Status på vores hjemmeside (lang)
Fra : Jette

Dato : 14-01-02 00:04

Hej alle

Det skrider støt fremad med vores fælles hjemmeside, og det er nu muligt at
skrive faq's, historier og artikler, samt rette i dokumenter man selv har
lavet. Redaktørområdet er også klar til brug. Så du kan som forfatter roligt
gå igang med at skrive og lægge det ud.

Sådan gør du:
Gå til http://www.omnix.dk/~jni/kat/
Klik på "Login" i nederste højre hjørne
Vælg om du vil skrive artikel, faq eller en historie
Udfyld formularen
Klik på knappen "Upload"
Hvis din artikel indeholder link, skal du huske at medtage hele molevitten.
Et link til f.eks. dekatten.dk, skal skrives http://www.dekatten.dk/ for at
blive klikbart for læseren.

********* Vær især opmærksom på følgende: ***********

Det er en god idé at skrive sin artikel/faq/historie i Notepad eller et
andet lille tekstprogram og så derefter kopiere det ind i formularen. Jeg
har testet siden på kryds og tværs, men der er jo altid en chance for at en
overførsel kan gå galt, og så er det jo ærgeligt at alt det man har skrevet
er gået tabt.
Derudover bliver man af sikkerhedsmæssige hensyn automatisk logget af efter
en time uden aktivitet (dvs. en time efter man sidst klikkede på en knap-,
billede- eller tekst-link). Hvis man er over en time om at skrive artiklen
og derefter sender den, vil den derfor gå tabt ... altså endnu en grund til
at skrive teksten på egen pc først.
Når et dokument bliver rettet første gang af en redaktør, tages der
automatisk en backup af det oprindelige indhold. Hvis du som redaktør kommer
til at "træde i spinaten", skal du derfor bare henvende dig til undertegnede
for at få dokumentet genskabt.

Husk --> Det er aldrig for sent at melde sig som forfatter, dem kan vi
aldrig få nok af. Send dit navn, email, hjemmesideadresse (hvis du har én),
ønsket brugernavn og password (max 8 karakterer) til mig, hvis du vil
bidrage til hjemmesiden.

Der har jo været lidt snak frem og tilbage omkring kategorierne, og jeg tror
at dem der nu er på siden kan opfylde de fleste behov. Camilla Scharff
foreslog at vi slog sterilisation og kastration sammen, så det har jeg
gjort. Og så har jeg oprettet en kategori der hedder "Fysik/udseende", som
jo især henvender sig til Jer med racekatte.

Camilla Scharff har desuden skrevet den første artikel som kan læses her
http://www.omnix.dk/~jni/kat/artikler/artikel.php?id=2

Jeg selv har været inde og "stjæle" i nyhedsgruppen og lavet nogle FAQ. Jeg
har dog forfattet én faq selv, og måske vil I lige tjekke at jeg ikke har
skrevet noget vrøvl http://www.omnix.dk/~jni/kat/faq/faq.php?id=12

Det næste jeg laver er siden til billeder. Jeg har tænkt mig at denne side
skal benyttes til at vise hvordan de forskellige katte-racer ser ud.
Derudover kan de der ønsker det, få et område hvor billeder kan uploades når
man gerne vil vise billeder til os andre og ikke vil/kan bruge dk.binaer.

Derefter laver jeg en side hvor man kan oprette links til andre kattesider.

Når det så er overstået bliver næste projekt en præsentationsside hvor alle
der har lyst, kan skrive et lille stykke om sig selv, så vi kan holde styr
på hvem vi er og hvilke misser vi har

Det eneste jeg synes er lidt uskønt ved vores side, er domænenavnet. Da
siden ligger på mit eget private "webhotel" er den side af sagen jo ganske
gratis. Den eneste udgift i forbindelse med et "rigtigt" domænenavn vil
derfor være køb (engangsbeløb på ca. kr. 100) og en årlig afgift kr. 50,00.
Er der nogen der har lyst til, eller kender nogen der vil sponsorere mod at
få en lille reklame på forsiden? (Tanke --> måske skulle man spørge Likita,
de får jo trods alt mange kunder gennem gruppen).

Mvh. Jette

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 14-01-02 12:56

Når man trykker på de forskellige emner inden for FAQ, får man alle steder
siden "hvordan bestemmer man kønnet" ellers ser det rigtig godt ud.

Camilla Christiansen

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 14-01-02 13:00

Tilføjelse

Man kan se de forskellige hvis man klikker på de forsk. emner i menuen til
venstre men ikke på selve FAQ-siden.

