De 7 verdenshave
Fra : Karl Tejsner

Dato : 13-01-02 22:18

Er der nogen som kan opremse havene som refereres til når der siges "de 7
verdenshave"? - det er et spm. jeg har diskuteret med min fader og jeg har
ikke været i stand til at finde svaret ved søgning på nettet.
--
Venlig hilsen
Karl Tejsner

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 13-01-02 23:14

> [...]
> siges "de 7 verdenshave"? - det er et spm. jeg har diskuteret
> med min fader og jeg har ikke været i stand til at finde svaret

Her er en engelsk liste jeg fandt:
Antarctic Ocean, North Pacific Ocean, South Pacific ocean, Indian Ocean,
North Atlantic Ocean, South Atlantic Ocean, Arctic Ocean.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 14-01-02 20:16

"Jakob Møbjerg Nielsen" wrote:

> Her er en engelsk liste jeg fandt:
> Antarctic Ocean, North Pacific Ocean, South Pacific ocean, Indian Ocean,
> North Atlantic Ocean, South Atlantic Ocean, Arctic Ocean.

Af disse har det første den lidt sære egenskab at det helt omslutter
en "verdensdel". (Verdensdel, jf. anden tråd her på gruppen.)

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)