ADSL Opkobling
Fra : Søren Bendesen

Dato : 12-01-02 15:21

Hejsa...

Er der nogen af jer kloge hoveder der ved om det er muligt at få en ADSL
opkobling ved et eller andet selskab uden at have en fastnet
telefonforbindelse???

Jeg har Stofanet, men prisen på det stiger den 1. marts til 300 pr. måned
(Flexrate 5GB) og så kan lige så godt betale lidt mere og så få flatrate!!

Mvh
Søren

Fra : Anders Bystrup

Dato : 12-01-02 15:24

Jeg flyttede i Sep. til aalborg og der er heller ikke Tlf. stik i min lejlh.
Jeg fik hos cybercity at vide at det kostede det samme i oprettelse
ligemeget om der var fastnet elle ej.
Jeg valgte også stofa men nu overvejer jeg seriøst at skifte til adsl.
Anders

Fra : Søren Bendesen

Dato : 12-01-02 15:50

Vil det sige at Cybercity kan oprette en ADSL forbindelse uden at jeg har en
telefonforbindelse??

Stofanet er godt nok i starten, for min forbindelse svarer til en 1024/256,
men hold k... hvor bliver man træt af Flexrate!! *S*

Søren

Fra : Anders Bystrup

Dato : 12-01-02 16:00

Som jeg forstod ham jeg snakkede med tar CC sig af at få lagt en linie ind
til ADSL forbindelsen - der kommer altså en tdk tekniker og installerer et
telefonstik til forbindelsen.
Prøv at bestille en opringning fra CC på deres hjemmeside.
Jeg ved ikke med de andre udbydere men teledanmark kan vist kun levere hvis
man har telefon.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 15:52

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAMredakula.net> skrev i en meddelelse
> Jeg flyttede i Sep. til aalborg og der er heller ikke Tlf. stik i min
lejlh.
> Jeg fik hos cybercity at vide at det kostede det samme i oprettelse
> ligemeget om der var fastnet elle ej.

Ja, men der skal stadig være en mulighed for at få fat i kobberet!

Så hvis der skal til at graves, eller trækkes kabel langt. Er det ikke
muligt at få adsl. Med mindre, man opretter en telefon, og lukker den ned,
og derefter overdrager den til Cybercity.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 15:40

"Søren Bendesen" <bendesen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jer kloge hoveder der ved om det er muligt at få en ADSL
> opkobling ved et eller andet selskab uden at have en fastnet
> telefonforbindelse???

Ja jeg er meget klog

Tiscali og Cybercity oprette adsl på en seperart Linie. Dog skal der var en
linie ind i huset, som linien kan etableres på...

ellers er der Sonofon Bredbånd. Dog er mindsteprisen 529 kroner, for en
1024/256 Kbit Dog for kunderne i øjeblikket 1024/512. Om det er en fejl,
eller fejl i produktet ved jeg ikke.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-01-02 16:10

> ellers er der Sonofon Bredbånd. Dog er mindsteprisen 529 kroner, for en
> 1024/256 Kbit Dog for kunderne i øjeblikket 1024/512. Om det er en fejl,
> eller fejl i produktet ved jeg ikke.

Ja, det er egentlig utroligt at det er en fejl "som går ud over" udbyderen
og ikke omvendt....det sker ikke så tit i følge hvad man kan læse i
dk.edb.internet.udbydere.* grupperne

MVH
Thomas som intet har med sonofon at gøre...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 16:56

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er egentlig utroligt at det er en fejl "som går ud over" udbyderen
> og ikke omvendt....det sker ikke så tit i følge hvad man kan læse i
> dk.edb.internet.udbydere.* grupperne

Hehe

Sidder du stadig med 512 kbit upstream?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 14-01-02 08:29

> Sidder du stadig med 512 kbit upstream?

Ja, indtil vidre har de ikke rettet "fejlen"....Meeeeen, man skal nok ikke
købe FWA og så gå ud fra man har 512kbit upstream, de kan jo rette "fejlen"
hvornår det skal være(pleeeease dont

MVH
Thomas

Fra : Søren Bendesen

Dato : 12-01-02 17:33

Linien (koberet) må være der for hvis jeg kontrollerer det telefon nummer
som der går ind i huset på TeleDK's hjemmeside så siger den at jeg kan få
ADSL!

