Gø'r en Coton De Tulear meget?
Fra : Rune Andersen

Dato : 13-01-02 22:40

Hejsa...

Mig og min kæreste står og overvejer at anskaffe os en Coton De Tulear
(Bomuldshund), men vi bor i en opgang med andre beboere. Og vores spørgsmål
er så gø'r en Coton De Tulear meget?

-Rune
www.2-hot.dk

Fra : Ann K

Dato : 15-01-02 00:48

Selv hejsa ;)
Ved faktisk ikke om Coton'en gøer mere end andre racer... Der er jo
trods alt tale om en såkaldt "selskabs-hund" og en del af disse racer
har ry for at være (skal vi kalde det) højrøstede Men jeg har fået
fortalt, at racen er tæt knyttet til sine mennesker og sagtens kan finde
ud af at være en god vagthund!
Ang. at lade være med at gø af naboer og andre, der bevæger sig rundt i
jeres opgang... Tja, det er "bare" et spm om træning... ros hunden, når
den ikke reagerer - afled med en leg/guf, hvis den gør... og en del
hunde reagerer faktisk aldrig på lydene udenfor hoveddøren, dvs I skal
ikke engang træne ;)
Hvis den gøer, når den er alene, så er det et spm om I har været gode
nok til at træne "alene-hjemme"... Dette kan I i sagens natur kun finde
ud af, ved at alliere jer med naboerne, der så kan høre lidt efter jeres
hund... Sidder Vaps og hyler/klynker/gøer - så må I starte helt forfra
med "alene-hjemme"træningen...

Håber at jeg kunne hjælpe jer lidt... Coton'en er nemlig sådan en sød,
lille fætter at se på
Held og lykke med at finde en hvalp

Mvh Ann
Ps; smut en tur på biblioteket og lån Roger Abrantes to små bøger
"Hundehvalpen" og "Hunden alene hjemme" (ikke sikker på titlen)... disse
giver en god forberedelse af hvalpens ankomst og første træning i dens
nye hjem...

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-01-02 11:30

Rune Andersen <rune_andersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Mig og min kæreste står og overvejer at anskaffe os en Coton De Tulear
> (Bomuldshund), men vi bor i en opgang med andre beboere. Og vores

Halløjsa

Vi har en Coton og vores "snakker" en del men den knurrer mere en den g´ør,
den hidser sig op over småting hvis der f.eks. ligger en trøje på en stol og
den ikke lå der sidst den gik forbi så markere den sig lige engang, og noget
gange kan den godt finde på at gø hvis den lige har ligget og sovet og der
kommer en uvant lyd så bryder fanden løs!!! Udover det er det en morsom og
sød hund. Vi er meget glade for vores, vi plejer at sige " Der er en stor
hund inden i". Håber du kan bruge det til noget eller hvis du vil vide mere
så spørger du bare...

Mvh.
Jesper