IE5.5 og 6.0
Fra : Caz

Dato : 14-01-02 08:56

Kære alle

Jeg har "forsat" et problem med en sløv opkobling.... og er faktisk ved at
få fis i kasketten af dette problem!

Problem(er):

1)Logon via TDC i 9 ud af 10 tilfælde _skal_ der fortages et ekstra opkald
før der skabes forbindelse. Ved første logon hænger den fast indtil timeout.

2) Efter anden logon- hvor der kommer forbindelse, er der typisk en god
forbindelse i ca. 1 min. hvorefter maskinen bliver meget sløv. langsom- til
at hente nye sider, og mange gange opgiver den- timeout.
Efter log af og på er der igen god forbindelse i nogle minutter.

Jeg benytter:

ISDN via Teledanmark, Opasia standard, Favoritopkobling, normalvis benyttes
begge linier.
Win98SE, IE6.0 (samme problem med 6.0). Norton Antivirus

Forsøgt med nye drivere til Lasat Speed II-adaptoren incl. nyeste firmware.

AMD 1GHz, Althon proc., 512 MB RAM

Fyrtræs skrivebord med klar lak, ej troende, men overvejer at blive det (
altså hvis det kan hjælpe!)

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Webtrance

Dato : 14-01-02 14:24

Det kan typisk skyldes Norton anti virus som suger på ressourcerne, prøv at lukke norton når du går
på nettet.

Fra : anders larsen

Dato : 14-01-02 17:34

Jeg havde samme problem, men nu disabler jeg norton auto-protect på
menulinien, det viser sig at virusprogrammet scanner den webside du kobler
dig op på og det er selvfølgelig ikke nødvendigt, så lad den kører når du
henter post og så disable den når du går ud på nettet.
mvh
anders

Fra : Caz

Dato : 15-01-02 08:31

> [...]
> dig op på og det er selvfølgelig ikke nødvendigt, så lad den kører når du
> henter post og så disable den når du går ud på nettet.

Tak! det skal prøves- helt bestemt ( når jeg kommer hjem Jeg mener nu at
problemerne var der før installationen af NAV, men jeg ikke helt skråsikker.

Kan NAV også skyldes den manglende velvillighed til at koble op/på fra
starten?
Mvh
Carsten

Fra : aaa

Dato : 15-01-02 11:12

"anders larsen" <aol@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dig op på og det er selvfølgelig ikke nødvendigt, så lad den kører når du
> henter post og så disable den når du går ud på nettet.

Det er nu ikke nødvendigt selv at aktivere/deaktivere den hele tiden. Gå ind
i Options (i Norton AV) og vælg punktet Autoprotect. Her fjernes de to
flueben "Created or downloaded" og "Run or opened". Så scanner NAV ikke hver
enkelt hjemmeside men dog stadig de filer du åbner på Harddisken inkl.
vedhæftede mailfiler

Fra : Caz

Dato : 17-01-02 09:02

> [...]
hver
> enkelt hjemmeside men dog stadig de filer du åbner på Harddisken inkl.

Jeg har nu prøvet din løsning- samt helt at deaktiverer NAV, desværre uden
held.

Som så mange andre gange- så har det virket. Helt fra starten, da jeg fik
ISDN- var jeg overtilfreds- nærmest euforisk, så godt og stabilt virkede
det. Loggede på i løbet af 2-4 sek., og var 100% stabilt mens jeg var på.

Jeg har en svag mistanke til "Favorit opkoblingsforbindelse" kan det være
den?? Hvis jeg logger på f.eks. et Horsens nummer er det ustabilt, mens det
på et Århusnummer er mere (dog ikke helt godt..) stabilt.

Mvh
Carsten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 20:48

"Caz" <security_50@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg logger på f.eks. et Horsens nummer er det ustabilt, mens det
> på et Århusnummer er mere (dog ikke helt godt..) stabilt.

Der burde ikke være nogen forskel. Slet ikke på ISDN

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link