Zonealarmpro netværk hjælp
Fra : Nielsen

Dato : 13-01-02 10:30

Jeg har lige fåede en adsl router far orange, den er tilkoblet igennem en
swiths i port 8, jeg har 2 pcer på netværk
igennem port 1 -2. Jeg har fåede det til at køre, sådan at jeg kan koble op
på nettet på begge maskiner samtidigt.
Firewall fandt selv new netværk med den ip adr, som jeg køre med i gateway
fra udbyder, jeg har selv været inde
at tilføje ip adr. på andre computer i opsætningen i zonealarm. jeg kan nu
også få kontakt med pcerne imellem.
Efter ca en dag kommer den ene maskine op med en besked at der er fundet ny
netværk med ipadresse 192.0.0.0
om jeg siger nej eller ja er lige fedt, ip adr. for netværk bliver omdøbt i
ZA. Nu kan jeg ikke få kontakt med den
anden PC. den har jo det oprindelig ipadresse i new netværk. Jeg kan heler
ikke omdøbe den i ZA eller tilføje nyt.
Jeg kan stadig komme på nettet på begge maskiner, men lokalt netværk er
brudt.
Håber at der er et kvik hoved der ude der kan hjælpe mig. Ind tilvidere har
jeg brugt gendannelse 3-4 gange.

Mvh Ole

Fra : CRH

Dato : 13-01-02 12:05

> [...]
> brudt.
> Håber at der er et kvik hoved der ude der kan hjælpe mig. Ind tilvidere

Zone Alarm - ind i SECURITY - ADVANCED
Der skal være et netværkskort eller IP adresser eller begge
der skal sættes en vinge/flueben

Hilsen Carsten