paa:
http://us.imdb.com/Title?0125659
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-01-02 21:50

On Mon, 14 Jan 2002 09:36:53 +0100, "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac>
wrote:

> [...]
>kun er interesante for spansk-talende personer) Er den absolut
>sevaerdig. Dem der er interesseret kan laese mere om den paa:

Jeps!!! Og netop derfor er jeg meget, meget bange for at se den!!
Jeg synes nemlig "abre los ojos" er fantastisk ( jeg er en hund efter
spanske film). Jeg så også Snuff (Tesis), men ellers er det jo
sparsomt med spanske film i biffen
Men alene Cruz kan jo drive enhver mand i biffen.
Jeg synes sjældent disse film der laves på andre sprog lykkedes. Et
skrækeksempel er Nikita aka Kodenavn Nina!!
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 08:47

> [...]
> Jeg synes sjældent disse film der laves på andre sprog lykkedes. Et
> skrækeksempel er Nikita aka Kodenavn Nina!!

Well jeg syntes nu ikke Penelope Cruz er så lækker igen når man ser hende i
film.

Fra : Jesper Winding

Dato : 15-01-02 10:17

Næh - og det at han skrider fra Diaz for hende er da totalt uforståeligt!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Tenzel Kim

Dato : 15-01-02 13:31

Jesper Winding wrote:

> Næh - og det at han skrider fra Diaz for hende er da totalt uforståeligt!

Helt enig. Cruz har nok nemmere ved at få mig til at forlade biografen
end at få mig ind i den. Vanilla Sky er en god film, ingen tvivl om det,
men hold da kæft hvor Cruz spiller elendigt. Fik det næsten dårligt hver
gang hun var med i en scene

Tenz.

Fra : Per Kristensen

Dato : 15-01-02 14:27

enzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> end at få mig ind i den. Vanilla Sky er en god film, ingen tvivl om det,
> men hold da kæft hvor Cruz spiller elendigt. Fik det næsten dårligt hver

Så langt vil jeg nu ikke gå, men hvorfor hun er blevet så "populær" forstår
jeg ikke helt. Måske pga. hendes "nuttede" accent? I Blow er hun heller ikke
specielt særværdig. Næeh Salma Hayek, der er en ´skønhed :)

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-01-02 16:44

Well synes I så også at hun var dårlig i "Todo sobre mi madre"?
(Alt om min mor http://us.imdb.com/Details?0185125 )
Her synes jeg for alvor hun fik sit gennembrud. Men måske jeg bare er
farvet af hendes skøndhed
Men indrømmet - Diaz er absolut ikke så ringe.
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-01-02 09:48

Morten Bowman Hansen <bowman@stofanet.dk> escribió en el mensaje de
noticias pcj84u83kqh4bc89vl3f05ifrrti3oh519@4ax.com...
> [...]
> (Alt om min mor http://us.imdb.com/Details?0185125 )
> Her synes jeg for alvor hun fik sit gennembrud. Men måske jeg bare er

Hun kan nu godt spille skuespil. Specielt i "Niña de tus Ojos" (
http://us.imdb.com/Title?0158030 ) er hun fremragende. Jeg har endnu
ikke set hende i en engelsksproget film, men i de spanske hun har lavet
er der sjaeldent noget at udsaette paa hendes praestationer.
Hendes store gennembrud i Spanien fik hun med bl.a. "Jamón, jamón" (
http://us.imdb.com/Title?0104545 ) og ( Belle époque )
http://us.imdb.com/Title?01037910103791 .
Andre titler hvor man kan se Penelope goere det godt inkluderer: "Carne
trémula" ( http://us.imdb.com/Title?0118819 ) instrueret af Pedro
almodóvar og som allerede tidligere naevnt "Todo sobre mi Madre"
http://us.imdb.com/Title?0185125 ligeledes af Pedro Almodóvar.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-01-02 13:46

On Wed, 16 Jan 2002 09:48:09 +0100, "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac>
wrote:
> [...]
>trémula" ( http://us.imdb.com/Title?0118819 ) instrueret af Pedro
>almodóvar og som allerede tidligere naevnt "Todo sobre mi Madre"

Det er kun den første du nænver jeg ikke har set.
JAmon jamon er i særklasse en dejlig spansk film!
Morten
bowman@stofanet.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-01-02 16:57

wrote:

>Andre titler hvor man kan se Penelope goere det godt inkluderer

Jeg mindes også at hun var sådan-stille-og-rolig-okay i "Alegre ma non
troppo", men jeg har ikke set den siden den var i biograferne.
http://us.imdb.com/Title?0109075

--
- Peter Brodersen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-01-02 14:16

Jesper Winding <jesperw@privat.dk> escribió en el mensaje de noticias
3c43f453$0$80545$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Næh - og det at han skrider fra Diaz for hende er da totalt
uforståeligt!

Det var godt at du huskede at skrive Spoiler i subject.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 15-01-02 22:38

Hej

Lars Hoffmann wrote:
> Det var godt at du huskede at skrive Spoiler i subject.

Nu vises det faktisk i traileren, så det går vist an........

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Tenzel Kim

Dato : 16-01-02 08:12

Lars Hoffmann wrote:

> Jesper Winding <jesperw@privat.dk> escribió en el mensaje de noticias
> 3c43f453$0$80545$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det var godt at du huskede at skrive Spoiler i subject.

Nu ved jeg ike hvor meget du kan få ud af denne kryptiske besked men i
tilfælde af at den afslører noget så er her en lille spoiler:

Hmm, nu kan det rent faktisk diskuteres om han egentlig skrider fra Diaz
men det er så en helt anden diskussion

Tenz.