Netværk nybegynder hjælp
Fra : Mogens Olsen

Dato : 13-01-02 21:28

Hej.
Jeg prøver lige en gang til.i første indslag blev der sagt "køb en HUB så
virker det",
jo..... det er ikke meget svar til en nybegynder eller er det.......... jeg
har læst at en switch
skulle være bedre, og hurtigere, da den kan håndtere Dublex.
Min opsætning skal se sådan ud:

Jeg har MIN maskine som køre XP med ISDN tilsluttet, der er Zonealarm og
Norton
installeret på maskinen,den er forbundet til en anden maskine via
Realtek RTL 8139 fast Ethernet NIC og et parsnoet kabel som jeg bruger
pt.til en slags lager, den kører ME
Jeg skal have min søns maskine koblet til sådan at han kan bruge min Printer
og min ISDN forbindelse, den kører ME
Hvad skal jeg købe for at få det til at virke, selvfølgelig et netkort til,
hvad ellers HUB, switch, parsnoet eller enkelt kabel, skal der flere netkort
i maskinen
da den ene skal bruge internettet fra den anden maskine eller....,er en
TCP/IP protokol
nok i hver maskine. jeg lyder måske nok lidt dum, men jeg ved ikke rigtig
hvor jeg ellers
skulle hente hjælp.

Venlig hilsen Mogens.
m2olsen@worldonline.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-01-02 22:20

Dvs. således:

Maskine 1: ISDN, printer, Norton AV og Zonealarm.
Maskine 2: Netkort
Maskine 3: Netkort (din søns maskine)

Jeg kan udfra indlægget læse, at du er klar over du skal bruge et
stykke hardware. Det er rigtigt

Den nemmeste (og billigste) løsning er at købe en switch og forbinde
maskinerne til vha. "lige" parsnoede kabler med RJ45 stik og bruge
maskine 1 som server, altså dele Internetforbindelsen.
Ulempen er at maskine 1 _skal_ være tændt, for at de andre kan
bruge Internettet.

Den bedste (og dyreste) løsning er at købe en router (enten med indbygget
hub eller købe en hub ved siden af, sidstnævnte er efter
min viden billigst) og så tilslutte maskinerne denne.
Denne løsning gør, at alle maskinerne kan bruge Internettet, da
routeren sørger for at kalde op og dele forbindelsen.

Jeg håber du har forstået hvad jeg skriver, ellers kan det læses på
denne side www.net-faq.dk

Mvh.
Mikael

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 15-01-02 19:47

For en anden "netværks-nybegynder", er der rigtig mange gode oplysninger at
hente i denne gruppe - jeg mangler bare, og ikke kun her i denne gruppe, at
de der spørger om hjælpen også nogle gange sagde tak for hjælpen, så de der
øser ud af der viden også ser, at andre virkelig bruger den og skønner på
det.

Fra : Mogens Olsen

Dato : 15-01-02 21:53

Hej.
Den sidste bemærkning kunne jeg godt undvære
Jeg takker mange gange for de gode svar, jeg kan åbenbart bare ikke finde ud
af og få
internettet til at virke

Hilsen Mogens
m2olsen@worldonline.dk