problem med skrivning til fil
Fra : Jette

Dato : 12-01-02 16:20

Jeg kan uden problemer oprette en ny fil og skrive til den.:

if ($file = fopen(ftp://user:passw@ftp.mitdomaene.dk/test.txt,"w")) {
$content = "1, 2, 3 testing";
fputs($file,$content);
fclose($file);
}

.... men når jeg åbner den samme fil igen og vil erstatte indholdet, sker
følgende:

Warning: File already exists in
/usr/home/users/jni/public_html/kat/testretfil.php on line 9
Warning: fopen("ftp://...@ftp.server.dk/test.txt","w") - File exists in
/usr/home/users/jni/public_html/kat/testretfil.php on line 9

Jeg ved godt at jeg ikke kan bruge fopen() med skriveadgang på en remote
host. Men jeg sidder på samme domæne som ftp-serveren, og det
brugernavn/password jeg angiver, har både
læse/slette/rette/omdøbe -rettigheder.

Hvad gør I andre når I skal rette en eksisterende fil?

Mvh. Jette

Fra : Christian Joergensen

Dato : 12-01-02 16:28

Jette <jette-nielsen@get2net.dk> wrote:

> Jeg ved godt at jeg ikke kan bruge fopen() med skriveadgang på en remote
> host. Men jeg sidder på samme domæne som ftp-serveren

Teoretisk set er den stadig remote. Kig på ftp-funktionerne hvis du ikke
kan tilgå den manuelt via filsystemet.

--
Christian Jørgensen / The bug stops here.
http://www.razor.dk /

Fra : Jette

Dato : 12-01-02 18:06

"Christian Joergensen" skrev:
> Teoretisk set er den stadig remote. Kig på ftp-funktionerne hvis du ikke
> kan tilgå den manuelt via filsystemet.

Tak fordi du ledte mig på rette spor..... jeg har nu lavet følgende, som jeg
lige gengiver hvis andre newbies skulle være interesseret ...og det virker
fortrinligt

<?php
// forbind til ftp-server
$ftp_server = "ftp.minserver.dk";
$ftp_user_name = "user";
$ftp_password = "passw";
$ftp_path = "test.txt";
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

// login med brugernavn og password
$login_result = ftp_login($conn_id, "$ftp_user_name", "$ftp_password");

//opret midlertidig fil og skriv til den
$fp = tmpfile();
fwrite($fp, "indhold til fil");
rewind($fp);

//upload og/eller overskriv eksist. fil
ftp_fput($conn_id, $ftp_path, $fp, FTP_BINARY);
fclose($fp);

?>

Mvh. Jette