Fra : Jette

Dato : 14-01-02 22:51

"Camilla Christiansen" skrev:
> Tilføjelse
>
> Man kan se de forskellige hvis man klikker på de forsk. emner i menuen til
> venstre men ikke på selve FAQ-siden.

Hej Camilla

Jeg kan godt se der er et problem med at få valgt den rigtige faq når man
trykker på FAQ-knappen, men jeg kan desværre ikke umiddelbart finde
fejlen... men det kommer nok

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad du mener med din tilføjelse.... Når du
trykker på "FAQ" knappen er det meningen at alle faq skal komme frem fordelt
på kategorier. Omvendt får du både artikler og faq for den valgte kategori
når du klikke i menuen... er det ikke sådan du får det frem?

Mvh. Jette

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 14-01-02 23:05

Jo jeg mente bare at problemet kun er der i førstnænte.

Fra : Jette

Dato : 15-01-02 18:59

"Camilla Christiansen" skrev:
> Jo jeg mente bare at problemet kun er der i førstnænte.

Okay... så forstår jeg

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 15-01-02 20:55

Hej Camilla og Kate

Så skulle fejlen være rettet.... men I er naturligvis velkommen til at
teste, bare for en sikkerheds skyld.

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 15-01-02 21:28

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in

> Hej Camilla og Kate
>
> Så skulle fejlen være rettet.... men I er naturligvis velkommen
> til at teste, bare for en sikkerheds skyld.
>
> Mvh. Jette

Jeps, har lige testet, nu virker det helt efter hensigten

Kate

Fra : Kate

Dato : 15-01-02 18:01

Hej Jette

Jeg har ikke fået kiget meget på siderne, men der er altså noget galt.
Jeg trykkede på linket til "Hvordan undgås grus udenfor kattebakken?"
men blev taget hen til en artikel "Hvordan bestemmer man kønnet?" Okay,
en lille rettelse. Uanset hvilket link jeg trykker på kommer jeg til
den med kønsbestemmelsen. Det undrer mig dog.

Kate

Fra : Kate

Dato : 15-01-02 18:07

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in

> [...]
> man kønnet?" Okay, en lille rettelse. Uanset hvilket link jeg
> trykker på kommer jeg til den med kønsbestemmelsen. Det undrer mig

Lige en tydeliggørelse. Hvis jeg ue i siden trykker på emner kommer jeg
hen hvor jeg beder om, det er kun hvis jeg står i Faq oversigten, så
bliver jeg henvist til Nina's artikel om kønsbestemmelse uanset hvilket
link jeg forsøger mig med.

Fra : Jette

Dato : 15-01-02 18:57

"Kate" skrev:>
[klip]
> [...]
> hen hvor jeg beder om, det er kun hvis jeg står i Faq oversigten, så
> bliver jeg henvist til Nina's artikel om kønsbestemmelse uanset hvilket

Hej Kate.... se mit svar til Camilla Christiansen

Mvh. Jette

Fra : Jakob Jensen

Dato : 14-01-02 23:42

Hej Jette

Jeg kan desværre ikke tilbyde jer et domæne, men jeg kan tilbyde jer et
subdomæne der peger på jeres server, og jeg kan tilbyde hosting gratis. Evt.
som du nævner med en lille reklame på forsiden.

Prøver lige at opsumere *GG*
1. *.debatkat.dk -> http://www.omnix.dk/~jni/kat/
2. hosting af web og mail.

1 ad. Dette er gratis.
2 ad. Hvis i ønsker et domæne og dette domæne peget mod serveren, ligesom
jeg har gjort med debatkat.dk så vil det koste omkring 450kr. tilgengæld, så
kan i oprette alle de email adresser som i vil og har "ingen" begrænsning på
hotellet. Måske har i de samme muligheder på dit web hotel.

P.S. Flot side .-)

Mvh. Jakob Jensen
webmaster@debatkat.dk
http://www.debatkat.dk

Fra : Jette

Dato : 15-01-02 19:14

"Jakob Jensen" skrev:
[klip]
> [...]

> kan i oprette alle de email adresser som i vil og har "ingen" begrænsning

> hotellet. Måske har i de samme muligheder på dit web hotel.

Tak for tilbudet .... men du har ret i at vi selv har de samme
muligheder mht. subdomæner.
Hvis der ikke er nogen der henvender sig med tilbud om sponsorering af et
domæne, opretter vi derfor selv et subdomæne.

> P.S. Flot side .-)

Tak

Mvh. Jette