Kan ikke sende vedhæftede filer
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-02 14:20

Jeg har fået et problem efter at have fået ny computer. Jeg kan ikke
længere sende mails med vedhæftede filer - jeg kan godt sende
almindelige mails. Det er det samme med både PMMail og Mozilla, så jeg
går ud fra, at det skyldes selve systemet.

I nogle tilfælde kan jeg se, at afsendelsen tælles op i 20-30 procent,
hvorefter der ikke sker mere. I de fleste tilfælde, står den dog på 0
procent (1 procent i Mozilla) - afsendelsen kommer aldrig i gang.

Eksempler fra PMMails log-fil:
Sat, 12 Jan 02 14:09:06 ==> Error Sending Text To Server ;
i3UerDqHCd0tVp3yp5s5e7peap/3IFhZpllbpW+Vem56dX/o/rshIRSatd+nhTMgeoRiAq5e3B5f
Fri, 11 Jan 02 12:01:57 ==> Error Sending Text To Server ; QUIT
Fri, 11 Jan 02 12:01:57 ==> Error Sending Text To Server ; RSET
Fri, 11 Jan 02 12:01:57 ==> Error Sending Text To Server ;
9IQUAFADR0oGLQAUAFABQAd6ACgAoAKACgAxTAKQC0CCgAoAKACgAxQAUAFABQAUAJQMPrQAUAFA
Fri, 11 Jan 02 11:41:10 ==> Error Sending Text To Server ; QUIT
Fri, 11 Jan 02 11:41:10 ==> Error Sending Text To Server ; RSET
Fri, 11 Jan 02 11:41:09 ==> Error Sending Text To Server ;
WZSWwSTnHJ55wB680CJIgoYq3K7gBjptzyOPwJoLLZ/1DH5gTnnGCSev48gD3wOMUgKtwyqWJTKq
(hvilket ikke just gør mig klogere)

Så vidt jeg ved, er den eneste forskel på min tidligere opsætning og den
nuværende, at jeg bruger Windows XP på min gatewaycomputer (jeg bruger
ATM-Netexpres) i stedet for Windows 98. Kan det være årsag til fejlen?

Forslag modtages med virtuelle håndkys.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-02 10:52

"Kim Ludvigsen" <Ludvig@mail.dk> wrote in message
> Så vidt jeg ved, er den eneste forskel på min tidligere opsætning og den
> nuværende, at jeg bruger Windows XP på min gatewaycomputer (jeg bruger
> ATM-Netexpres) i stedet for Windows 98. Kan det være årsag til fejlen?

Hvilken software bruger du til at gateway'e med?

Har du lavet reinstall af din OS/2-maskine?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-02 00:09

Jesper G. Poulsen wrote:

> "Kim Ludvigsen" <Ludvig@mail.dk> wrote in message

> Hvilken software bruger du til at gateway'e med?

Det klarer Windows XPs indbyggede deling af internetforbindelse.

> Har du lavet reinstall af din OS/2-maskine?

Jeg har nyinstalleret på den nye computer, men ikke prøvet en
geninstallation, hvilket jeg forøvrigt meget gerne vil slippe for.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-01-02 23:02

> Det klarer Windows XPs indbyggede deling af internetforbindelse.

Jeg bruger WinRoute Pro og Win2K Pro (det ændrer sig forhåbenligt i
weekenden)...

> Jeg har nyinstalleret på den nye computer, men ikke prøvet en
> geninstallation, hvilket jeg forøvrigt meget gerne vil slippe for.

Jeg geninstallerer af princip ikke noget som helst. Så er jeg også sikker på
at indstillinger ikke ændrer sig...
Jeg tror det er din gateway. Email, hvis den giver nævneværdige problemer...