Så må jeg jo hellere lige kigge på Tiscalis hjemmeside, da Cybercity i
øjeblikket ikke kan tilbyde ADSL i mit område! (6760 Ribe)

"Tiscali er repræsenteret på Ribe centralen.
Du kan derfor med stor sandsynlighed godt få ADSL. "

Så jeg må hellere lige få fat i Tiscali for at høre om de kan levere en
opkobling! Er der nogen af jer der har erfaringer med Tiscali??

Jeg sad lige og kiggede på Sonofon udgaven og den er da heller ikke værst..
Er der nogen der har erfaringer med den?? For med 1024/256 til 529,- om
måneden så er det faktisk den billigste 1 MBIT forbindelse jeg har kunnet
finde!

Mvh
Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 17:42

> [...]
> som der går ind i huset på TeleDK's hjemmeside så siger den at jeg kan få

Kobberet er intet med telefonnummersøgningen af gøre.
Den tjekker bare om centralen er udbygget til adsl.

Efter bestilling, foretages en undersøgelse om rå kobber. Fra TDCs
ledningsplaner.

> [...]
>
> "Tiscali er repræsenteret på Ribe centralen.
> Du kan derfor med stor sandsynlighed godt få ADSL. "

Ja, hvis du ikke bor for langt fra centralen, kobber er dårligt. Ellers
sidst men ikke mindst, at der er ledig kobber.

> Jeg sad lige og kiggede på Sonofon udgaven og den er da heller ikke
værst..
> Er der nogen der har erfaringer med den??

Der er vist et par stykker, her på usenet. Som sidder med en sådan
forbindelse. De holder for det meste til I dk.edb.internet.udbydere Hvor
spørgsmål om Sonofon Bredbånd hører til.

Men jeg tror nu det er en rimelig fornuftig løsning.

> For med 1024/256 til 529,- om
> måneden så er det faktisk den billigste 1 MBIT forbindelse jeg har kunnet
> finde!

Ja, de er de billigste. Og det er nu godtnok 512 Kbit upstream, som kunderne
for....

Fra : Søren Bendesen

Dato : 12-01-02 18:56

Okay... Så blev jeg så klog!!

Er det ikke lidt tåbeligt at de først finder ud af om du kan få det efter du
har bestilt?? Der er jo så selvfølgelig altid Sonofons ADSL som åbenbart
ikke behøver kabler for at virke, den skulle virke via deres antenner, men
jeg synes det lyder lidt ustabilt.. Nogle erfaringer med det??

Søren

Fra : Jens

Dato : 12-01-02 18:57

"Søren Bendesen" <bendesen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Der er jo så selvfølgelig altid Sonofons ADSL

Det er ikke ADSL Sonofon leverer, men FWA = Fixed Wireless Access
FWA er trådløst, ADSL kræver ledning = telefonlinie.

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 19:17

"Søren Bendesen" <bendesen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke lidt tåbeligt at de først finder ud af om du kan få det efter
du
> har bestilt??

Spørg udbyderen!

Der har været meget ballade med det Rå kobber...!

> Der er jo så selvfølgelig altid Sonofons ADSL som åbenbart
> ikke behøver kabler for at virke, den skulle virke via deres antenner, men
> jeg synes det lyder lidt ustabilt.. Nogle erfaringer med det??

Som Jens også siger, er det ikke ADSL. Men FWA.

FWA er en professionel transmissionsform. Som bruges af professionelle til
data transmission mellem bygninger. FWA skulle efter sigende ikke være
afhængig af vejr situationen.

Hastigheden er helt op til 34 Mbit på det frekvensbånd, som de kører med...
Det højere frekvensbånd, som Sonofon også har licens på. Kan vist komme
endnu højere op.

Fx, blev TDC lidt sure over, at de ikke fik licens til FWA... Derfor deres
agrasive ADSL udbygning..

Prøv at høre Thomas, om hans FWA.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-01-02 19:38

On Sat, 12 Jan 2002 19:17:23 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> Fx, blev TDC lidt sure over, at de ikke fik licens til FWA... Derfor
> deres agrasive ADSL udbygning..

