Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rengøring af filter
Fra : Thomas Kokholm

Dato : 13-01-02 17:48

Hejsa

Jeg har et polfilter og skylight filter fra B+W. De ser ikke så pæne ud mere
som de har gjort. Hvordan er det smartest at rengøre dem?

Mvh
Thomas Kokholm

Fra : Ketil Johansen

Dato : 13-01-02 20:08

"Thomas Kokholm" <tk@get2net.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har et polfilter og skylight filter fra B+W. De ser ikke så pæne ud
mere
> som de har gjort. Hvordan er det smartest at rengøre dem?

Såpe og varmt vann. Bruk gjerne såpe som er beregnet på vinduer o.l.

mhv

Ketil

Fra : Rune Baess

Dato : 14-01-02 09:57

> Såpe og varmt vann. Bruk gjerne såpe som er beregnet på vinduer o.l.

Hvis du vil skåne coatingen, skal du droppe ideen med sæpe /
opløsningsmidler; nøjes med lidt lunkent vand og polér dem blidt med en blød
bomuldsklud, evt. en microfiberklud til objektiver.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 14-01-02 11:23

> [...]
blød
> bomuldsklud, evt. en microfiberklud til objektiver.

Enig, vand kan dog i særlige genstridige tilfælde, erstattes af Hamas
våd-servietter PRO OPTIC, husk dog at blæse støv væk før brugen af
våd-servietten.

Fra : Thomas Kokholm

Dato : 23-01-02 14:55

Tak for hjælpen.

Vand og microfiberklud fjernede støvet. Fik næsten alle pletterne af med Pro Optic.

Mvh.
Thomas Kokholm