Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Camedia Master 2.0 og 2.5
Fra : Tine Müller

Dato : 14-01-02 09:01

http://www.olympus.dk/ i manualen står der bl.a.

-------- klip --------
Lav movie fra still-billeder
Nye QuickTime filmsekvenser kan skabes fra grupper af lagrede stillbilleder.
Præ-optagne baggrundslyde kan linkes til en filmsekvens fra eksisterende
kompatible lydfiler, der er gemt på PC. For at lave en filmsekvens (*.mov)
fra stillbilleder gøres flg.:

1) Klik på en mappe/undermappe for at komme til den ønskede index-oversigt.
2) Vælg en gruppe af billeder.
3) Vælg [Create Movie] fra "Image" menuen. CAMEDIA Master opbygger en
midlertidig filmsekvens af de valgte billeder. [Create Movie] dialogvinduet
vises, når filmsekvensen er komplet. De valgte billeder vil blive baseret på
den aktuelle billedstørrelse.
4) Klik på [Play] knappen for at starte filmsekvensen igen.
5) Klik på [Stop] knappen for at standse filmsekvensen ved et hvilket som
helst punkt. 6) Klik på [Pause] knappen for at standse filmen midlertidigt.
7) Klik på frem- eller tilbageknap for at se individuelle billeder fra
filmen.
8) Klik på knappen [Save] for at gemme det aktuelle valg til en ny
filmsekvens (*.mov). Movie indstillinger kan ændres og lyd kan linkes til en
movie fil. For at ændre movie indstillinger eller tilføje en linket lydfil
gøres flg.:

9) Klik på [More] knappen for at se indstillinger for billedstørrelse og
lyd.

Standard billedstørrelse er 320 x 240. Man kan ændre billedstørrelsen ved at
vælge en ny størrelse fra rullemenuen.
Et billede pr. sekund vil blive brugt. Man kan ændre antal billeder pr.
sekund i rullemenuen for "Frame Rate".
"None" er standard-instillingen for lyd. For at linke en eller flere
baggrundslydfiler skal man klikke på BGM (BackGround Music). Herefter
klikkes der på [Browse] for at finde kompatible lydfiler. Et dialogvindue
vises. Wave (*.wav), MIDI (*.mid) og MP3 (*.mp3) understøttes.
Find og klik på den ønskede lydfil fra dialogvinduet. Den valgte lyd vil
afspilles konstant når filmsekvensen kører.
------ klip --------

og

------ klip -------
Se QuickTime movies

Camedia Master 2.0/2.5 understøtter visning og oprettelse af QuickTime 4.0
og VR movie-filer. Kompatible movie-filer lagret på PC kan hentes fra
Camedia Master index-oversigten. Et lille movie-ikon i nederste højre hjørne
af movie thumbnail symboliserer filer, der er optaget i movie formatet. En
QuickTime movie thumbnail viser et preview, der er startbilledet på
QuickTime filmsekvensen. Der kræves QuickTime 4.0 for at afspille
filmsekvenserne og kan installeres ved Camedia Master 2.0 installationen.
For at se en QuivkTime filmsekvens gøres flg.:

1) Dobbeltklik på en thumbnail med et movie-ikon på. Dialogvindue for
afspilning af QuickTime filmsekvenser starter automatisk.
2) Klik på [Play] knappen for at starte filmsekvensen igen.
3) Klik på [Stop] knappen for at standse filmen hvilket som helst sted.
4) Klik på [Pause] knappen for at standse filmen midlertidigt. Når den står
i pause-funktion, aktiveres knappen [Export Picture], så man kan gemme
individuelle billeder som stillbilleder.
5) Klik på frem- eller tilbageknap for at se individuelle billeder fra
filmen.
6) Klik på knappen [Export Picture] (ikonet) for at åbne/gemme et
individuelt billede fra filmsekvensen.
------- klip ---------

Jeg har simpelthen prøvet alt, men kan ikke få det til at virke.

Er der nogen det er lykkedes for hører jeg meget gerne fra Jer her i
gruppen?

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : LT

Dato : 14-01-02 17:04

Hej Tine
Jeg har lige prøvet i min 2.01 , der var ikke nogen problemer , find den
mappe hvor de billeder du vil sætte sammen er , marker et billede hold shift
nede og marker resten et efter et , derefter går du i image , create movie
og beder den om at create derefter kan du gemme den , jeg har ikke prøvet at
lægge lyd på , men jeg havde problemer med lyd da den hed 2.0 , på Olympus
hjemmeside ligger der en patch der løser det problem

håber det kunne hjælpe
mvh
LT

Fra : Tine Müller

Dato : 23-01-02 09:17

"LT" <lasse@nitro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægge lyd på , men jeg havde problemer med lyd da den hed 2.0 , på Olympus
> hjemmeside ligger der en patch der løser det problem

Hej Lasse

Tak for svaret, men jeg har desværre stadigvæk problemer.