Driven
Fra : Casper

Dato : 13-01-02 21:52

Hvad syntes i om filmen Driven??
er den værd at bruge et par timer på i morgen ?

Fra : Jesper Winding

Dato : 13-01-02 22:02

Det er nok den dårligste film jeg har set de sidste 2-3 år - og jeg syntes
faktisk at jeg ser en del!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Carl Drud

Dato : 13-01-02 22:05

"Casper" <Umatthiesen@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad syntes i om filmen Driven??
> er den værd at bruge et par timer på i morgen ?

Brug tiden mere fornuftigt. Den ringeste film jeg længe har set.

--
Carl

Fra : N/A

Dato : 13-01-02 22:29

Fra : Casper

Dato : 13-01-02 22:29

hvad kan i så anbefale i stedet må godt være en nyudkommet på dvd

Fra : HKJ

Dato : 13-01-02 23:07

> hvad kan i så anbefale i stedet må godt være en nyudkommet på dvd

Nu skriver du ikke om du er efter R1 eller R2, men på R1 er min klare
favorit Moulin Rouge, faktisk så meget at jeg også har fået set Rome+Julie
(af samme instruktør), den var også god og havde en del lighedspunkter med
Moulin Rouge.

Det jeg kan lide ved de to film er både historien, måden de er fortalt på,
de MEGET flotte scener (dem er der nogle stykker af i begge film),
personerne og musikken. Ingen af de to film er lavet realistisk, men det
generer mig ikke i dem.

Af andre film jeg har kunne lide er der "Legally blonde", men det får ikke
mange point for historien, men jeg syntes den var rimelig sjov (Dum (tror
omgivelserne) blondine, der vil læse til advokat for at få sin fyr tilbage).

Lidt længere tilbage i tiden ligger:

Billy Elliot, et drama om en dreng der ikke vil være minearbejder som sin
far, i den film er det helt klart historien og personerne der gør den god.

A Knight's tale, en speciel udgave af en ridder film, det er en komedie og
jeg sytens den er ret sjov, musikken (som ikke er fra riddertiden) passer
ret godt til filmen og er nok en medvirkende årsag til at jeg kan lide den.

One night at McCool's, damen der drejer alle mænd om sin lillefinger, den
lever højt på sin komedie og kan kun anbefales hvis du kan tage lidt
afslappet på at der bliver gjort grin med mandfolk.

Chocolat, en dejlig fortælling (drama), om en dame og hendes barn der kommer
til en lille fransk by, og ikke vil følge de lokale regler, gode personer og
en god historie.

Jeg håber at du kan bruge min liste til noget, jeg har taget mine favoritter
fra det sidste halve år.

Fra : HKJ

Dato : 13-01-02 23:22

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> "Casper" <Umatthiesen@tdcadsl.dk> wrote in message

Et lille kig på filmstakken afslørede et par mere (af de lidt ældre):

Shrek, den sjoveste tegnefilm jeg har set sidste år, men de er nok nød til
at finde på et nyt koncept til 2'eren. Det der gør den så sjov er
selvfølgelig karaktererne, men også i meget høj grad alle deres hentydninger
til andre film.

Star Wars, jeg havde egentligt ikke forventet særlig meget af den film, men
blev overrasket, udemærket eventyr, med masser af aktion scener, hvor
pod-race helt klart er den bedste scene i filmen, og jeg hører til en (af de
få?) der ikke får knopper af Jar-Jar.

Fra : Jeppe Buk

Dato : 13-01-02 23:45

HKJ wrote:

> [...]
> (af samme instruktør), den var også god og havde en del lighedspunkter med

Ja, Moulin Rouge er _fremragende_. Er det kun i Vejle den får repremiere
den 18. januar? - ellers er det bestemt en film der er værd at se i biffen
(ja, jeg har den også på DVD - en meget flot udgivelse!).
--
mvh Jeppe
....film, bøger og musik: http://www.kultursnak.dk/

Fra : Jakob Madsen

Dato : 14-01-02 00:09

> Ja, Moulin Rouge er _fremragende_. Er det kun i Vejle den får repremiere
> den 18. januar? - ellers er det bestemt en film der er værd at se i biffen

Fedt, så kan jeg også nå at se den i biffen!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-01-02 15:12

"Jeppe Buk" <jaybe@jaybe_nej_til_spam.dk>
> Ja, Moulin Rouge er _fremragende_. Er det kun i Vejle den får repremiere
> den 18. januar?

