Die-sæt og hvilke?
Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 13-01-02 11:17

Har endelig fået anskaffet mig et Lee-annivesary- lade sæt over nettet. Der
fulgte naturligvis ikke Diesæt med og spørgsmålet er:

Hvilke die sæt skal jeg købe?

Skal man bruge flere forskellige diesæt eller kan en enkelt gøre det?

Det skal selvfølgelig være i den pågældende kaliber man ønsker at lade til!

mvh.

Lars

Fra : Martin Nielsen

Dato : 13-01-02 17:25

"Lars Beck Jensen" <heeman72@hotmail.com> wrote in message

> Hvilke die sæt skal jeg købe?
>
> Skal man bruge flere forskellige diesæt eller kan en enkelt gøre det?

Køb en standard kuleisætningsmatrice samt en X die fra RCBS så behøver du
kun at længde kalibrere første gang samt efter op til 32 afskydninger (US
test) mon ikke de fleste hylstre er færdige på det tidspunkt.

Denne X die er i stand til at "længde kalibrere"

Læs evt. test i Jæger nr.2 / 99 side 75

Hilsen

Martin nielsen

Fra : Andy P.

Dato : 13-01-02 17:26

Personligt foretrækker jeg RCBS Carbide, der ved kan du begrænse "smøreriet"
ganske betydeligt. Et sæt Dies indeholder alle tre værktøjer som er påkrævet
for, at kunne genlade en given kaliber.
Hilsen
Andy

Fra : Andy P.

Dato : 13-01-02 18:05

Nu frem går det jo ikke af din forespørgsel om det er den ene eller anden
type hylster du skal genlade, men
jeg burde nok have nævnt at RCBS Carbide tungstens diesæt kun findes til
"straitwall" hylstre og ikke til "bottleneck" hylstre.
Der kræves heller ikke 3 værktøjer til bottleneck hylstre, kun to.
Andy