Køler til XP 1500+
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-02 16:40

Jeg er lidt i tvivl om hvilken køler jeg skal montere på en XP 1500+
Den skal sidde i et Antec SX1030 maxitower som har 2 ekstra blæsere.
Den skal overhovedet ikke overclockes. Jeg har tænkt på en Volcano 6Cu
som støjer 31,5dB. hvis den larmer for meget kan jeg bare montere en
12V-7V konverter. Det er nemlig vigtigt atden ikke larmer for meget.
Hvad siger I?

Mvh
Jürgen

Fra : Deaster

Dato : 13-01-02 16:56

<Jürgen> skrev i en meddelelse
> [...]
> som støjer 31,5dB. hvis den larmer for meget kan jeg bare montere en
> 12V-7V konverter. Det er nemlig vigtigt atden ikke larmer for meget.

Jeg siger: Køb en Thermaltake Silen Viking, den kører rigtigt godt, er til
at betale, og siger ikke ret meget.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-02 15:41

On Sun, 13 Jan 2002 16:56:28 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>Jeg siger: Køb en Thermaltake Silen Viking, den kører rigtigt godt, er til
>at betale, og siger ikke ret meget.
**************************

OK. Jeg kan godt se at den køler meget godt samtidig med at den ikke
siger noget, men den vejer jo 350g og det er vist lige på grænsen af
hvad AMD anbefaler. Vil det sige at man bør afmontere den ved
transport af computeren? Kan man ikke bare lægge computeren ned så
køleren "står op"? Den passer vel fint på et Asus A7V-266-e?

Mvh
Jürgen

Fra : L.O.M.

Dato : 13-01-02 17:09

prøv www.tweakup.dk
og læs om den nye thermaltake silent viking
m.merrild

Fra : --* edmundo *--

Dato : 13-01-02 21:26

<Jürgen> skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt i tvivl om hvilken køler jeg skal montere på en XP 1500+

Til den processor vil jeg anbefale en MOLEX 3716500008 som koster 279,- hos
www.shg.dk . Den er bl.a. nem og montere.

Har selv en og den siger bare minus (-:

Edm...

Fra : Anders Bystrup

Dato : 13-01-02 21:56

Man skal være meget påpasseig når man monterer den!
Jeg har selv en og man kan ikke høre den og den køler glimrende.
Jeg har dog taget et lille skår af kernen da jeg installerede den - men
heldigvis ingen skade.
Hvis man bare er påpasselig og tænker sig om under installationen så er den
ikke gal at installere, det er nemmest hvis man monterer den før man sætter
bundkortet i kabinettet.

Anders

Fra : --* edmundo *--

Dato : 14-01-02 21:52

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAMredakula.net> skrev i en meddelelse
> Man skal være meget påpasseig når man monterer den!

Som med alle kølere, men jeg har ikke haft problemer hverken med Molex'en
eller min Crome Orb fra Thermaltake, som efter sigende skulle være vanskelig
at montere.

Enig

Edm...

Fra : Anders Bystrup

Dato : 14-01-02 22:33

påpasseig - måske skulle man gøre noget ved 12-tommelfingersystemet.

Anders