Metatags ?
Fra : Allan M

Dato : 12-01-02 22:42

Når nu i laver jeres site har i så metatags på alle underliggende html filer
?
Bør man det ? Det har vel kun betydning for søgemaskiner ?

... Allan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-01-02 22:52

Allan M skrev:

> Når nu i laver jeres site har i så metatags på alle underliggende html
> filer ?

Næ.

> Bør man det ?

Næ.

Metatags mister mere og mere deres betydning. Læs i øvrigt
http://eisenstein.dk/netsummary/artikel01_metatags.php

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Stefan Juhl Mogensen

Dato : 13-01-02 12:47

Jeg vil sige at du absolut bør have meta-tags på alle sider da det giver en
bedre placering i søgemaskinerne, men meta-tags gør det ikke alene. Der er
mange andre ting der skal tages højde for. F.eks. de første ord på
hjemmesiden, at have den rigtige tekst på siderne osv.

Stefan Juhl Mogensen
stefan@cyberinet.com
http://cyberinet.com - Webmaster resurser

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 13-01-02 13:22

> Metatags mister mere og mere deres betydning. Læs i øvrigt
> http://eisenstein.dk/netsummary/artikel01_metatags.php

-----
Davs NG!

Det er en MEGET interessant artikel - tak for linket!

Det glæder mig, at "robotterne" mere og mere går over til at kigge på, hvor
mange der linker til ens site, istedet for at man én gang for alle opretter
metatags og tror at den hellige grav er velforvaret.

Det giver de bedste link til "kunderne/dem der søger" og den mest fair
fordeling af søgeresultatet.

Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 13-01-02 21:44

D. Sat, 12 Jan 2002 22:41:42 +0100 syntes "Allan M" <allan@allanm.dk> at
dk.edb.internet.webdesign.html skulle vide at
<e4208.13544$aS.1868310@news010.worldonline.dk>.

>Når nu i laver jeres site har i så metatags på alle underliggende html filer?

Ja - der er stadig nogle søgemaskiner der bruger dem.

>Bør man det?

Det er ikke strengt nødvendigt, og mange søgemaskiner har droppet dem,
fordi de ikke nødvendigvis giver et objektivt billede af siden. De fylder
jo også i HTML'en, hvis man ikke får noget reelt ud af dem.

Hvis dine sider er dynamiske, kunne du evt. tjekke browseren, og kun sende
dem til besøgende der ikke bruger MSIE, Netscape, Mozilla, Opera eller
Konquror - så vil de fleste almindelige besøgende ikke blive 'generet' af
dem.

>Det har vel kun betydning for søgemaskiner ?

Det komme an på hvilke man bruger. Der er et metatag man kan bruge til at
få siden til at gå videre til en anden side efte rn sek. (el. genindlæse
sig selv), der er ét der er meget brugt til at angive at sidens indhold er
for voksne (så programmer som NetNanny kan blokere siderne), og dengang MS
havde planer om at indbygge deres reklamelinks i MSIE, havde de også lavet
et meta-tag der skulle forhindre dette.

Jeg redigerer nogle kategorier i Open Directory
(dmoz.org/World/Dansk/Edb/Internet mf.), og når jeg tilmelder en helt ny
side her, henter den selv siden, og hvis der er metatags foreslår den den
beskrivelse man har givet dér. Det er utrolig dejligt når folk har lavet
sådan én, og det forøger også chancen meget for at man får fremhævet de
ting man ønsker. Det betyder så også, at man skal give en kort, objektiv
beskrivelse af sidens indhold i sine metatags.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.