2 ACTION
Fra : Marco Matruglia

Dato : 13-01-02 15:35

Er det muligt at have 2 actions i en form? F.eks. både PHP_SELF og
nysite.php ?

- Marco

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-01-02 15:52

Marco Matruglia <freak88@oncable.dk> wrote:

> Er det muligt at have 2 actions i en form? F.eks. både PHP_SELF og
> nysite.php ?

Nej. Et <form>-element kan kun indeholde en action-parameter. Du kan dog
dynamisk skifte den vha. noget clientside scripting. Du kan også have to
submit-knapper med hver sit navn for derefter at redirecte til den rette
side gennem PHP, alt afhængig af hvilken knap brugeren brugte.

--
Christian Jørgensen / If you need a screwdriver, use the general
http://www.razor.dk / purpose hammer.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 13-01-02 17:47

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

>Du kan dog dynamisk skifte den vha. noget clientside scripting.

Så vidt jeg kan se har www.google.com to submit-knapper (Lucky + normal) til
samme form. Det er jo ret smart!

Hvordan finder man i PHP ud af hvilken af de to der har submittet?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-01-02 18:36

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message
> Så vidt jeg kan se har www.google.com to submit-knapper (Lucky + normal)
til
> samme form. Det er jo ret smart!
>
> Hvordan finder man i PHP ud af hvilken af de to der har submittet?

Kig på koden:

<input type=submit value="Google Search" name=btnG>
<input type=submit value="I'm Feeling Lucky" name=btnI>

Hvis du vælger den første, sættes "btnG" med indholdet "Google Search".
Hvis du vælger den anden, sættes "btnI" med indholdet "I'm Feeling Lucky".
Trykker du bare "enter" eller på anden måde submitter uden knapperne, er
ingen af dem sat.

Det er grundlæggende HTML-viden.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-01-02 20:08

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message

> [...]
> Trykker du bare "enter" eller på anden måde submitter uden knapperne, er

Ups, pinligt så! Jeg har åbenbart en meget uballanceret viden om HTML...

Men tak!

Og også tak til Mads Lie Jensen for metoden med de to forskellige værdier.

Men er det korrekt HTML at have to objekter (submit-knapper) med samme
"name"?

Kan forestille mig at det besværliggør evt. clientside-scripting...

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-01-02 21:12

On Mon, 14 Jan 2002 20:07:54 +0100, "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Og også tak til Mads Lie Jensen for metoden med de to forskellige værdier.
>
>Men er det korrekt HTML at have to objekter (submit-knapper) med samme

Jeg ved det faktisk ikke rigtigt... fik den samme tanke lige inden jeg
sendte indlægget.
Men man kan ikke poste en formular fra to knapper samtidigt... enten
bruges den ene eller også den anden...

>Kan forestille mig at det besværliggør evt. clientside-scripting...

Det må man jo så bare tage højde for

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-01-02 18:42

On Sun, 13 Jan 2002 17:47:23 +0100, "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> wrote:

>Så vidt jeg kan se har www.google.com to submit-knapper (Lucky + normal) til
>samme form. Det er jo ret smart!
>
>Hvordan finder man i PHP ud af hvilken af de to der har submittet?

<input type="submit" name="send" value="det er min lykkedag">
<input type="submit" name="send" value="nej det er ej">

<?php
if ($send == "det er min lykkedag") {
   echo "Godt for dig";
} else if ($send == "nej det er ej") {
   echo "trist";
}

.... eller deromkring.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 13-01-02 16:34

"Marco Matruglia" <freak88@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at have 2 actions i en form? F.eks. både PHP_SELF og
> nysite.php ?

Det har ikke en dyt med PHP at gøre.
FUT: en clientside gruppe

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Marco Matruglia

Dato : 13-01-02 16:59

> Det har ikke en dyt med PHP at gøre.
> FUT: en clientside gruppe
>
> --
> Mvh./Best Regards
> Jonas Delfs, http://delfs.dk

Det er også rigtigt, undskyld.
Det er fordi jeg skal bruge det til en php-form jeg har lavet, så jeg tog
lige fejl af grupperne.

- Marco