De 2 ting har intet med hinanden at gøre.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 19:29

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> De 2 ting har intet med hinanden at gøre.

Hvem siger det?

Det sagde højt og tydeligt selv. At det var ærgerligt, at de ikke fik licens
til FWA. Og derfor ville satse på ADSL istedet.. Kort tid efter,
pressemeddelelse om at de ville dække 95 % af Danmark. Ligesom Sonofons FWA.
Et par måneder efter, sad jeg med ADSL

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-01-02 20:51

On Sat, 12 Jan 2002 19:29:02 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem siger det?
>
> Det sagde højt og tydeligt selv.

Kilde ?

> [...]
> satse på ADSL istedet.. Kort tid efter, pressemeddelelse om at de
> ville dække 95 % af Danmark. Ligesom Sonofons FWA. Et par måneder

Naturligvis mente man at det var ærgeligt - men ADSL udbygningen var nu
vedtaget inden det blev kendt at TDC ikke fik en FWA licens.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 21:42

> Kilde ?

Der er ikke meget kilde tilbage,, da det er længe siden de har ligget på
nettet.

> Naturligvis mente man at det var ærgeligt - men ADSL udbygningen var nu
> vedtaget inden det blev kendt at TDC ikke fik en FWA licens.

Det skal jeg ikke kunne sige... Men det er meget oplæggende.... Men de
forskellige nyhedstjenester på nettet, skrev da om det.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 21:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c40a305$0$17213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> forskellige nyhedstjenester på nettet, skrev da om det.

Her vil kildekritik nok også være på plads...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 21:59

> Her vil kildekritik nok også være på plads...

Denne her snak, har vi vist været igennem.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-02 22:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3c40a6f5$0$17232$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Denne her snak, har vi vist været igennem.

Ja, men nogle bliver ved med at hive gamle informationer uden nødvendig
dokumentation frem...
Kildekritik er vist et glemt fag for mange...

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-01-02 22:12

On Sat, 12 Jan 2002 21:42:11 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> [...]
>
> Det skal jeg ikke kunne sige... Men det er meget oplæggende.... Men de
> forskellige nyhedstjenester på nettet, skrev da om det.

Hvorfor er det oplagt ?

At man kan bruge de 2 teknologier til at sælge Internet, betyder ikke at
FWA er et realistisk alternativ til privat markedet, som også Sonofon
har fundet ud af - det er ganske enkelt for dyrt pr. tilslutning.

Desuden skal man ikke tro på alt hvad man læser på diverse
'nyhedstjenster' ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 14-01-02 20:15

> At man kan bruge de 2 teknologier til at sælge Internet, betyder ikke at
> FWA er et realistisk alternativ til privat markedet, som også Sonofon
> har fundet ud af - det er ganske enkelt for dyrt pr. tilslutning.

Ja, der forstår jeg så ikke sonofon. De sælger en 1024/256 forbindelse til
529,-/mdr og 399,- i oprettelse. Sammenlignet med f.eks. WOL's ADSL priser
så koster samme type forbindelse 545,-/mdr og 545,- i oprettelse. På en
eller anden forstår jeg simpelthen ikke hvorfor sonofon ikke også gør noget
mere ud af de private. Deres aktuelle priser kan jo sagtens konkurrere med
ADSL....

MVH
Thomas

Fra : Søren Bendesen

Dato : 12-01-02 20:01

Hvem er det lige Thomas er??

Jeg tror jeg prøver at ringe til Sonofon når deres internet afdeling engang
åbner, det lyder jo rimelig interessant!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-02 20:09

> Hvem er det lige Thomas er??

Der er kun een Thomas i denne tråd, Thomas Eg Jørgensen.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 14-01-02 20:11

> Der er kun een Thomas i denne tråd, Thomas Eg Jørgensen.

Og det er mig I er velkomne til at spørge. Dog mener jeg i bør stille
spørgsmål ang. FWA i dk.edb.internet.udbydere da FWA ikke har så meget med
xDSL at gøre. Vi er flere FWA brugere ovre i den nævnte gruppe...

MVH
Thomas