Billeder
Fra : Jette Nyvang Larsen

Dato : 13-01-02 01:48

Hej
Jeg har slettet alle de gamle billeder på fotosiden i min hjemmeside.
Derefter har jeg sat nye billeder ind - nøjagtigt som jeg plejer, og lavet
dem til små, og jeg har tjekket at billederne ligger i Image- mappen.
Men når jeg har uploaded siden, så kan man kun se en ramme og et rødt
kryds.... nu har jeg lavet det om 5 gange med samme resultat. Hvad har jeg
gjort galt - hjælp søges...
Hilsen Jette

Fra : Dyl

Dato : 13-01-02 01:58

Send link til siden - meget nemmere at kigge

Fra : ha

Dato : 13-01-02 10:36

> Men når jeg har uploaded siden, så kan man kun se en ramme og et rødt
> kryds.... nu har jeg lavet det om 5 gange med samme resultat. Hvad har jeg
> gjort galt - hjælp søges...

Prøv at højreklikke op "rammen" og se stien til
billedet. Hvis jeg ikke tager meget fejl, henviser
stien til billederne på din harddisk.
Altså, stien skal rettes.
Og som Dyl skriver, en url vil gøre underværker.

mvh
ha

Fra : Jette Nyvang Larsen

Dato : 13-01-02 22:11

Hej
Tak for at nogen vil hjælpe mig. Adressen er http:\www.znap.to/nyma
Hilsen Jette

Fra : Gevaldi

Dato : 13-01-02 23:05

"Jette Nyvang Larsen" <nyma@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c41f7b3$0$5478$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
> Tak for at nogen vil hjælpe mig. Adressen er http:\www.znap.to/nyma

Nej, adressen er:

http://www.znap.to/nyma/

Der er ikke backslash i, men to gange slash

/Gevaldi

Fra : ha

Dato : 14-01-02 10:50

Billederne ligger ikke på den adresse du
opgiver.
I din "images" mappe findes der ingen
fotos med betegnelsen Alle 7.jpg o.s.v.
Iøvrigt bør der aldrig være mellemrum i
et filnavn som der er i Alle *tomt* 7.jpg

Din ? imagemappe har følgende adresse
http://members.tripod.co.uk/nyma/images/
så kan du selv kontrollere hvad der er deri.

mvh
ha

Fra : Rita

Dato : 14-01-02 18:40

"Jette Nyvang Larsen" skrev i en meddelelse
> - hjælp søges...

Hej Jette
Jeg har aldrig selv brugt mappen 'images' til at ligge billeder i.
Jeg har altid lagt billederne i samme mappe, som siden de skal
sættes ind på.
Åben siden i Frontpage og fjern alle billederne fra siden.
Luk Frontpage!
Overfør de store billeder (ikke miniaturerne, der hedder 'small' til sidst,
dem kan du godt slette) fra mappen 'images' til samme mappe, som siden
de skal sættes ind på ligger i.
Åben siden i Frontpage og klik på: Indsæt / Billede fra fil. Klik dig frem
til mappen som siden ligger i og tag billederne fra denne mappe.
Upload siden og upload billederne som ligger i samme mappe som siden.
Held og lykke med det, det skal nok lykkedes!
M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 14-01-02 21:00

"Rita" <postkassendk@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:3c4317ab$0$62855$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg har aldrig selv brugt mappen 'images' til at ligge billeder i.
> Jeg har altid lagt billederne i samme mappe, som siden de skal
> sættes ind på.

Det er nu en god skik at skille image filer og
html filer, af den simple grund at man har større
overblik.

/Gevaldi

Fra : Rita

Dato : 14-01-02 21:30

"Gevaldi" skrev i en
> Det er nu en god skik at skille image filer og
> html filer, af den simple grund at man har større
> overblik.

Hej Gevaldi
For mit eget vedkommende holder jeg orden ved at
hver side har sin egen mappe. Det giver mig et større
overblik, da jeg har rigtig mange sider med billeder på.
Jeg ville ikke bryde mig om, at have alle disse billeder
liggende sammen i mappen 'images'.
----
M.v.h. Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-01-02 23:31

> [...]
> overblik, da jeg har rigtig mange sider med billeder på.
> Jeg ville ikke bryde mig om, at have alle disse billeder

Hej Rita

Der er ikke nogen "rigtig" og "forkert" måde at gøre tingene på - FP
foreslår bare Image-mappen som udgangspunkt, da det jo trods alt er det mest
naturlige sted at lede efter billeder (når den nu er der...).
For mit eget vedkommende ville det fx være en rigtig dårlig idé at have
billeder til at ligge sammen med html-siderne, for jeg har mine sider på
både dansk og engelsk, mens billederne jo kun behøves i én version - altså,
de ligger i Image-mappen, som jeg så har delt op i undermapper for bedre at
kunne holde orden i tingene.
Så det kan godt være, at din metode virker for dig - min metode virker for
mig, og for abdre virker noget helt tredje.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 14-01-02 23:45

Hej igen Rita

Har lige luret lidt på din side, og ville bare lige sige, at på de sider,
hvor du har sat en quick-menu i nederste højre hjørne (fx siderne Opskrifter
og Fotos), der går det helt "amok" i min browser (IE 6.0) - rullegardinet og
menuen hopper lystigt, hvilket er meget forstyrrende...!

Mvh. Camilla

Fra : Rita

Dato : 15-01-02 11:09

"Camilla Scharff" skrev:
> går det helt "amok" i min browser (IE 6.0) - rullegardinet og
> menuen hopper lystigt, hvilket er meget forstyrrende...!

Hej Camilla
Tusind tak for den oplysning! Det er helt nyt for mig, at siderne
med søgefunktionen opfører sig sådan i nogle browserversioner.
Jeg har selv IE 5.5 og der har siderne opført sig normalt. Jeg har
netop slettet søgefunktionen på alle foto og opskriftssider.
Med venlig hilsen Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Jette Nyvang Larsen

Dato : 15-01-02 01:30

Hej igen
Nu er problemet løst, og man kan se mine billeder.
Tak for hjælpen til alle.