Top-pop-quiz nr. 2
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-01-02 17:51

Foranlediget af dyb skuffelse over ikke at kunne gætte nogen af spørgsmålene
i den anden pop-quiz, synes jeg lige vi skal snuppe en alternativ quiz her.
Reglerne er som i den anden quiz. Hvis nogen er interesserede skal de sætte
gruppe (skråstreg) sanger på følgende engelsksprogede slagere, som alle har
været på de engelsksprogede salgslister.
Dem som er rigtig dygtige nævner også hvilke gruppe (skråstreg) sanger
som har indspillet de 5 øverste melodier på dansk. Vi kan jo sige at den som
først har svar på spørgsmålene får æren af at kunne kalde sig musik-expert.

(Og Christian, din sjove fyr, det er altså ikke en dansktopquiz)

POP QUIZ NR. 2

DingAdong
Paloma blanca
Chirpi chirpi chip chip
Missisippi
Funny funny

In he summernight
Tiger feet
My coo ca choo
Sun of my father
The wild one

Fra : Lars B.

Dato : 12-01-02 19:21

In article <3c406981$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
halldorsson@post.tele.dk says...
> [...]
> først har svar på spørgsmålene får æren af at kunne kalde sig musik-expert.
>
> (Og Christian, din sjove fyr, det er altså ikke en dansktopquiz)

Svenne & Lotta

> Paloma blanca
George baker Selection

> Chirpi chirpi chip chip
Middle of the road

> Missisippi
Pussy Cat

> Funny funny
Sweet

> In he summernight
Harpo (in the zum-zum-zummernight)

> Tiger feet
Mud
> My coo ca choo
Alvin Stardust

> Sun of my father
Chicory Tip

> The wild one
Suzi Quatro ?

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-01-02 21:06

Lars B. <lbe@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.16aa9d134b48278f9897d9@news.inet.tele.dk...
> In article <3c406981$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
_____________________________________

Hej quizdeltager
Quizzen er nu slut quizmasteren kan meddele at du har gjort en stor indsats,
men desværre faldet i en på forhånd udlagt fælde med et af svarene. Lad os
starte fra øhhhh starten, hmm...ja.

DingAdong (Her siger du Svenne og Lotta. Det er ikke korrekt. Muligvis har
de senere lavet den i kopi, men den blev lanceret til Melodi Grand Prix 1975
med Teach In, som det Hollandske bidrag. Birthe Kjær lancerede den på dansk.

Paloma Blanca (Korrekt) Bjørn Tidmand lancerede den på dansk. Senere indsang
Rock Nalle den, og det er ingen vits. Den blanding var rædselsfuld. Han er
rock`n`roll-sanger.

Missisippi (Korrekt) Alis og Rita lancerede den på dansk

Chirpi Chirpi Chip Chip (Korrekt) Katy Bødtker lancerede den på dansk

Funny Funny (Korrekt) Klaus Og Servants lancerede den på dansk

In The Summernight (Haha, beklager meget - Det var en lille fælde - Harpo`s
melodi hedder ikke det som jeg skrev. Den hedder rigtigt nok det som du
skrev. Nej ser du In The Summernight er ligesom DingAdong med Teach In - Den
gruppe er du desværre ikke så skrap til)

Tiger Feet (Korrekt)

My cocacho (Korrekt)

Sun Of My Father (Korrekt)

The Wild One (Korrekt)

__________________________

Men quizmasteren får helt helt klart dårlig samvittighed over at have udlagt
en fælde på den luskede måde, for du er et musik-geni. Der var 8 rigtige og
hvis quizmasteren ikke havde været så lusket havde du vundet.
Men nogen ekstrapræmie blev det dog ikke til da du ikke kunne de danske
oversættelser.

Tillykke med titlen

Fra : Lars B.

Dato : 13-01-02 12:16

In article <3c409705$0$5450$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]
> hvis quizmasteren ikke havde været så lusket havde du vundet.
> Men nogen ekstrapræmie blev det dog ikke til da du ikke kunne de danske

Æv, havde ellers set frem til at vinde Kandis' samlede værker æv æv æv æv

Fra : Betin@

Dato : 12-01-02 21:04

halldorsson@post.tele.dk skrev...
> POP QUIZ NR. 2