Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon service spørgsmål
Fra : Jesper

Dato : 12-01-02 20:24

Jeg har et Nikonos V undervandskamera - som jeg er meget glad for. Nu ser
jeg til min store skræk at Nikon nedlægger produktionen af dette kamera.
Betyder det at om få år er det ikke til at få serviceret et sådan kamera
mere? (Evt. pga. manglende reservedele - især o-ringe er jo vigtige når det
skal med "under")

Er der andre der har erfaringer med service af andre udgåede Nikon kameraer
(land kameraer) - er det stadigt muligt efter flere år?

mvh
Jesper

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-01-02 15:10

"Jesper" skrev...
> [...]
> Betyder det at om få år er det ikke til at få serviceret et sådan kamera
> mere? (Evt. pga. manglende reservedele - især o-ringe er jo vigtige når

De "fleste" japanske producenter har en regel om at kunne levere
reservedel 10 år efter modellens sidste produktionsdato.
Nu er O-ringe jo en fersk-vare og måske er situationen
så en anden?
Man har i en del år i den grafiske branche haft noget
"rubber cleaner and restorer" som bl.a tilførte gummivalser
noget af den forsvundne elasticitet. Måske der findes noget
tilsvarende der kan bruges på O-ringe?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Langgaard

Dato : 13-01-02 22:27

Hej

Efter hvad jeg ved er alle mål på o-ringe standart, der er en diameter og en
tykkelse, så prøv og mål, og gå så på jagt.
Når du finder dem kan du nok få 100 for det Nikon tager for en !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-