Åben router hos CCq
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-01-02 03:01

Hejsa!

Jeg har lovet en kammerat at hjælpe ham med at få åbnet hans router -
han har fået installeret en firewall, så sikkerheden skulle være OK.

Jeg har kigget på CCs hjemmesider, men umiddelbart kunne jeg ikke
finde noget om hvordan jeg åbner routeren helt, altså alle porte skal
forwardes. Han har kun en maskine tilsluttet.

Det er en Cisco 677 der er tale om.

--
http://www.simlock.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-01-02 04:01

13 Jan 2002 18:01:26 -0800, skrev laxxe@nospam.dk (Lasse
Hedegaard):

>Jeg har lovet en kammerat at hjælpe ham med at få åbnet hans router -
>han har fået installeret en firewall, så sikkerheden skulle være OK.

news:dk.edb.netvaerk er gruppen til dine spørgsmål.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : elvis

Dato : 14-01-02 08:12

Hey

Prøv at gå ind på http://adsl.cybercity.dk og klik dig frem

elvis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-01-02 08:52

elvis skrev:

>Prøv at gå ind på http://adsl.cybercity.dk og klik dig frem

You don't have permission to access / on this server

Og jeg HAR været et smut forbi CCs sider, fandt desværre ikke rigtig
nogen instruktion i at åbne alle porte.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Simon Pedersen

Dato : 14-01-02 09:45

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message

> Og jeg HAR været et smut forbi CCs sider, fandt desværre ikke rigtig
> nogen instruktion i at åbne alle porte.

Så prøv news:cybercity.xdsl

Der sidder helt sikkert nogen der kan hjælpe dig med dit spørgsmål.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-01-02 16:10

Simon Pedersen skrev:

>Så prøv news:cybercity.xdsl
>Der sidder helt sikkert nogen der kan hjælpe dig med dit spørgsmål.

Har ikke adgang til den gruppe, jeg er ikke selv kunde hos Cybercity.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 14-01-02 16:32

Hej Lasse.

Eftersom du kan konfigurere Cybercity's router helt som du selv vil, så bør
det ikke være sværere, end at lave et par nat entries der hedder noget hen
ad.

set nat entry add 10.0.0.2 1-65535 xx.xx.xx.xx 1-65535 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 1-65535 xx.xx.xx.xx 1-65535 udp

xx.xx.xx.xx skal udskiftes med den eksterne IP adresse du har, og evt. kan
10.0.0.2 erstattes med den lokale IP adresse som din PC'er har.

Det burde åbne for alle porte på tcp og udp imod 10.0.0.2, men om det er
hensigts mæssigt er jo så en anden sag. Jeg ville nødig køre med sådan en
konfig

Mvh. Jimmy

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 14-01-02 16:35

"Jimmy Hansen" <ocp@post1.tele.dk> wrote in message

> Det burde åbne for alle porte på tcp og udp imod 10.0.0.2, men om det er
> hensigts mæssigt er jo så en anden sag. Jeg ville nødig køre med sådan en
> konfig

Hvorfor ikke? Routeren behøver jo nødvendigvis ikke være eneste form for
sikkerhed.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Jimmy Hansen

Dato : 14-01-02 16:38

Hej Simon.

Næ, det har du vel ret i, men hvorfor åbne for en masse porte, som man måske
ikke har brug for. Så hellere sætte sig lidt ind i de programmer man bruger,
og så åbne for det man har brug for hen ad vejen.

Nu skrev han også at de havde en firewall, så det er måske ikke noget
problem. Min sidste kommentar, var blot en afspejlning af min egen holdning
til åbning af porte i routeren.

Mvh. Jimmy

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-01-02 18:10

Jimmy Hansen skrev:

>Næ, det har du vel ret i, men hvorfor åbne for en masse porte, som man måske
>ikke har brug for. Så hellere sætte sig lidt ind i de programmer man bruger,
>og så åbne for det man har brug for hen ad vejen.

Zonealarm er efter min mening noget mere simpel at konfigurere, og det
kan min kammerat nok også nemmere finde ud af, når der dukker
programmer op der har behov for bestemte porte. Så er det rart, at
routeren er klar, og det kun er Zonealarm der skal pilles ved.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-01-02 18:09

Jimmy Hansen skrev:

>Det burde åbne for alle porte på tcp og udp imod 10.0.0.2,

Jeg takker.

>men om det er
>hensigts mæssigt er jo så en anden sag. Jeg ville nødig køre med sådan en
>konfig

Det gør jeg nu selv med min NetExpres-forbindelse. Sikkerheden ligger
ikke i routeren hos mig.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : elvis

Dato : 14-01-02 17:20

Hej

Du skal være på Cybercity's domæne for at kunne gå derind. Så du skal ud til
din ven og gøre det

mvh elvis