Mine kribensis har fået unger... igen!
Fra : Christian Gundersen

Dato : 12-01-02 18:26

Jeg har et kribensis par, der gået i 63 L. helt for sig selv. Der er lidt
planter og nogle store sten, og de synes at trives godt. De får med jævne
mellem unger, og vogter også godt over dem, vel og mærket skiftevis. På et
tidspunkt havde jeg også et par kobber maller i akvariet, men dem fik de
dræbt ved konstant at jagte dem!

Mit problem er, at hver gang de får unger, forsvinder de lidt efter lidt.
Jeg ved ikke helt om de går til i forbindelse med lyset bliver slukket,
eller om det er forældrene der mister interessen og æder dem ?!

Det er ikke pumpen, der tager dem, for det er en meget lille og gammel eheim
pumpe, hvor man kan regulere styrken. Jeg har derfor sat den til meget lav.

Skal jeg prøve at ta' forældrene fra ?? I givet fald hvornår, eller skal jeg
fange ungerne og sætte dem i en fødeboks ?? hvornår og hvad skal du ha' at
spise ??? Jeg går ud fra, at de pt bare lever af skidt i akvariet....

Med venlig hilsen

Christian Gundersen

Fra : Basse

Dato : 13-01-02 23:24

For mig kunne det lyde som om, at dine kribensis-unger dør af sult. Godt nok
passer forældrefiskene på dem, men de kan altså ikke fodre dem.

Mine kribensis-unger klarede sig fint på tørfoder, der var knust til pulver.
Du må tænke på, at de små unger ikke kan spise de store flager foder og de
kan ikke leve af skidt i akvariet.

Det skulle ikke være nødvendigt at tage ungerne fra forældrene.
Kribensis-chikliderne dyrker yngelpleje og burde derfor ikke spise ungerne -
det har jeg i hvert fald aldrig oplevet.

Med venlig hilsen

Rebekka

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 14-01-02 09:32

Hej Christian

Jeg har fodret mine kribensis unger med "JBL Novo TOM" Det er et
opmadningsfoder, nærmest pulver. Det vokser de hurtigt på. Jeg gav 62,50 kr.
for en bøtte med 100ml. I den bøtte er der til mange kuld unger. De skal kun
have til de er så store, at de kan spise alm. foder. Prøv dig frem !

Venligst

Jan Larsen