Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Samsung Digital Kamera
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 13-01-02 11:38

Hej!
Er Samsung Digimax 200AF et rigtigt godt køb?

2.1 mega pixels
2 x digital zoom
usb
mulighed for optagelse af videosekvenser
autofocus, macro 20-60 cm
automatisk hvidbalance og manuel
selvudløser, blitz med forskellige funktioner samt rødøje reduktion
leveres med 8 mb compact flash kort + software og batterier +
kabler.

Pris: 1999,-

--

M.V.H.
Kim Jeppesen

Fra : LT

Dato : 13-01-02 15:26

Hej Kim

> 2.1 mega pixels

Ok til max udprint A4

> 2 x digital zoom

Personligt synes jeg ikke digitalt zoom er godt , det bliver ofte for
pixeleret ,det er bedre når der er optisk

> usb

Rigtigt godt , hurtigt download af billederne fra kameraet

> mulighed for optagelse af videosekvenser

Videosekvenserne skal du ikke forvente for meget af , ikke værd at se på
(min mening)

> autofocus, macro 20-60 cm

Det er ok

> automatisk hvidbalance og manuel

Hvormange manuelle har du til rådighed

> selvudløser, blitz med forskellige funktioner samt rødøje reduktion
> leveres med 8 mb compact flash kort + software og batterier +
> kabler.

Kortet er lige i underkanten , du kan nok ikke have mere end 1-2 billeder i
den bedste kvalitet ,kabler følger normalt med til alle . Nu ved jeg ikke
helt hvad du skal bruge kameraet til , men med dit kendskab til foto tror
jeg hurtigt du vil mangle/savne nogle muligheder. Kan du indstille det
manuelt med blænde og tid ? Jeg tror også du vil savne at kunne zoome

> Pris: 1999,-

Jeg kender ikke lige specielt dette kamera , men jeg tror det er en god
pris , jeg har ikke umiddelbart kunnet finde andre kameraer til den pris ,
med den opløsning . Et godt sted at checke priser er www.edbpriser.dk , der
er ingen priser på Samsung , men på en masse andre .

håber at have været til lidt hjælp

mvh
Lasse

Fra : "o=|:::>BuFFer

Dato : 14-01-02 20:39

Kameraet er i Bilka avisen side 14....

det vækkede også min interresse...

hva.. !!??? 1-2 billeder på det kun ???? vil du uddybe det ?... hvad skal
man så købe ? (min antal MB ?)

..... Taget fra bilka.dk ->

[
Samsung digital kamera
Model Digimax 200AF med 2,1 megapixels, 2 x digital zoom, USB, mulighed for
optagelse af videosekvenser, autofokus, macro-funktion 20-60cm, automatisk
og manuel hvidbalance, selvudløser, blitz med forskellige funktioner samt
rødøje-reduktion. Leveres med8 MB CF-kort, batterier, software og diverse
kabler.

kr. 1999,00
]

/BuFFer

Fra : emj

Dato : 14-01-02 22:03

o=|:::>BuFFer<:::|=o skrev i
<3c43340c$0$62851$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>hva.. !!??? 1-2 billeder på det kun ???? vil du uddybe det ?.

Det vil jeg godt. Jeg tvivler nemlig på, at apparatet overhovedet kan
tage *.tif billeder, men hvis det kan, kan der ikke være mere end 1-2
på 8 MB Ram

Jeg tror, at omtalte camera kun kan optage *.jpg billeder, hvilket
også er godt nok til almindelig skærmbrug.

Hilsen emj

-- www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Fra : "o=|:::>BuFFer

Dato : 14-01-02 22:38

Jeg ved ik hvor du har det med *.tif filerne fra... men lad nu dét ligge...

Så ville jeg gerne høre... er 2.000 kr rimeligt for det kamera ?...
Jeg skal fx kun bruge billederne på skærmen (ik printe dem, eller ligne)

Der er vel ik noget der dirkte taler imod at købe det kamera ? (ud over det
er i Bilka *G*)

hvor mange billeder kan der mon ligge på det 8 mb kort ? (hvis vi nu siger
det er jpg)

/BuFFer

Fra : emj

Dato : 14-01-02 23:25

o=|:::>BuFFer<:::|=o skrev i
<3c434fe3$0$223$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg ved ik hvor du har det med *.tif filerne fra... men lad nu dét ligge...

Det har jeg fra min viden og filformater og min viden om, at de fylder
ca. 4.500 kb stykket. Det var derfor, du fik oplyst, at der kun kunne
være 1-2 billeder på er 8 Ram kort

>Så ville jeg gerne høre... er 2.000 kr rimeligt for det kamera ?...
>Jeg skal fx kun bruge billederne på skærmen (ik printe dem, eller ligne)

Svært at vide. Det er jo et totalt ukendt produkt. Jeg vil selv
hverken eje eller have det.

>Der er vel ik noget der dirkte taler imod at købe det kamera ? (ud over det
>er i Bilka *G*)

Det er et lidt for billigt køb, som hurtigt vil vise sig ikke at
opfylde dine krav og behov. Jeg synes de 2000 kr er stort set spildt
og vil da hellere se dig købe f.eks. Canon PowerShot A10 til 3000 kr.

>hvor mange billeder kan der mon ligge på det 8 mb kort ? (hvis vi nu siger
>det er jpg)

16 stk.
Hvis der er flere indstillinger, så du kan tage 640x480 så kan der
være 32 stk eller måske 82 stk, det er helt umuligt at vide, hvilke
kompressioner, der kan vælges imellem.

Fra : Henrik

Dato : 14-01-02 23:33

Jeg har et hp med 2 megapixel som gemmer i jpg der fylder de mellem ca 300kb
og en mega alt efter hvor mange detaljer. men et 64 megabyte kort koster
under 400 så det er hurtigt løst så man ikke lige løber tør for plads med
det samme.

Henrik

Fra : Martin Buhelt

Dato : 14-01-02 23:37

> [...]
>
> Så ville jeg gerne høre... er 2.000 kr rimeligt for det kamera ?...
> Jeg skal fx kun bruge billederne på skærmen (ik printe dem, eller ligne)

Jeg kender heller ikke det omtalte kamera, men i øjeblikket har Merlin
tilbud på Olympus Camedia C-1 til 1.787,-. Det er godt nok kun 1.3
megapixel, men min erfaring er, at det tager nogle rigtigt pæne fotos. Så
vidt jeg kan konstatere, skal man passe på med kun at fokusere på
megapixels - optik, komprimeringsalgoritmer m.v. har ret stor betydning. Og
det ser ud til, at de forskellige fabrikanter har forskellig opfattelse af
hvad der er pæne farver.

I hvert fald vil jeg opfordre til at du prøver at sammenligne fotos fra
forskellige kamerarer før end du træffer dit valg.

> Der er vel ik noget der dirkte taler imod at købe det kamera ? (ud over
det
> er i Bilka *G*)

Bilka kan såmænd være et udmærket sted at købe ind, sålænge man ved hvad man
vil have. Med lidt snilde (forsigtig udpakning), er det formentlig også
muligt at levere kameraret tilbage, hvis det viser sig at det ikke lige er
sagen!

> hvor mange billeder kan der mon ligge på det 8 mb kort ? (hvis vi nu siger
> det er jpg)

Det kommer an på komprimering. Jeg vil gætte på at billeder i medium
kvalitet vil fylde ca. 400 kb stykket - og så er der plads til 20 styks. Til
skærmbrug vil det formentlig være OK.

/Martin