Formodentlig ja, men den går da stadig i visse andre biografer,
f.eks. Grand og Palads i København.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-01-02 01:05

On Sun, 13 Jan 2002 23:07:11 +0100, "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>Det jeg kan lide ved de to film er både historien, måden de er fortalt på,
>de MEGET flotte scener (dem er der nogle stykker af i begge film),
>personerne og musikken.

.... samt i øvrigt en bekræftelse af at man alligevel godt kan fortælle
en yderst simpel historie på en fantastisk måde. Det er næsten en af
de ting, jeg er mest imponeret over ved R+J og M.R.: historierne er
utroligt simple - nogle vil måske kalde dem for "tynde" - og man ved
udmærket hvad, de slutter med fra starten af. Alligevel bliver man
bidt, og følger spændt med i et par timer.

I min mening har der været en sjat eksempler på film, hvis historie
måske har retfærdiggjort 30-60 minutters film, men alligevel har varet
i meget længere tid - fx The Score, for at nævne en nyere film (omend
det nok skyldes, at jeg ikke blev fænget af alt det "jazz", filmen
blev fyldt ud med). I Baz Luhrmanns film har vi historier, der kan stå
på et frimærke, men alligevel kan fyldes ordentligt ud.

--
- Peter Brodersen

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-01-02 09:13

The Fast & The Furious kan sagtens ses.

American Pie 2 er ganske morsom.

Rush Hour 2

Star Trek The Motion Picture Director's Edition - Er du til Star Trek er der
ingen vej udenom, jeg har den selv og den kan kun anbefales.

Fra : Wolfgang

Dato : 14-01-02 10:20

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> American Pie 2 er ganske morsom.
>
> Rush Hour 2

Jeg kunne ikke engang sidde etterne igennem, men sådan er vi heldigvis
forskellige

/w

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 14-01-02 15:56

"Wolfgang" <wolfgang@nowhere.nonet> wrote in message

> Jeg kunne ikke engang sidde etterne igennem, men sådan er vi heldigvis
> forskellige

Nu skal man ikke altid dømme en sequel på dens forgænger. Jeg havde absolut
ingen intentioner om at se RH2, da jeg synes 1'eren var elendig (jeg så den
dog færdig) Men for ikke lang tid siden så jeg så toeren, da min kærestes
lillebror er vild med den og Jackie Chan, og den var faktisk ret
underholdende. Meget morsom og meget bedre end den første. Ikke en film jeg
drøner ud og køber på DVD, men helt klar 1½ times god underholdning.

Joakim

Fra : Wolfgang

Dato : 14-01-02 16:03

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message news:a1uri7$rkkhv$1@ID-

> Nu skal man ikke altid dømme en sequel på dens forgænger.

Nej, det har du helt ret i.

> [...]
jeg
> drøner ud og køber på DVD, men helt klar 1½ times god underholdning.

Det var Chris Tucker, jeg ikke kunne klare. Normalt er jeg et fredeligt
menneske, men ham fik jeg sgu' lyst til at slå!

/w

Fra : HKJ

Dato : 13-01-02 22:31

"Casper" <Umatthiesen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad syntes i om filmen Driven??
> er den værd at bruge et par timer på i morgen ?

Håber mit sidste indlæg blev slettet, det var en anden film jeg tænkte på,
nemlig "Fast and Furious".

Men næsten samme historie kan faktisk fortælles om Driven, dårlig historie,
men nogle flotte racerbiler og nogle imponerende ulykker.
I filmen prøver de også at være realistiske (med det holder de ikke alle
steder), f.eks. er flere scener optaget med meget høj fart på en racerbane
(og også ved rigtige løb), enten fra en MEGET hurtig kameravogn eller fra et
minikamera monteret på racerbilen.