Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedjustering
Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-01-02 12:47

For et par timer siden postede jeg nedenstående indlæg i
dk.edb.grafik, men har nu fortrudt at jeg ikke crosspostede hertil, så
her kommer den (jeg har ikke sat FUT):

Jeg har indtil nu for det meste lavet grafik til web og kun scannet
fotos til hjemmebrug (diverse tryksager printet med HP 930c).

Nu har jeg imidlertid bestilt en Epson Perfection 2450 Photo Scanner
og får dermed mulighed for at scanne negativer/positiver i en (for
amatører) høj kvalitet og så skal der frådses

Jeg skal derfor tilegne mig de helt grundlæggende teknikker og
færdigheder for justering og korrigering af digitale fotos og dertil
har jeg brug for nogle URL's der kan sætte mig igang.

I første omgang skal jeg vide noget om de helt basale begreber som
gamma, lys/kontrast, farveballance o.s.v., men da jeg er kvik til at
lære, må I meget gerne henvise til mere avancerede sider med det
samme.

Behovet vil stadig være avanceret amatørbrug (blækspruttetryksager,
web, m.m.), men salg af billeder kan også komme på tale, så
kvalitetskrav med henblik på salg til brug for offset-tryk, er måske
også relevant.

Jeg har PhotoShop 6.01 DK til PC under Win 98 SE, men skifter snart
til Win XP Pro.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-01-02 14:14

Kurt Hansen wrote:

> Jeg skal derfor tilegne mig de helt grundlæggende teknikker og
> færdigheder for justering og korrigering af digitale fotos og dertil
> har jeg brug for nogle URL's der kan sætte mig igang.

Der findes ikke så meget om emnet på www, men prøv at tage kik på dette

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-01-02 14:46

On Sun, 13 Jan 2002 14:14:17 +0100, Niels Ebbesen wrote:

> [...]

Fedt, der fandt jeg et link til http://www.netskole.dk/, hvor man kan
få et gratis[*] 8 ugers netkursus (75 lektioner) i digital
billed-behandling med Photoshop )

[*] Materialeudgifter 150 kr.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : LT

Dato : 13-01-02 14:59

Søg på google photoshop +tutorials , der får du et hav af addresser

mvh
LT