Asus A7V Alarm ?
Fra : Allan M

Dato : 13-01-02 21:26

Jeg har et A7V133 m. bios 1009
I dag begyndte der at komme en slags "alarm" fra den. Nærmest som en gammel
udrykningssirene.
Temp på MB er 28'
Temp på CPU er 49'
Det synes jeg er meget normalt. CPU er en Duron 750 Mhz

Jeg kan ikke se nogle indstillinger i bios hvor man kan sætte grænserne for
en evt. alarm.

Det skal nok lige siges at problemet kom efter installering af noget
software hentet fra nettet som var en gang l*rt.
Det lagde en ikon i procceslinjen som hed "I Hate you" uden mulighed for at
fjerne det normalt.
Jeg fjernede det gennem registreringsdatabasen og det skulle være væk nu.
Kan en evt. virus / ondsindet program skade bios eller lignende ?

... Allan

Fra : Aksel

Dato : 14-01-02 22:23

"Allan M" <allan@allanm.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg fjernede det gennem registreringsdatabasen og det skulle være væk nu.
> Kan en evt. virus / ondsindet program skade bios eller lignende ?

Jeg har haft den samme alarm på et A7V133 bundkort, du kan fjerne alarmen
ved at disable fan alarm i BIOS, mange blæsere giver ikke de retursignaler
som bundkortet forventer men fungerer alligevel.
Installer MBM til at overvåge temperaturer og fan, lad være med at
installere ASUS Probe som du sikkert har fået med bundkortet, det program
giver alarmer hele tiden, jeg har set fan mellem 0 og 11000 RPM og CPU
temperatur op til 115 grader C, det er meget selv for en Thunderbird

Hilsen Aksel