Problemer igen(mig igen)
Fra : JAPJAP

Dato : 12-01-02 13:09

Jeg vil gerne opdatere denne bios så den understøtter en ny 40 gb HD jeg
har fået.

Min bios ser sådan ud
HVOR KAN JEG FINDE EN OPDATERING

Jeg har søgt og søgt
men hvad skal jeg søge efter??

Tak om i vil hjælpe
Jacob

Program: Unicore BIOS Wizard Version 1.5
Program: Unicore Chip Detect v0.72 2000.03.10
BIOS Date: 08/06/98
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 08/06/98-i440LX-<P2L97>-00
BIOS Eval: ASUS P2L97 ACPI BIOS Revision 1005
Chipset: Intel 440EX/LX rev 3
Superio: Winbond 977TF rev 0 found at port 3F0h

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 12-01-02 13:25

JAPJAP wrote:

> Jeg vil gerne opdatere denne bios så den understøtter en ny 40
> gb HD jeg har fået.

Det er ikke sikkert den nyeste BIOS har support for det.

<snip>
> HVOR KAN JEG FINDE EN OPDATERING

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slot1/440lx/p2l97/lx2i1009.zip

eller

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440LX/P2L97/

hvor du så selv skal vælge om det er med eller uden
hardwaremonitor...

Hvis du ikke havde RÅBT, havde jeg nok også givet dig et link
til flashprogrammet, nu må du se om du selv kan finde det et af
de to steder...

> Jeg har søgt og søgt
> men hvad skal jeg søge efter??
<snip>

"P2L97 BIOS" på google eller et kig på Asus hjemmeside havde
været et godt bud

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Ole D. Hansen

Dato : 12-01-02 13:30

Hos www.asuscom.de

fandt jeg på denne side (midt på siden) noget til P2L97 mon det kan bruges?

http://www.asuscom.de/download/mbdriver/slot1-440lx.htm

Fra : Karsten Madsen

Dato : 12-01-02 13:58

> BIOS ID: 08/06/98-i440LX-<P2L97>-00
> BIOS Eval: ASUS P2L97 ACPI BIOS Revision 1005

En opdatering af BIOS løste problemet med >32Gb diske for mig.

Du kan finde nyeste BIOS her:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440LX/

Hilsen Karsten