Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompakt digitalkamera
Fra : Erik Olsen

Dato : 12-01-02 19:39

Jeg skal ud og investere i et kompakt digitalkamera. Er der nogen der kan give
mig svar på nogle af følgende spørgsmål:

1. Hvilket kamera er det bedste valg Canon IXUS V / Konica Digital Revio
KD-300Z ?

2. Er der store forskel på 2.1 og 3.3 Mio. pixels på papirprint ?

3. Findes der evt. andre meget kompakte digitalkameraer ?

4. Hvor køber man til den bedste pris ?

5. Er der nogen der har erfaringer med Fotoversand24.de ?

6. Hvordan er det med momsen, hvis man køber via. postordre i Tyskland ?

Mvh.
Erik

Fra : Niels Svendsen

Dato : 12-01-02 21:44

Prøv at kikke på det splitternye Minolta X, det ser lovende og kompakt ud.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 13-01-02 07:51

On Sat, 12 Jan 2002 21:44:27 +0100, "Niels Svendsen"
<niels.svendsen@mail.dk> wrote:

>Prøv at kikke på det splitternye Minolta X, det ser lovende og kompakt ud.

Der er lige to ting ved det:

1. det er ikke på markedet endnu - der tales om 6. feb. i Japan, så
det vil tage lidt længere tid.
2. Anmeldelsen på www.dpreview.com giver det ret dårlige karakterer
m.h.t. billedkvaliteten. Der er tendens til ghosting og slør i
billederne. Det skal så siges, at den anmeldelse er baseret på en
tidlig model, det kan tænkes, at den endelige model er bedre. DPReview
er det sted, hvor de virkelig tester den slags, så prøv at kigge på
deres anmeldelser før evt. køb. De lægger ikke fingrene imellem, når
de anmelder.

/Kristoffer

Fra : Niels Svendsen

Dato : 13-01-02 12:50

Har lige set Minolta X til salg her http://www.cyberphoto.se/ så er det jo
nok til salg flere steder? Der er prøvefotos 1.st look hos Steve
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/dimagex_samples.html
Så kan man jo selv se, hvilken forskel der er fra andre cams i samme
opløsning.
Endelig kommer der hurtigt en rigtig gennemgang af X på flere sites.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 13-01-02 19:16

> [...]
> er det sted, hvor de virkelig tester den slags, så prøv at kigge på
> deres anmeldelser før evt. køb. De lægger ikke fingrene imellem, når

Hvad er det så præcist du syntes ser lovende ud ????

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 14-01-02 14:12

On Sun, 13 Jan 2002 19:15:30 +0100, "Jan Lauenborg"
<jan.lauenborg@mail.dk> wrote:

>Hvad er det så præcist du syntes ser lovende ud ????
Spørg den oprindelige poster. Det ville være en idé, om du beholdt
oplysningen om den første linies forfatter. Min post starter med "Der
er lige to ting ved det:". Den linie med "Prøv at kigge på[..]" er
skrevet af Niels Svendsen, hvilket også tydeligt fremgik af mit
indlæg.

/Kristoffer

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 15-01-02 17:02

> [...]
> er lige to ting ved det:". Den linie med "Prøv at kigge på[..]" er
> skrevet af Niels Svendsen, hvilket også tydeligt fremgik af mit

NÅ Ja men så er det vel også ham jeg spørger, eller du syntes måske også jeg
skal foretage en søgning for at finde hans oprindelige post ??, godt og
grundigt væk fra sammenhængen ??

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 15-01-02 17:00

On Tue, 15 Jan 2002 17:02:25 +0100, "Jan Lauenborg"
<jan.lauenborg@mail.dk> wrote:

>NÅ Ja men så er det vel også ham jeg spørger, eller du syntes måske også jeg
>skal foretage en søgning for at finde hans oprindelige post ??, godt og
>grundigt væk fra sammenhængen ??

Nej, jeg synes bare, at du skulle have beholdt henvisningen i stedet
for at snippe den. Du kunne have snippet min del af posten istedet, så
der kun havde stået Niels Svendsen og hans indlæg. Jeg synes generelt
ikke, at det er nogen god idé at snippe de _relevante_ dele. Og i
øvrigt har du gjort det igen.

/Kristoffer

Fra : Niels Svendsen

Dato : 13-01-02 21:37

Prøvede at sende til gruppen før i dag, så hvis dette er i 2 ex. er det en
fejl.
Minolta x blev rakket lidt ned, men prøv selv at se på de første prøvefotos
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/dimagex.html og bedøm så selv
overfor andre 2 mb cameraer.
Har set Minolta x til salg her http://www.cyberphoto.se/ så det findes altså
til salg nu.
MVH

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 14-01-02 14:16

On Sun, 13 Jan 2002 21:37:21 +0100, "Niels Svendsen"
> [...]

>fejl.
>Minolta x blev rakket lidt ned, men prøv selv at se på de første prøvefotos

Og levering hvornår? I marts? Der er en tendens til, at priserne
dukker op hos forhandlerne lang tid før de faktisk kan levere- faktisk
så snart de får priserne fra importøren. Når du så bestiller det, får
du at vide, at det ikke er på lager endnu, men du får det så snart det
kommer. Når Japan - det primære marked for Minolta - først får det d.
6. februar, kan man normalt forvente en senere levering (ofte en del
senere, specielt hvis det er et populært produkt) i Europa.

/Kristoffer

Fra : Niels Svendsen

Dato : 15-01-02 22:53

Jeg synes det har udviklet sig til at være en lidt af en perfid gruppe.
Man starter med at give sin mening videre til den der spørger (meningen med
gruppen)? Derefter går det videre, fra andre personer, på, om man mener det
jeg henviser til, nu også er godt nok osv. osv.
Jeg troede og tror stadig en gruppe som denne er for at udveksle ideer og
erfaringer. Og først og fremmest sørge for, at dem der spørger får svar
(helst relevante).
Mit første svar på et indlæg gik kun ud på, at der var kommet et nyt cam i
den størrelse (2Mb) der blev spurgt til.Og at jeg syntes det lød
interessant.
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.